Jakość

06 lip 2020
 Problem solving to dla organizacji problem czy rozwiązanie?

Często podczas audytów III-ciej strony* można zaobserwować trzy popularne pułapki, w  które dały się „schwytać” organizacje w zakresie podejścia do rozwiązywania problemów:
• „udawanie” stosowania;
• przerost stosowania metodologii;
• niestosowanie.

Pierwsza ścieżka tzw. „udawanego” stosowania wskazuje na fakt, że chociaż w organizacji jest określona metodol...

Czytaj więcej
13 maj 2020
Podołaj wyzwaniom przemysłu przyszłości!


Okazuje się, że polski przemysł ma znaczny udział w gospodarce krajów naszej części Europy. Dzieje się tak dzięki doskonałemu położeniu – inne kraje muszą przejechać przez Polskę, by dotrzeć ze swoją ofertą dalej. Dodatkowo, posiadamy wiele zasobów i surowców, które w dalszym ciągu dają nam sporą niezależność. Z kolei nasi pracownicy należą do najlepszych w Europie – mowa zarówno o prostych pracach przy produkcji,...

Czytaj więcej
30 kwi 2020
Niezaburzona kooperacja. Pomiędzy zyskiem a produktem bez wad

ZANIM ZASTOSUJESZ NARZĘDZIA, POZNAJ POTRZEBY FIRMY
Posłużmy się przykładem. Firma wyznaczyła cel określony konkretnym, czystym zyskiem na rok 2019. Aby go osiągnąć, dział produkcji ma dostarczyć wyroby w ustalonej jakości, cenie i terminie realizacji. Z kolei dział zakupów ma za zadanie wydać jak najmniej pieniędzy. Niestety zakupione tanie surowce, komponenty lub usługi mogą przyczynić się do produkcji gorszej jakości towaru. Dodatkowo...

Czytaj więcej
29 kwi 2020
 Kiedy strategia rozwiązywania problemu, jest problemem?

1. Budowanie zespołu interdyscyplinarnego
Teoretycznie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że zespół musi być interdyscyplinarny i zaangażowany, aby skutecznie wykonywał powierzone zadania. Często jednak okazuje się, że w skład zespołu nie wchodzą osoby decyzyjne, co utrudnia szybkie ustalenie czegokolwiek. Zdarza się nawet, że do udziału w dyskusji nie zostają zaangażowane osoby odpowiedzialne za potencjalne przyczyny problemu. Uwaga skupia się w...

Czytaj więcej
29 kwi 2020
Zarządzanie reklamacjami

Tymczasem reklamacja to sygnał, że coś w naszym wyrobie lub procesie jest nie tak, że wyrób lub usługa dostarczana Klientowi nie spełnia jego wymagań. Jeśli tylko „załatwimy” reklamację, a nie dotrzemy do przyczyny źródłowej problemu, to on z pewnością prędzej czy później powróci i ponownie będzie wymagał &bdquo...

Czytaj więcej
Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]