Baza wiedzy

23 wrz 2020
Statystyczna Kontrola Procesu (SPC)- czy to może działać?


Statystyczna kontrola procesu (Statistical Process Control) to oparty na prawach statystyki pewien sposób działania z procesami, który jest znany każdemu inżynierowi czy managerowi. Co jeśli jednak pojawi się pytanie, czy w dobie dzisiejszych filozofii zarządzania, takie podejście ma rację bytu?



Czytaj więcej

06 lip 2020
 Problem solving to dla organizacji problem czy rozwiązanie?

Problemy pojawiające się w procesach technologicznych, często skutkujące wyrobem niezgodnym są nieodłącznym elementem funkcjonowania firmy produkcyjnej. Nierozwiązane, nawarstwiają się i tworzą łańcuchy skomplikowanych zależności. W odpowiedzi na narastające problemy powstały narzędzia, które pozwalają przewidzieć określone sytuacje niezgodne i szybko na nie reagować. Jednak i w tym zakresie warto zachować ostrożność.
Czytaj więcej

13 maj 2020
Podołaj wyzwaniom przemysłu przyszłości!

W przemyśle europejskim konieczne jest opracowanie nowej strategii rozwoju produkcyjnego, przy jednoczesnym wykorzystaniu dotychczasowych dokonań. Chodzi o uzyskanie kompromisu, dzięki któremu uda się utrzymać silną pozycję konkurencyjną na globalnych rynkach. Warto zatem, by entuzjaści manualnych rozwiązań, wraz z przedstawicielami koncepcji przemysłu 4.0, spotkali się gdzieś pośrodku.

Czytaj więcej

30 kwi 2020
Niezaburzona kooperacja. Pomiędzy zyskiem a produktem bez wad

Jakość w ujęciu skutecznego zarządzania procesami

Wielu przedsiębiorców tkwi w błędnym przekonaniu, że aby firma się rozwijała, wystarczy zakup drogiego sprzętu czy wdrożenie nowych narzędzi. Tymczasem błędy zdarzają się już na etapie przemyśleń, jakie  są  potrzeby  firmy i w co  opłaca  się  inwestować.  Wyrzucanie  pieniędzy  w błoto to w dalszym ciągu powszechny problem... Czytaj więcej

29 kwi 2020
 Kiedy strategia rozwiązywania problemu, jest problemem?

Czym jest problem? Słownik języka polskiego PWN definiuje go w następujący sposób:

1. trudna sytuacja, z której należy znaleźć jakieś wyjście;
2. poważna sprawa, która wymaga przemyślenia i rozstrzygnięcia.

Rozwiązywanie problemów? Niemalże każdego dnia mamy do czynienia z przeszkodami, które musimy pokonać. Ten temat dotyczy każdego człowieka oraz każdej sfery życia.
W artykule... Czytaj więcej

29 kwi 2020
Zarządzanie reklamacjami

Reklamacje w wielu organizacjach są traktowane po macoszemu. Najczęściej postępowanie z nimi dotyczy tylko „załatwienia” reklamacji, czyli odrzucenia lub uznania i uspokojenia Klienta. Odpowiedzialność za reklamacje jest natomiast przypisywana do działu jakości (bo reklamacja dotyczy najczęściej jakości, a za jakość odpowiada przecież dział jakości) lub działu obsługi klienta (bo to Klient ma problem i trzeba go obsłużyć).
Czytaj więcej

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]