REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW

REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW


Warsztat jest skierowany jest dla pracowników działów HR i kadry zarządzającej. Celem szkolenia jest prezentacja najskuteczniejszych narzędzi naboru i selekcji pracowników. Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na zminimalizowanie ryzyka projektu rekrutacyjnego, związanego z zatrudnianiem nieodpowiednich osób. Dostaną także wiedzę niezbędną do doboru najefektywniejszych narzędzi wspierających proces nowoczesnej rekrutacji i selekcji
 
FORMA SZKOLENIA
 
Szkolenie ma formę interaktywnych warsztatów z kamerą, z elementami studium przypadku, burzy mózgów, symulacji i analiz oraz praktycznych ćwiczeń z pisania informacji o naborze, selekcji CV i prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Treści teoretyczne przekazywane są w formie mini-wykładów, po których uczestnicy ćwiczą w ramach zajęć praktycznych i dyskutują na temat własnych strategii rekrutacyjnych. Część zajęć praktycznych zostaje utrwalona za pomocą kamery, a następnie publicznie zanalizowana, dzięki czemu osoby uczestniczące będą mogły na bieżąco obserwować i oceniać swe zachowania i reakcje w roli rekruterów. W trakcie dyskusji szkoleni mają możliwość wykorzystania własnych doświadczeń w zakresie rekrutacji i selekcji oraz skonfrontowania tego z narzędziami używanymi przez innych uczestników.
 
PROGRAM SZKOLENIA

PLANOWANIE ZATRUDNIENIA
  • Rola kapitału ludzkiego w organizacji
  • Metody planowania

IDENTYFIKACJA POTRZEB KADROWYCH
  • Sieć powiązań stanowiska pracy
  • Formularz potrzeb kadrowych

TWORZENIE PROFILU WYMAGAŃ
  • Tworzenie opisu stanowiska pracy
  • Profil wymagań a składniki opisu stanowiska pracy
  • Praktyczne metody budowania profilu wymagań (profil zadaniowy, celowy i kompetencyjny)

METODY REKRUTACJI
  • Rekrutacja wewnętrzna
  • Rekrutacja zewnętrzna
  • Czynniki przyciągające i zniechęcające kandydatów na rozpatrywane stanowisko pracy
  • Tworzenie efektywnego ogłoszenia i dobór kanałów dotarcia

METODY SELEKCJI – ANALIZA SKUTECZNOŚCI, TRENING W STOSOWANIU
  • Kryteria selekcji (lista uzdolnień, lista cech osobowościowych)
  • Selekcja wstępna
  • Analiza dokumentów

WYWIAD SELEKCYJNY
  • Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne
  • Typy wywiadów selekcyjnych i ich charakterystyka
  • Ustalanie kryteriów selekcji

PROFESJONALNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA - SZTUKA PROWADZENIA WYWIADU SELEKCYJNEGO
  • Cel procesu komunikacji w procesie rekrutacji
  • Filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy
  • Bariery komunikacyjne i ich przezwyciężanie
  • Zachęcanie do wypowiedzi
  • Używanie zrozumiałego języka
  • Pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań
  • Doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych
  • Podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy
  • Fazy wywiadu selekcyjnego
  • Zadawanie pytań i analiza odpowiedzi
  • Wywiad epizodyczny
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie rekrutacji (postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika)
  • Interpretacja informacji uzyskanych w trakcie wywiadu
  • Warsztat rekrutacyjny

BŁĘDY PROCESU SELEKCJI
  • Błędy organizacyjne
  • Błędy w procesie oceny

NARZĘDZIA SELEKCJI
  • Referencje i wywiad środowiskowy
  • Zadania próbne
  • Specyfika oraz proces Assessment center (AC) i jego wpływ na wyniki selekcji
  • Tworzenie raportu i wskazań
  • Metody testowe

NARZĘDZIA PSYCHOMETRYCZNE W REKRUTACJI
  • Podstawowe nurty narzędzi psychometrycznych
  • Omówienie przykładowych narzędzi psychometrycznych
  • Porównanie korzyści i ograniczeń różnorodnych narzędzi psychometrycznych
  • Wady i zalety wykorzystywania psychometrii w HR
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych wg modelu DISC dr W. Marston‘a
  • Analiza własnego typu osobowości
  • Jak prowadzić rozmowę oceniającą pracownika o określonym typie osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.

  Wszystkie nasze szkolenia są dostępne również jako szkolenia zamknięte (wewnętrzne - tylko dla pracowników jednej organizacji).

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]