Coaching managerski- coaching indywidualny i zespołowy jako styl zarządzania

Coaching managerski-
coaching indywidualny i zespołowy jako styl zarządzania

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 16 godzin szkoleniowych

Moim najlepszym przyjacielem jest ten, kto pozwala mi wydobyć to, co we mnie najlepsze.
- Henry Ford

W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań. Współczesna firma odnosząca sukcesy ma kilka podstawowych cech. Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia firmie określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależności, pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów. Wdrożenie coachingu jako stylu pracy pozwala dobrze zorientować się w potrzebach rozwojowych pracowników. Coaching uznaje się bowiem za skuteczne narzędzie nauczania oraz proces, który promuje kulturę stałego podnoszenia jakości wykonywanej pracy. W zarządzaniu znajduje zastosowanie jako środek do kształtowania odpowiednich postaw, zachowań, osiągania wyników spełniających współczesne wymagania rynkowe, wpływa na ogólną poprawę zasad komunikacji w firmie, daje pracownikom większe poczucie odpowiedzialności, stanowi doskonałe narzędzie motywacyjne oraz pozwala zatrzymać personel w firmie.

PROGRAM SZKOLENIA

COACHING – DLACZEGO I PO CO?
  • Na czym polega coaching - definicja i geneza fenomenu metody
  • Kiedy z niego korzystać i jak to działa
  • Co wyróżnia coaching od innych form zarządzania, motywowania i wspomagania rozwoju
  • Pracowników
  • Coaching w efektywnym zarządzaniu zmianą – strategia sukcesu

KLUCZOWE KOMPETENCJE SKUTECZNEGO TEAM COACHA
  • Doskonalenie kompetencji interpersonalnych
SESJA COACHINGOWA – JEJ SPECYFIKA, CELE, ZAŁOŻENIA I NARZĘDZIA
  • Struktura sesji coachingowej
  • RAPORT i KONTRAKT
  • Przykłady modeli coachingowych
  • Narzędzia w praktyce coacha
  • Przebieg sesji, etapy i dyscyplina czasowa
  • Domykanie sesji i ACTION PLAN

EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO OPARTE NA RELACJI COACHINGOWEJ
  • Zarządzanie i administrowanie, a skuteczne wpływanie i oddziaływanie
  • Coachingowy styl zarządzania i jego atuty

ROLA I PRESTIŻ LIDERA JAKO PROFESJONALNEGO I SKUTECZNEGO TEAM COACHA
  • Planowanie ścieżki dalszego doskonalenia umiejętności coachingowych
  • Podejmowanie zobowiązań wobec siebie, organizacji i podległego zespołu pracowników

BUDOWANIE I KIEROWANIE ZESPOŁEM
  • Rola i zadania lidera
  • Predyspozycje osobiste – samoświadomość – jak ją zdobyć?
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Typy zachowań w zespole
  • Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
  • Zespołowe podejmowanie decyzji
  • Formalne i nieformalne źródła autorytetu
  • Koncepcja stylów zarządzania

STYLE ZARZĄDZANIA Hay i McBer
  • Nakazowy – kierownik wymaga pełnego podporządkowania się: „Rób, co ci każę”
  • Autorytarny – kierownik motywuje pracowników, przedstawiając im pewną wizję i nakłaniając, aby dążyli do niej: „Chodź ze mną”
  • Afiliacyjny – kierownik dąży do osiągnięcia harmonii: „Ludzie są ważni”
  • Demokratyczny – kierownik poszukuje konsensusu: „Co wy sądzicie?”
  • Procesowy (narzucający tempo) – kierownik popycha w kierunku osiągania wysokiej efektywności: „Róbcie tak, jak ja robię teraz”
  • Coaching – dla kierownika ważny jest rozwój pracowników: „A co z tym?”

COACHING JAKO STYL ZARZĄDZANIA
  • Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
  • Korzyści płynące z coachingu
  • Zagrożenia coachingu w pracy
  • Kompetencje wymagane w procesie coachingu
  • Style i modele coachingu
  • Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu

ETAPY ZAPEWNIAJĄCE EFEKTYWNY PRZEBIEG PROCESU COACHINGU W ZARZĄDZANIU
  • Kontrakt, współtworzenie relacji,
  • Określenie potrzeb i celów coachingu
  • Uzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowych
  • Coaching w działaniu
  • Przegląd procesu coachingu i wzmocnienie uczenia się
  • Zakończenie coachingu
  • Ocena własnej skuteczności coachingowej
  • Narzędzia coachingowe w praktyce

W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE WYNIKAMI (EFEKTAMI) PRACY ZESPOŁU
  • Menedżer w roli coacha
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
  • Mentoring

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
  • Proces efektywnej komunikacji
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
  • Komunikacja interpersonalna jako narzędzie w budowaniu relacji

COACHING A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
  • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników

COACHING W ZARZĄDZANIU – SZACUNEK I ASERTYWNOŚĆ
  • Co oznacza w praktyce bycie asertywnym liderem?
  • Sprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiego
  • Feedback pozytywny i negatywny
  • Konstruktywne wyrażanie opinii

COACHING JAKO KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ
  • Rola osobowości w zarządzaniu zespołem
  • Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera
  • Narzędzia psychometryczne w służbie zarządzania
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Zarządzanie ludźmi o różnych stylach osobowości

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

SYLWETKA TRENERA

Piotr R.

Trener, coach, konsultant, negocjator i mówca motywacyjny.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation). Łączy wiedzę i praktykę z obszaru etykiety biznesowej, umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań.
Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights.
Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych typu szkolenie plus. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.
Szkolił między innymi przedstawicieli firm usługowo handlowych:
Alior Bank, Allianz Bank Polska, Accenture Sp. z o.o, Avon Cosmetics Polska, Avon Operations Polska Sp. z o.o., Bank BPH, Banku Spółdzielczy w Nowym Stawie, Bank Zachodni WBK, Bank Millennium, Browar Okocim S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Dr Irena Eris, Eurocash Delikatesy Centrum, Farm Frites Poland SA, FERRING PHARMACEUTICALS B.V., Grupa Żywiec S.A., Henkel, Lug Light Factory, Grupa L'Oréal, Microsoft, NESTLE POLSKA S.A., Operator ARP, Philip Morris Polska S.A., Proctor & Gamble, Renault Polska, ROSSMANN SDP Sp. z o.o., Sandvik Mining and Construction, Tesco Polska Sp. z o.o., TUI Poland Sp z o .o., Unilever Polska SA, Volkswagen Bank Polska.
Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm produkcyjnych jak:
3M Poland Sp. z o.o, Alstom Power. Sp. z o. o., Antalis Poland Sp. z o.o, ArcelorMittal Poland S.A.,  Budimex S.A., BP Polska, Bruss Polska, Browar Okocim S.A., British American Tobacco Polska Trading, Ciech S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Danfoss Sp. z o.o., Dr Irena Eris, Elektrociepłownie Wybrzeże S.A., Eurocash Delikatesy Centrum, Farm Frites Poland SA, Faurecia Automotive Polska Sp. z o.o., G.EN. GAZ ENERGIA S.A., Grupa Selena FM S.A.,  Grupa Żywiec S.A., Henkel, Hochtief Polska Sp. z o.o., International Paper Kwidzyn Sp. z o.o., LUG S.A.  Michelin Polska S.A., Microsoft Sp. Z o.o., MICHELIN Polska, NESTLE POLSKA S.A., Perła - Browary Lubelskie S.A., PGNiG S.A., PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Philip Morris Polska S.A., Philips Lighting, Proctor & Gamble, Renault Polska, SKF Polska, Siemens, S&T Services Polska, Sandvik Mining and Construction, ThyssenKrupp Xervon Polska, UNIBEP S.A., Węglokoks S.A., VDS Chełm i innych.

Od wielu lat prowadzi również szkolenia przygotowane specjalnie dla poszczególnych jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli. Szkolił między innymi przedstawicieli takich instytucji jak: Sejm i Senat RP, Kancelaria Prezydenta i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Sejmu i Senatu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji , Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Sądownictwa,  Urząd Komunikacji Elektronicznej, Urząd Regulacji Energetyki, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Podkarpacki Urząd Wojewódzki, Świętokrzyski Urząd Wojewódzki, Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie, Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, Urzędy Marszałkowskie i wielu innych.

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

12 - 13 lutyWrocław
04 - 05 czerwiecPoznań

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]