Przywództwo i zarządzanie zespołem

PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
 
Szkolenie skierowane jest do menedżerów, kadr wyższych i średnich szczebli zarządzania posiadających doświadczenie w kierowaniu zespołami. Inwestowanie w ludzi to często najbardziej efektywna metoda uzyskiwania wzrostu dochodów firmy. Zarówno badania, jak i praktyka wskazują, że coraz częściej kompetencje zawodowe nie ograniczają się do wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a uzupełnione są o umiejętności psychologiczne. W codziennej pracy menedżera, a zwłaszcza w sytuacjach trudnych, pełnych napięć nabierają one szczególnego znaczenia. W firmie nowoczesnej  posiadanie tych właśnie umiejętności zapewnia osiągnięcie sukcesu zawodowego.

METODOLOGIA SZKOLENIA
  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Symulacje
  • Odgrywanie ról
  • Testy autodiagnostyczne

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

PRZEWODZENIE W ZESPOLE
  • Realizm i odwaga
  • Wolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdany
  • Siła zaangażowania
  • Strategia czy działanie
  • Siła lenistwa
  • Czym jest władza?
  • Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera
  • Role i modele przywódcze
  • Style kierowania
  • Tajemnice i sztuka motywowania

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA
  • Techniki skutecznego porozumiewania się
  • Co zrobić by nas słuchano
  • Komunikacja zarządcza
  • Bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna

W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
  • Proces efektywnej komunikacji wewnętrznej w zespole
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Sztuka oceny pracownika

UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
  • Delegowanie zadań pracownikom
  • Jak i kiedy delegować zadania?
  • Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
  • Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
  • Elementy blokujące delegowanie zadań
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników

SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
  • Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów
  • Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole
  • Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/ kryzysowych
  • Postawy wobec sytuacji konfliktowych
  • Efektywne zachowania lidera w konfliktach
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
  • Techniki moderowania rozmów w sytuacji konfliktu
  • Zarządzanie konfliktowymi współpracownikami
  • Postawa asertywna w sytuacji konfliktu
  • Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
  • Kontrolowanie uczuć i emocji

SZTUKA SŁOWA MENEDŻER RETOREM
  • Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny i partnerska
  • Wykorzystanie walorów językowych; tempo, intonacja, siła, akcentowanie
  • Język rozmówcy; jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia
  • Sztuka aktywnego słuchania
  • Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
  • Jak prawić i przyjmować komplementy
   
SZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe
  • Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach
  • Gesty i ich znaczenie w innych krajach
  
KREOWANIE WIZERUNKU SKUTECZNEGO SZEFA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKI
  • Sztuka argumentacji
  • Charyzma, osobowość i kompetencja
  • Postawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treści
  • Kreowanie własnego „teatru komunikacji”
 
SOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE
  • Techniki skutecznego porozumiewania się
  • Komunikacja zarządcza

WYWIERANIE WPŁYWU W ZARZĄDZANIU ZESPOŁE
  • Podstawowe prawa wywierania wpływu
  • Narzędzia wywierania wpływu na poziomie relacji zespołowych
  • Narzędzia perswazji gdy zawiodą inne narzędzia zarządzania pracownikami

ETYKIETA BIZNESOWA  I SAVOIR VIVRE
  • Zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych
  • Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • Etykieta przy stole
  • Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie

BUDOWA WIZERUNKU BIZNESOWEGO

DRESS CODE - ELEGANCJA W UBIORZE – JAK WYGLĄDAĆ BY NAS SŁUCHANO


ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

28 - 29 marzecŁódź

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.


W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.

 

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]