Profesjonalna asystentka/sekretarka

Szkolenie: Profesjonalna asystentka/sekretarka


Asystent/ka, sekretarka to prawa ręka swojego przełożonego, bez których dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie każdej instytucji. Idealny/a asystent/ka to osoba, która realizując wszystkie niezbędne działania, nie tylko reaguje na rzeczywistość, ale sam/a ją kreuje. Jego/jej postawa, samoświadomość i efektywność buduje wizerunek zarówno własny jak i przełożonego oraz instytucji.

Szkolenie skierowane jest do osób
  • pracujących na stanowisku asystenta/ki lub sekretarki
  • mających zamiar rozpocząć pracę w tym zawodzie
  • zainteresowanych rozwojem osobistym

CEL SZKOLENIA


Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestniczek szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową.

Kierując na warsztat przełożony zyskuje
  • efektywniejszą współpracę oraz skuteczniejszą komunikację z asystentką
  • poprawę zarządzania czasem i wyższą efektywność
  • większą odpowiedzialność za powierzone zadania
  • skuteczniejszą organizację pracy asystentki i podległego jej zespołu
  • poprawę zasad etykiety biznesowej i obsługi gościzwiększenie umiejętności komunikacyjnych asystentki


KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
  • Kreowanie prawidłowego wizerunku zawodowego sekretarki / asystentki
  • Budowanie właściwych relacji z pracownikami, Klientami i przełożonymi
  • Umiejętność asertywnego przedstawiania swoich poglądów, siebie oraz firmy
  •  Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w sekretariacie
  •  Poprawa skuteczności radzenia sobie z ze stresem w pracy
  •  Poznanie praktycznych zasad savoir - vivre w relacjach biznesowych
  •  Poznanie najsilniejszych cech swojej osobowości i własnych ograniczeń zwieszające efektywność wykonywanych zadań

PROGRAM SZKOLENIA


WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE
  • Utrzymanie prawidłowych relacji z szefem
  • Komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości
  • Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności...
  • Lista podstawowych oczekiwań szefa
  • Efektywność w pracy asystentki
  • Polityka prywatności
  • Komplementarność funkcjonowania zawodowego
  • Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny
  • Reprezentacja firmy w tandemie
  • Spotkania biznesowe: firmowe i pozafirmowe

BIURO JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE FIRMY
  • Efektywna komunikacja wewnętrzna
  • Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
  • Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
  • Organizowanie pracy sekretariatu
  • Organizacja zebrań, spotkań i konferencji
  • Metody skutecznego informowania - różnice między przekazywaniem informacji a interpretacją

OBSŁUGA KLIENTA 
  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
  • Trójkąt potrzeb Klienta
  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Budowanie atmosfery w rozmowie telefonicznej
  • Ograniczenia telefonu i ich wpływ na postawę rozmówców
  • Nawiązanie dobrego kontaktu przez telefon

ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE W PRACY ASYSTENTKI
  • Zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych
  • Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie

BUDOWA WIZERUNKU I DOSKONALENIE IMAGE PROFESJONALNEJ ASYSTENTKI
  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy
  • Cmok nonsens i gesty kulturowe

DRESS CODE I ELEGANCJA W UBIORZE ASYSTENTKI - CO I KIEDY NOSIĆ?
  • Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
  • Dobór garderoby i fryzury w zależności od typu urody
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków : fryzura, makijaż, biżuteria
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny
  • Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
  • Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
  • Idealny ubiór do biura oraz na spotkania
  • Wskazówki dotyczące doboru stroju
  • Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?

TRENING ASERTYWNOŚCI I KOMUNIKACJA W PRACY ASYSTENTKI
  • Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie asystentki - konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)
  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
  • Obszary trudności w odmawianiu
  • Jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
  • Dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
  • Jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
  • Kiedy warto wypowiadać krytykę
  • Problemy z przyjmowaniem krytyki
  • Co robić z nie konstruktywną krytyką
  • Oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
  • Jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
  • Typowe błędy w wyrażaniu opinii
  • Jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
  • Komunikaty JA i komunikaty TY
  • Metody ustanawiania konstruktywnych relacji
  • Hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
  • Asertywna obrona przed gniewem i agresją

SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SEKRETARIACIE A OSOBOWOŚĆ
  • Profil osobowościowy asystentki a skuteczność w działaniach
  • Jak rozpoznawać typy osobowościowe rozmówców
  • Wywieranie wpływu na osoby o różnych stylach społecznych - czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań
  • PROFIL SKUTECZNEJ ASYSTENTKI

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

Indywidualny feedback na podstawie, którego każda z uczestniczek określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w skutecznym realizowaniu zadań asystenckich.

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

08 - 09 kwiecieńKatowice

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.


W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.




Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]