Warsztat PR managera - media relations

Warsztat PR managera – media relations

Opis szkolenia:
Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia, uczestnicy, przede wszystkim ćwiczą – doskonalą swój warsztat, lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności, takich jak pisanie, czy wypowiedzi publiczne, niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media. 
 
Skrócony opis szkolenia:
Szkolenie Media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami. Poznają rodzaje tekstów jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce. 
 
Dzięki szkoleniu, uczestnicy:
nauczą się kreować newsy
zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów 
zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji
 
Profil uczestnika:
PR manager
Marketing manager
Specjalista ds. komunikacji 
osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji
pracownicy administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami
 
Metody pracy:
case study
warsztaty
ćwiczenia na autorskich arkuszach
burze mózgów
ćwiczenia indywidualne, grupowe
dyskusje
odgrywanie scenek
warsztaty pisania
 
Program szkolenia:
I. Poznaj media
1. Komunikacja to dialog
2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
4. Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny
5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty
6. Media plan – czym jest, jak tworzyć? 
7. Potrzeby i oczekiwania mediów.
8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
9. Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”
 
II. Formy kontaktu z mediami.
 
10. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych. 
11. Przyczyny odrzucenia materiałów.
12. Pisemne formy komunikacji z mediami:
       a. Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
13. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
       a. informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
       b. misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
 
Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”
 
III. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu
14. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
15. Wypowiedzi publiczne:
       a. język mediów
       b. rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
       c. konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
       d. trudne sytuacje podczas wystąpień 
16. E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
       a. strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
17. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów
       a. konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
       b. press pack 
       c. co zrobić, by media pojawiły się na imprezie
18. Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
 
Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.
 
IV. Zarządzanie kryzysowe
19.Zarządzanie sytuacja kryzysową
       a. książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
       b. kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody 
 
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

SYLWETKA TRENERA

Ewa G.

Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

Dlaczego szkolę?
Odpowiedzi na to pytanie są przynajmniej dwie. Po pierwsze, uwielbiam pracować z ludźmi i pomagać rozwiązywać ich zawodowe problemy. Dlatego też podczas szkoleń, niezwykle istotny jest dla mnie kontekst zawodowy uczestników i praca na „żywym organizmie”, czyli na produktach/firmach/przykładach z życia uczestników. Zależy mi, aby z każdego szkolenia uczestnik wyszedł z gotowym rozwiązaniem, albo przynajmniej z przepisem, jak to rozwiązanie wypracować w swojej organizacji.
Po drugie, szkolenia pozwalają mi się rozwijać. Każde szkolenie to inni ludzie, a co za tym idzie inne spojrzenia na świat, pracę, inne pomysły, rozwiązania i wreszcie inna energia. Taka praca z grupą mnie inspiruje i pobudza kreatywność, co jest dla mnie ogromnie ważne w codziennej pracy marketera.

Doświadczenie
Od 10 lat zajmuję się marketingiem. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Specjalizuję się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów premium oraz produktów farmaceutycznych i usług medycznych. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Moją wielką miłością, poza marketingiem jest pisanie. Dlatego też piszę bloga na temat marketingu oraz publikuję w mediach branżowych. Często jestem także zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu.

Doradzałam i szkoliłam m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

Klienci
•    La Prerie
•    Apteki Zdrowit
•    AVON Poland Sp. z o.o.
•    Bank Spółdzielczy
•    Beeline Poland Sp. z o.o.
•    Elbest Hotels Sp. z o.o.
•    Energa SA
•    IBM Polska Sp. z o.o.
•    ITI Neovision Sp. z o.o.
•    Johnson&Johnson Polska Sp. z o.o.   
•    LIFEAGE Premium Wellness Club
•    Magellan SA
•    Medfinance SA
•    Ministerstwo Obrony Narodowej
•    Mitsubishi Electric Sp. z o.o.
•    Orion Pharma Sp. z o.o.
•    Panasonic Polska Sp. z o.o.   
•    PGE SA
•    PGNiG SA
•    PKP PLK SA
•    Polska Grupa Pocztowa SA
•    Sąd Najwyższy
•    SCA Hygiene Sp. z o.o.
•    SCA Packaging Sp. z o.o.
•    Telemedycyna Polska SA
•    Winarium Marek Kondrat i Syn

Branże        
•    Administracja Państwowa
•    Bankowość
•    Dobra luksusowe
•    Energetyczna
•    FMCG    
•    Farmacja
•    Fashion (ubrania, biżuteria, dodatki)
•    HORECA
•    Kosmetyczna   
•    Medyczna
•    Nowe Technologie
•    Reklamowa

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

16 - 17 kwiecieńPoznań
28 - 29 sierpieńWrocław

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.

 
 
ILOŚĆ ZGŁOSZEŃ*
(*dotyczy zgłoszeń z jednej instytucji/ firmy)
CENA
(PLN netto od osoby)
1 osoba2-4>4
12901190990

 

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]