CEL SZKOLENIA
Szczegółowe zapoznanie doradców klienta indywidualnego, pełniących w PUP przed nowelizacją w/w ustawy rolę pośredników pracy lub liderów klubu pracy z procedurą pracy doradcy zawodowego
CELE SZCZEGÓŁOWE
- zreasumowanie formalnych wytycznych na stanowisku doradcy klienta PUP z uwzględnieniem zadań doradcy zawodowego
- dokonanie analizy niezbędnej dokumentacji doradcy zawodowego w PUP w kontekście najnowszych standardów usług rynku pracy
- określenie poprawności realizacji pracy doradcy klienta PUP (w zakresie łączenia obowiązków pośrednictwa pracy, pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy z świadczeniem indywidualnego poradnictwa zawodowego – KUD-y, IPD, przydatne autotesty, jak również grupowego poradnictwa zawodowego – zapoznanie z przykładami scenariuszy zajęć grupowych)
- wyposażenie doradców klienta w praktyczne umiejętności stosowania metod coachingowych w efektywnym motywowaniu osób bezrobotnych do zaistnienia na rynku pracy
- wypracowanie dla doradców klienta indywidualnego PUP praktycznych wskazówek do radzenia sobie z trudnym klientem – w pracy z oporem
REZULTATY SZKOLENIA
- zweryfikowanie / pozyskanie wiedzy teoretycznej w zakresie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz jej aktów wykonawczych
- nabycie umiejętności zastosowania indywidualnego oraz grupowego poradnictwa zawodowego oraz indywidualnej oraz grupowej informacji zawodowej na dotychczasowo zajmowanym stanowisku pośrednika pracy lub lidera klubu pracy
- wypracowanie modelu pracy coachingowej w pracy z klientem indywidualnym PUP
- budowanie efektywnej relacji z trudnym klientem indywidualnym PUP
- dokonanie scalenia zadań kluczowego pracownika PUP w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego oraz pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy
PROGRAM SZKOLENIA
DORADCA KLIENTA W PUP - ZAŁOŻENIA OBLIGATORYJNE, A PRAKTYCZNA RZECZYWISTOŚĆ
- odrobina teorii ustawowej o doradztwie klienta w PUP
- realny stan przygotowania PUP-ów w Polsce do realizacji założeń ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, po dniu 27 maja 2014 r.
- faktyczne przeszkody kluczowych pracowników PUP w pełnieniu nowej roli doradcy klienta
DORADZTWO ZAWODOWE - INDYWIDUALNA ROZMOWA DORADCZA KROK PO KROKU
- procedura pracy
- KUD
- IPD
- przydatne narzędzia doradcze
GRUPOWE PORADNICTWO I INFORMACJA ZAWODOWA
- zajęcia grupowe w poradnictwie zawodowym (poprawność metodologiczna scenariuszy zajęć)
- rola doradcy zawodowego w grupowym stymulowaniu osób zarejestrowanych w PUP w samodzielnej identyfikacji posiadanych predyspozycji zawodowych - elementy poprawności sporządzanej dokumentacji zajęć grupowych w poradnictwie zawodowym
- elementy informacji zawodowej (indywidualnej i grupowej) oraz zasoby informacji PUP w pracy doradcy klienta indywidualnego
- grupowe poradnictwo zawodowe w pełnieniu pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy (bilans osobowości zawodowej, sporządzanie dokumentów aplikacyjnych, autoprezentacja w kontakcie z potencjalnym pracodawcą)
OBSŁUGA KLIENTA INDYWIDUALNEGO - KOMPLEKSOWOŚĆ DZIAŁANIA PRACOWNIKA KLUCZOWEGO
- nowe podejście do obsługi klienta /osoby zarejestrowanej i niezarejestrowanej w PUP
- sposób na własny model pracy doradcy klienta indywidualnego
- współpraca międzystanowiskowa w PUP
COACHING - AKTYWNA METODA PRACY Z KLIENTEM INDYWIDUALNYM
- coach – czy mogę nim być, aby lepiej pomagać moim klientom?
- modele pracy coachingowej z klientem PUP
- warsztat pracy coacha – doradcy klienta PUP
TRUDNY KLIENT
- charakterystyka klienta doradcy w PUP
- praca z oporem – praktyczne wskazówki
- metody walki ze stresem; profilaktyka wypalenia zawodowego
METODYKA SZKOLENIA
- wykład
- coaching grupowy
- warsztaty
- case study
TERMINY
Proponowany termin szkolenia:
KOSZTORYS SZKOLENIA
Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 990.00 PLN netto.
W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.
Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.
Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta
Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta
-->