Sprzedaż produktów klasy premium

Sprzedaż produktów klasy premium
 
Cel szkolenia: 
  • Poznanie zasad odpowiedniego przygotowania do sprzedaży produktów premium
  • Poznanie typologii klienta premium i pasujących do nich technik sprzedaży
  • Zdobycie umiejętności proaktywnego podejścia do sprzedaży
  • Wypracowanie najlepszych dla danego produktu technik prezentacji oferty handlowej
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu ofensywnych technik sprzedaży
  • Zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie sprzedaży i obrony ceny
Program szkolenia
 
Sprzedaż produktów premium – czym jest?
  • Istota oraz klasyfikacja produktów i marek luksusowych
  • Charakterystyka dóbr luksusowych 
  • Rynek dóbr luksusowych w Polsce
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenie – „charakterystyka mojego produktu”
 
Nieprzygotowanie do sukcesu, to przygotowanie do porażki. Przygotowanie do sprzedaży:
  • Określenie żelaznych zasad w przygotowaniu do sprzedaży
  • Rola skryptu sprzedażowego i standardów obsługi klienta w sprzedaży produktów premium
  • Określenie dotychczasowych nawyków sprzedażowych
  • Wytypowanie dotychczasowych dobrych praktyk sprzedażowych
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenie – „dobre sprzedażowe praktyki”, ćwiczenie w parach na case studies mające na celu zaobserwowanie dotychczasowych nawyków sprzedażowych
 
Twoi klienci – Twoją wizytówką:
Kim jest klient produktów luksusowych, co go charakteryzuje – typologia 
Specyfika obsługi klienta luksusowego 
Motywy zakupowe oraz potrzeby klienta
Psychologia zachowań zakupowych nabywców dóbr luksusowych
Wypracowanie narzędzi sposobów jak sobie radzić z każdym typem klienta

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „segmentacja”, ćwiczenie – „typowe potrzeby i motywy zakupowe segmentu”, ćwiczenie – „typologia klienta”.
 
Pierwsze wrażenie siłą dobrego zakończenia:
  • Określenie elementów wpływających na pierwsze wrażenie
  • Nabycie umiejętności wywierania i rozpoznawania pierwszego wrażenia
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów
 
Siła pytań w badaniu potrzeb i kierowaniu rozmową. Kto pyta, ten rządzi:
  • Aktywne słuchanie – klient sam mówi, czego potrzebuje, trzeba to tylko wyłapać
  • Określenie strategii zadawania pytań
  • Wypracowanie warsztatu pytań, które kierują rozmową i stymulują rozmówcę do dokonania zakupu
  • Określenie innych metod badania potrzeb, które pomagają sprzedaży wiązanej i uzupełniającej
  • Określenie poziomów potrzeb klienta
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w parach – „czytanie między wierszami”, ćwiczenie w parach – „dobre pytania”
 
Aktor, lekarz, czy prezenter oferty:
  • Określenie schematu robienia prezentacji produktowej
  • Wypracowanie dobrych praktyk prezentera
  • Wyznaczenie korzyści racjonalnych i emocjonalnych
  • USP (unique selling proposition) jako klucz do efektywnej sprzedaży
  • Nabycie umiejętności sprzedaży przez korzyści odpowiednie do typu danego klienta
  • Cross selling i up selling – jak stymulować wartość koszyka zakupowego klienta premium (konkretne zwroty, które można wykorzystać w sprzedaży)
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w parach – „moje USP”, ćwiczenie w parach – „korzyści dla klienta”, ćwiczenie w parach – scenki: „odpowiednie korzyści” oraz „cross i up selling”
 
Lubi, ufa, kupuje. Sztuka perswazji i wywierania wpływu:
  • Określanie trafnych argumentów
  • Określenie kierunków perswazyjnych
  • Poznanie technik wywierania wpływu
  • Elementy negocjacji – najbardziej popularne techniki, ich wykorzystanie i obrona przed nimi
  • Nabycie praktycznej umiejętności obrony ceny
  • Klient też manipuluje – poznanie typowych symptomów manipulacji oraz jak się przed nimi bronić
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w parach – „obrona przed manipulacją”, ćwiczenie w parach – „obrona ceny”, ćwiczenie w parach: „skuteczne negocjacje”
 

SYLWETKA TRENERA

Ewa G.

Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

Dlaczego szkolę?
Odpowiedzi na to pytanie są przynajmniej dwie. Po pierwsze, uwielbiam pracować z ludźmi i pomagać rozwiązywać ich zawodowe problemy. Dlatego też podczas szkoleń, niezwykle istotny jest dla mnie kontekst zawodowy uczestników i praca na „żywym organizmie”, czyli na produktach/firmach/przykładach z życia uczestników. Zależy mi, aby z każdego szkolenia uczestnik wyszedł z gotowym rozwiązaniem, albo przynajmniej z przepisem, jak to rozwiązanie wypracować w swojej organizacji.
Po drugie, szkolenia pozwalają mi się rozwijać. Każde szkolenie to inni ludzie, a co za tym idzie inne spojrzenia na świat, pracę, inne pomysły, rozwiązania i wreszcie inna energia. Taka praca z grupą mnie inspiruje i pobudza kreatywność, co jest dla mnie ogromnie ważne w codziennej pracy marketera.

Doświadczenie
Od 10 lat zajmuję się marketingiem. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Specjalizuję się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów premium oraz produktów farmaceutycznych i usług medycznych. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Moją wielką miłością, poza marketingiem jest pisanie. Dlatego też piszę bloga na temat marketingu oraz publikuję w mediach branżowych. Często jestem także zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu.

Doradzałam i szkoliłam m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

Klienci
•    La Prerie
•    Apteki Zdrowit
•    AVON Poland Sp. z o.o.
•    Bank Spółdzielczy
•    Beeline Poland Sp. z o.o.
•    Elbest Hotels Sp. z o.o.
•    Energa SA
•    IBM Polska Sp. z o.o.
•    ITI Neovision Sp. z o.o.
•    Johnson&Johnson Polska Sp. z o.o.   
•    LIFEAGE Premium Wellness Club
•    Magellan SA
•    Medfinance SA
•    Ministerstwo Obrony Narodowej
•    Mitsubishi Electric Sp. z o.o.
•    Orion Pharma Sp. z o.o.
•    Panasonic Polska Sp. z o.o.   
•    PGE SA
•    PGNiG SA
•    PKP PLK SA
•    Polska Grupa Pocztowa SA
•    Sąd Najwyższy
•    SCA Hygiene Sp. z o.o.
•    SCA Packaging Sp. z o.o.
•    Telemedycyna Polska SA
•    Winarium Marek Kondrat i Syn

Branże        
•    Administracja Państwowa
•    Bankowość
•    Dobra luksusowe
•    Energetyczna
•    FMCG    
•    Farmacja
•    Fashion (ubrania, biżuteria, dodatki)
•    HORECA
•    Kosmetyczna   
•    Medyczna
•    Nowe Technologie
•    Reklamowa

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

29 - 30 marzecPoznań
19 - 20 czerwiecCzęstochowa

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.

 
ILOŚĆ ZGŁOSZEŃ*
(*dotyczy zgłoszeń z jednej instytucji/ firmy)
CENA
(PLN netto od osoby)
1 osoba2-4>4
12901190990

 

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]