NOWOCZESNA REKRUTACJA I SELEKCJA

NOWOCZESNA REKRUTACJA I SELEKCJA


Warsztat jest skierowany dla pracowników działów HR i kadry zarządzającej. Celem szkolenia jest prezentacja najskuteczniejszych narzędzi naboru i selekcji pracowników. Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na zminimalizowanie ryzyka projektu rekrutacyjnego, związanego z zatrudnianiem nieodpowiednich osób. Dostaną także wiedzę niezbędną do doboru najefektywniejszych narzędzi wspierających proces nowoczesnej rekrutacji i selekcji.
 
FORMA SZKOLENIA
 
Szkolenie ma formę interaktywnych warsztatów z kamerą, z elementami studium przypadku, burzy mózgów, symulacji i analiz, oraz praktycznych ćwiczeń z pisania informacji o naborze, selekcji CV i prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Treści teoretyczne przekazywane są w formie mini-wykładów, po których uczestnicy ćwiczą w ramach zajęć praktycznych i dyskutują na temat własnych strategii rekrutacyjnych. Część zajęć praktycznych zostaje utrwalona za pomocą kamery, a następnie publicznie zanalizowana, dzięki czemu osoby uczestniczące będą mogły na bieżąco obserwować i oceniać swe zachowania i reakcje w roli rekruterów. W trakcie dyskusji szkoleni mają możliwość wykorzystania własnych doświadczeń w zakresie rekrutacji i selekcji oraz skonfrontowania tego z narzędziami używanymi przez innych uczestników.
 
PROGRAM SZKOLENIA

PLANOWANIE ZATRUDNIENIA
  • Rola kapitału ludzkiego w organizacji
  • Metody planowania

IDENTYFIKACJA POTRZEB KADROWYCH
  • Sieć powiązań stanowiska pracy
  • Formularz potrzeb kadrowych

TWORZENIE PROFILU WYMAGAŃ
  • Tworzenie opisu stanowiska pracy
  • Profil wymagań a składniki opisu stanowiska pracy
  • Praktyczne metody budowania profilu wymagań (profil zadaniowy, celowy i kompetencyjny)

METODY REKRUTACJI
  • Rekrutacja wewnętrzna
  • Rekrutacja zewnętrzna
  • Czynniki przyciągające i zniechęcające kandydatów na rozpatrywane stanowisko pracy
  • Tworzenie efektywnego ogłoszenia i dobór kanałów dotarcia

METODY SELEKCJI – ANALIZA SKUTECZNOŚCI, TRENING W STOSOWANIU
  • Kryteria selekcji (lista uzdolnień, lista cech osobowościowych)
  • Selekcja wstępna
  • Analiza dokumentów

WYWIAD SELEKCYJNY
  • Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne
  • Typy wywiadów selekcyjnych i ich charakterystyka
  • Ustalanie kryteriów selekcji

PROFESJONALNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA - SZTUKA PROWADZENIA WYWIADU SELEKCYJNEGO
  • Cel procesu komunikacji w procesie rekrutacji
  • Filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy
  • Bariery komunikacyjne i ich przezwyciężanie
  • Zachęcanie do wypowiedzi
  • Używanie zrozumiałego języka
  • Pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań
  • Doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych
  • Podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy
  • Fazy wywiadu selekcyjnego
  • Zadawanie pytań i analiza odpowiedzi
  • Wywiad epizodyczny
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie rekrutacji (postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika)
  • Interpretacja informacji uzyskanych w trakcie wywiadu
  • Warsztat rekrutacyjny

BŁĘDY PROCESU SELEKCJI
  • Błędy organizacyjne
  • Błędy w procesie oceny

NARZĘDZIA SELEKCJI
  • Referencje i wywiad środowiskowy
  • Zadania próbne
  • Specyfika oraz proces Assessment center (AC) i jego wpływ na wyniki selekcji
  • Tworzenie raportu i wskazań
  • Metody testowe

NARZĘDZIA PSYCHOMETRYCZNE W REKRUTACJI
  • Podstawowe nurty narzędzi psychometrycznych
  • Omówienie przykładowych narzędzi psychometrycznych
  • Porównanie korzyści i ograniczeń różnorodnych narzędzi psychometrycznych
  • Wady i zalety wykorzystywania psychometrii w HR
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych wg modelu DISC dr W. Marston‘a
  • Analiza własnego typu osobowości
  • Jak prowadzić rozmowę oceniającą w pracownikiem o określonym typie osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

SYLWETKA TRENERA

Piotr R.

Trener, coach, konsultant, negocjator i mówca motywacyjny.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation). Łączy wiedzę i praktykę z obszaru etykiety biznesowej, umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań.
Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights.
Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych typu szkolenie plus. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.
Szkolił między innymi przedstawicieli firm usługowo handlowych:
Alior Bank, Allianz Bank Polska, Accenture Sp. z o.o, Avon Cosmetics Polska, Avon Operations Polska Sp. z o.o., Bank BPH, Banku Spółdzielczy w Nowym Stawie, Bank Zachodni WBK, Bank Millennium, Browar Okocim S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Dr Irena Eris, Eurocash Delikatesy Centrum, Farm Frites Poland SA, FERRING PHARMACEUTICALS B.V., Grupa Żywiec S.A., Henkel, Lug Light Factory, Grupa L'Oréal, Microsoft, NESTLE POLSKA S.A., Operator ARP, Philip Morris Polska S.A., Proctor & Gamble, Renault Polska, ROSSMANN SDP Sp. z o.o., Sandvik Mining and Construction, Tesco Polska Sp. z o.o., TUI Poland Sp z o .o., Unilever Polska SA, Volkswagen Bank Polska.
Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm produkcyjnych jak:
3M Poland Sp. z o.o, Alstom Power. Sp. z o. o., Antalis Poland Sp. z o.o, ArcelorMittal Poland S.A.,  Budimex S.A., BP Polska, Bruss Polska, Browar Okocim S.A., British American Tobacco Polska Trading, Ciech S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Danfoss Sp. z o.o., Dr Irena Eris, Elektrociepłownie Wybrzeże S.A., Eurocash Delikatesy Centrum, Farm Frites Poland SA, Faurecia Automotive Polska Sp. z o.o., G.EN. GAZ ENERGIA S.A., Grupa Selena FM S.A.,  Grupa Żywiec S.A., Henkel, Hochtief Polska Sp. z o.o., International Paper Kwidzyn Sp. z o.o., LUG S.A.  Michelin Polska S.A., Microsoft Sp. Z o.o., MICHELIN Polska, NESTLE POLSKA S.A., Perła - Browary Lubelskie S.A., PGNiG S.A., PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Philip Morris Polska S.A., Philips Lighting, Proctor & Gamble, Renault Polska, SKF Polska, Siemens, S&T Services Polska, Sandvik Mining and Construction, ThyssenKrupp Xervon Polska, UNIBEP S.A., Węglokoks S.A., VDS Chełm i innych.

Od wielu lat prowadzi również szkolenia przygotowane specjalnie dla poszczególnych jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli. Szkolił między innymi przedstawicieli takich instytucji jak: Sejm i Senat RP, Kancelaria Prezydenta i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Sejmu i Senatu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji , Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Sądownictwa,  Urząd Komunikacji Elektronicznej, Urząd Regulacji Energetyki, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Podkarpacki Urząd Wojewódzki, Świętokrzyski Urząd Wojewódzki, Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie, Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, Urzędy Marszałkowskie i wielu innych.

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.

 

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]