Budowanie silnej marki luksusowej. Marketing produktów luksusowych

Budowanie silnej marki luksusowej
Marketing produktów luksusowych


Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników pod względem merytorycznym i praktycznym do prowadzenia samodzielnych działań marketingowych, zapoznanie ich z  narzędziami i metodami pracy odpowiednimi kategorii produktów luksusowych. Dzięki szkoleniu, uczestnicy poznają najnowsze trendy w marketingu produktów premium oraz opracują skrócony plan swoich przyszłych działań marketingowych.
 
Dzięki szkoleniu, uczestnicy:
poznają motywy zakupowe klientów
zdobędą wiedzę na temat skutecznych sposobów budowania silnej marki luksusowej
poznają 8P, czyli marketing mix dla produktów premium
nauczą się badać rynek nabywców swoich produktów/usług
zdobędą wiedzę na temat różnych, w tym nowoczesnych, form  komunikacji marketingowej  
nauczą się, jak efektywnie kreować wizerunek firmy lub marki
opracują ramowy plan marketingowy dla marki luksusowej
poznają skuteczne narzędzia public relations
 
Profil uczestnika:
Szkolenie jest dedykowane osobom zajmującym się markami/produktami/usługami premium. 
PR manager
Marketing manager
Brand manager
specjalista ds. komunikacji 
osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji
kadra zarządzająca marką luksusową
 
Metody pracy:
case study
warsztaty
burze mózgów
ćwiczenia indywidualne, grupowe
dyskusje
warsztaty pisania
*wszystkie ćwiczenia opracowane są na autorskich arkuszach 
 
WSTĘP DO MARKETIGNU PRODUKTÓW PREMIUM
 
Istota oraz klasyfikacja produktów i marek luksusowych
Charakterystyka dóbr luksusowych (wyroby jubilerskie, wina, samochody, futra, dzieła sztuki, inne)
Rynek dóbr luksusowych na świecie i w Polsce
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenie – „charakterystyka mojego produktu”.
 
KONSUMENT PRODUTKÓW PEMIUM
 
Kim jest klient produktów luksusowych, co go charakteryzuje – typologia 
Specyfika obsługi klienta luksusowego 
Motywy zakupowe oraz potrzeby klienta
Psychologia zachowań zakupowych nabywców dóbr luksusowych
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „segmentacja”, ćwiczenie – „typowe potrzeby i motywy zakupowe segmentu”, ćwiczenie – „typologia klienta”.
 
MARKETING PRODUKTÓW PREMIUM
Tytułem wstępu:
Specyfika marketingu usług luksusowych 
Lifestyle marketing jako jeden ze sposobów kreowania marki luksusowej 
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „lifestyle marketing”.
 
Opracowanie koncepcji marki luksusowej:
Marketing mix w segmencie dóbr luksusowych – 8P
Kreowanie produktu
Kształtowanie cen – właściwe pozycjonowanie marki luksusowej
Ustalanie strategii dystrybucji 
Promocja produktów premium:
  1. Komunikacja marketingowa marek luksusowych
  2. Reklama i jej różne formy jako narzędzia promocji marek luksusowych
  3. Opracowywanie kreatywnych założeń promocji marek luksusowych
Alianse marketingowe – jak je efektywnie wykorzystywać 
Narzędzia kreowania i wzmacniania marki luksusowej
Tworzenie planu marketingowego marki luksusowej
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „branding”, ćwiczenie – „pricing”, ćwiczenie – „8P”, case study – trendy w reklamie produktów premium, ćwiczenie – „alianse marektingowe”, ćwiczenie – „plan marketingowy”.
 
Nowoczesne formy marketingu: 
Marketing partyzancki i jego formy a kształtowanie wizerunku marki premium
Działania w social media – formy oraz sposoby działań marketingowych promujących marki luksusowe w mediach społecznościowych 
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, case study – przykłady działań z zakresu marketingu partyzanckiego             w segmencie premium, ćwiczenie – „moje partyzanckie działania”, case study – przykłady działań z zakresu social media w segmencie premium (dobre praktyki), ćwiczenie – „plan działań w social media”.
 
Działania z zakresu public relations jako sposób na budowanie silnego produktu luksusowego:
Public relations jako narzędzie kreowania marek luksusowych
Ambasador marki – jak go właściwie wybrać, według jakich kryteriów
Znaczenie CSR w kreowaniu wizerunku marek luksusowych
Sponsoring jako forma promocji marek luksusowych
Działania z zakresu E-PR 
Media relations jako sposób budowania silnego i spójnego wizerunku produktu premium 
Skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, case study – przykłady działań z zakresu public relations w segmencie premium, ćwiczenie – „strategia PR”, case study – przykłady ambasadorów marek (dobrze i źle dobranych), case study – przykłady działań z zakresu e-PR, case study – przykłady działań z zakresu media relations (z uwzględnieniem blogerów/vlogerów), case study – przykłady informacji prasowych wysyłanych do mediów (dobre i złe praktyki), ćwiczenie – „książka kryzysowa”. 

SYLWETKA TRENERA

Ewa G.

Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

Dlaczego szkolę?
Odpowiedzi na to pytanie są przynajmniej dwie. Po pierwsze, uwielbiam pracować z ludźmi i pomagać rozwiązywać ich zawodowe problemy. Dlatego też podczas szkoleń, niezwykle istotny jest dla mnie kontekst zawodowy uczestników i praca na „żywym organizmie”, czyli na produktach/firmach/przykładach z życia uczestników. Zależy mi, aby z każdego szkolenia uczestnik wyszedł z gotowym rozwiązaniem, albo przynajmniej z przepisem, jak to rozwiązanie wypracować w swojej organizacji.
Po drugie, szkolenia pozwalają mi się rozwijać. Każde szkolenie to inni ludzie, a co za tym idzie inne spojrzenia na świat, pracę, inne pomysły, rozwiązania i wreszcie inna energia. Taka praca z grupą mnie inspiruje i pobudza kreatywność, co jest dla mnie ogromnie ważne w codziennej pracy marketera.

Doświadczenie
Od 10 lat zajmuję się marketingiem. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Specjalizuję się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów premium oraz produktów farmaceutycznych i usług medycznych. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Moją wielką miłością, poza marketingiem jest pisanie. Dlatego też piszę bloga na temat marketingu oraz publikuję w mediach branżowych. Często jestem także zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu.

Doradzałam i szkoliłam m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

Klienci
•    La Prerie
•    Apteki Zdrowit
•    AVON Poland Sp. z o.o.
•    Bank Spółdzielczy
•    Beeline Poland Sp. z o.o.
•    Elbest Hotels Sp. z o.o.
•    Energa SA
•    IBM Polska Sp. z o.o.
•    ITI Neovision Sp. z o.o.
•    Johnson&Johnson Polska Sp. z o.o.   
•    LIFEAGE Premium Wellness Club
•    Magellan SA
•    Medfinance SA
•    Ministerstwo Obrony Narodowej
•    Mitsubishi Electric Sp. z o.o.
•    Orion Pharma Sp. z o.o.
•    Panasonic Polska Sp. z o.o.   
•    PGE SA
•    PGNiG SA
•    PKP PLK SA
•    Polska Grupa Pocztowa SA
•    Sąd Najwyższy
•    SCA Hygiene Sp. z o.o.
•    SCA Packaging Sp. z o.o.
•    Telemedycyna Polska SA
•    Winarium Marek Kondrat i Syn

Branże        
•    Administracja Państwowa
•    Bankowość
•    Dobra luksusowe
•    Energetyczna
•    FMCG    
•    Farmacja
•    Fashion (ubrania, biżuteria, dodatki)
•    HORECA
•    Kosmetyczna   
•    Medyczna
•    Nowe Technologie
•    Reklamowa

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

20 - 21 wrzesieńszkolenie w formie zamkniętej

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 0.00 PLN netto.


W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.

  szkolenie w formie zamkniętej - termin pozostaje do ustalenia

 

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]