PDCA Metoda rozwiązywania problemów >>

OPIS SZKOLENIA

Szkolenie przygotowuje do praktycznego stosowania technik rozwiązywania problemów
w modelu PDCA. Wśród prezentowanych technik znajdują się:
  • Techniki kreatywności – „burza mózgów”, „burza pytań”, „kruszenie przedmiotu”
  • Technika RCA 5Why
  • Technika Ishikawy – cause&effect
  • Metoda Pareto i analiza ABC
  • Techniki diagramowe SPC

CELE SZKOLENIA
  • Przygotowanie do uczestnictwa w Zespole ds. Rozwiązywania Problemów
  • Poznanie efektywnych narzędzi rozwiązywania problemów (jak 5Why, Root Cause Analysei inne) oraz sposobów ich wykorzystania w ramach modelu PDCA, dla powtarzających się problemów
  • Zdobycie umiejętności trwałego usuwania powtarzających się problemów przy pomocy, opartego na modelu PDCA, 8 etapowego procesu rozwiązywania problemów „lean problem solving”


PROGRAM SZKOLENIA

PROCESOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ – SPRAWNOŚĆ PROCESÓW
  • Mapowanie procesów z wykorzystaniem metod BPMN, VSM i SIPOC
  • eliminowanie wariacji i poprawa wydolności (capability) procesów produkcyjnych (mapowanie procesów metodą SIPOC, model PDCA, metoda DMAIC, wykorzystywanie narzędzi statystycznej kontroli procesu SPC, diagramy Pareto i Ishikawy, metoda FMEA)
  • TOC - podstawy zarządzania operacyjnego – optymalizacja systemów, zasady priorytetyzacjii kolejkowania zadań, identyfikowanie tzw. „bottlenecks”

PODSTAWOWE NARZĘDZIA I TECHNIKI KWANTYFIKOWANEGO DEFINIOWANIA PROBLEMÓW (TECHNIKI DIAGRAMOWE)
  • 7 narzędzi analizy - arkusze kontrolne, diagramy przepływowe, grafy, histogramy, diagramy Pareto, diagramy przyczynowo-skutkowe, listy kontrolne
  • Narzędzia „visual management” w sterowaniu procesami - metoda A3 rozwiązywania problemów
  • Zastosowane metody: case studies, dyskusja, ćwiczenia indywidualne – warsztaty, symulacje, mini-wykład

ETAPOWY PROCES „LEAN PROBLEM SOLVING”

Model PDCA w konstrukcji procesu – powiązanie etapów procesu z elementami Plan-Do-Check-Act modelu

Definicja problemu
  • Techniki identyfikacji i oceny symptomów
  • Identyfikowanie symptomów problemu
  • Stworzenie listy kontrolnej symptomów
  • Deklaracja problemu
  • Diagramy przepływowe procesów, diagramy powiązań i przypisania,
  • Technika „bazy informacyjnej” – „what is?” vs. „what isn’t?”
  • Charakterystyka problemu

Dekompozycja problemu

Ustalenie celu działań korygujących
  • Ustalenie zakresu działań korygujących
  • Wybór i weryfikacja działań korygujących
  • Walidacja działań korygujących

Analiza przyczyny źródłowej RCA (Root Cause Analyse)
  • Lejek RCA
  • Stosowanie technik kreatywności w identyfikowaniu RC
  • Stosowanie diagramu Ishikawy – cause&effect
  • Wyjaśnianie Root Cause - technika 5Why

Wybór działań korygujących CA
  • Wybór kryteriów akceptacji
  • Charakterystyka i ocena ryzyka / FMEA

Przegląd działań korygujących CA
  • Obiektywizowanie wyboru działań korygujących
  • Wybór punktów kontrolnych dla potwierdzenia wyników
  • Weryfikacja działań korygujących

Potwierdzenie wyników i skuteczność systemowa
  • Wybór kryteriów walidacji
  • Projektowanie list kontrolnych dla walidacji CA

Standaryzacja i podtrzymanie efektów działań korygujących CA – przekształcenie w działania prewencyjne PA
  • Audyt wystąpienia problemu dla podobnych produktów i procesów
  • Profilaktyka systemowa
  • Zestandaryzowana praca i praktyka
  • Aktualizacja procedur i polityk

Zastosowane metody: case studies, dyskusja, ćwiczenia indywidualne – warsztaty, symulacje, mini-wykład

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.


W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]