Coaching managerski- coaching indywidualny i zespołowy jako styl zarządzania

Coaching managerski-
coaching indywidualny i zespołowy jako styl zarządzania

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 16 godzin szkoleniowych

Moim najlepszym przyjacielem jest ten, kto pozwala mi wydobyć to, co we mnie najlepsze.
- Henry Ford

W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań. Współczesna firma odnosząca sukcesy ma kilka podstawowych cech. Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia firmie określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależności, pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów. Wdrożenie coachingu jako stylu pracy pozwala dobrze zorientować się w potrzebach rozwojowych pracowników. Coaching uznaje się bowiem za skuteczne narzędzie nauczania oraz proces, który promuje kulturę stałego podnoszenia jakości wykonywanej pracy. W zarządzaniu znajduje zastosowanie jako środek do kształtowania odpowiednich postaw, zachowań, osiągania wyników spełniających współczesne wymagania rynkowe, wpływa na ogólną poprawę zasad komunikacji w firmie, daje pracownikom większe poczucie odpowiedzialności, stanowi doskonałe narzędzie motywacyjne oraz pozwala zatrzymać personel w firmie.

PROGRAM SZKOLENIA

COACHING – DLACZEGO I PO CO?
  • Na czym polega coaching - definicja i geneza fenomenu metody
  • Kiedy z niego korzystać i jak to działa
  • Co wyróżnia coaching od innych form zarządzania, motywowania i wspomagania rozwoju
  • Pracowników
  • Coaching w efektywnym zarządzaniu zmianą – strategia sukcesu

KLUCZOWE KOMPETENCJE SKUTECZNEGO TEAM COACHA
  • Doskonalenie kompetencji interpersonalnych
SESJA COACHINGOWA – JEJ SPECYFIKA, CELE, ZAŁOŻENIA I NARZĘDZIA
  • Struktura sesji coachingowej
  • RAPORT i KONTRAKT
  • Przykłady modeli coachingowych
  • Narzędzia w praktyce coacha
  • Przebieg sesji, etapy i dyscyplina czasowa
  • Domykanie sesji i ACTION PLAN

EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO OPARTE NA RELACJI COACHINGOWEJ
  • Zarządzanie i administrowanie, a skuteczne wpływanie i oddziaływanie
  • Coachingowy styl zarządzania i jego atuty

ROLA I PRESTIŻ LIDERA JAKO PROFESJONALNEGO I SKUTECZNEGO TEAM COACHA
  • Planowanie ścieżki dalszego doskonalenia umiejętności coachingowych
  • Podejmowanie zobowiązań wobec siebie, organizacji i podległego zespołu pracowników

BUDOWANIE I KIEROWANIE ZESPOŁEM
  • Rola i zadania lidera
  • Predyspozycje osobiste – samoświadomość – jak ją zdobyć?
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Typy zachowań w zespole
  • Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
  • Zespołowe podejmowanie decyzji
  • Formalne i nieformalne źródła autorytetu
  • Koncepcja stylów zarządzania

STYLE ZARZĄDZANIA Hay i McBer
  • Nakazowy – kierownik wymaga pełnego podporządkowania się: „Rób, co ci każę”
  • Autorytarny – kierownik motywuje pracowników, przedstawiając im pewną wizję i nakłaniając, aby dążyli do niej: „Chodź ze mną”
  • Afiliacyjny – kierownik dąży do osiągnięcia harmonii: „Ludzie są ważni”
  • Demokratyczny – kierownik poszukuje konsensusu: „Co wy sądzicie?”
  • Procesowy (narzucający tempo) – kierownik popycha w kierunku osiągania wysokiej efektywności: „Róbcie tak, jak ja robię teraz”
  • Coaching – dla kierownika ważny jest rozwój pracowników: „A co z tym?”

COACHING JAKO STYL ZARZĄDZANIA
  • Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
  • Korzyści płynące z coachingu
  • Zagrożenia coachingu w pracy
  • Kompetencje wymagane w procesie coachingu
  • Style i modele coachingu
  • Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu

ETAPY ZAPEWNIAJĄCE EFEKTYWNY PRZEBIEG PROCESU COACHINGU W ZARZĄDZANIU
  • Kontrakt, współtworzenie relacji,
  • Określenie potrzeb i celów coachingu
  • Uzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowych
  • Coaching w działaniu
  • Przegląd procesu coachingu i wzmocnienie uczenia się
  • Zakończenie coachingu
  • Ocena własnej skuteczności coachingowej
  • Narzędzia coachingowe w praktyce

W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE WYNIKAMI (EFEKTAMI) PRACY ZESPOŁU
  • Menedżer w roli coacha
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
  • Mentoring

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
  • Proces efektywnej komunikacji
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
  • Komunikacja interpersonalna jako narzędzie w budowaniu relacji

COACHING A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
  • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników

COACHING W ZARZĄDZANIU – SZACUNEK I ASERTYWNOŚĆ
  • Co oznacza w praktyce bycie asertywnym liderem?
  • Sprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiego
  • Feedback pozytywny i negatywny
  • Konstruktywne wyrażanie opinii

COACHING JAKO KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ
  • Rola osobowości w zarządzaniu zespołem
  • Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera
  • Narzędzia psychometryczne w służbie zarządzania
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Zarządzanie ludźmi o różnych stylach osobowości

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

07 - 08 lutyWrocław

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]