Zbierzmy kilka wątpliwości:
• W nowoczesnym zarządzaniu procesami chcielibyśmy raczej zapobiegać wadom niż je wykrywać. I to jeszcze z opóźnieniem.
• Celem dla procesu (przynajmniej w teorii) jest ZERO defektów, a nie jakiś akceptowalny poziom (współczynniki Cp, Cpk pewien poziom zakładają).
• Wybiórcza kontrola (to przecież statystyka!) nie daje informacji o w...
Okazuje się, że polski przemysł ma znaczny udział w gospodarce krajów naszej części Europy. Dzieje się tak dzięki doskonałemu położeniu – inne kraje muszą przejechać przez Polskę, by dotrzeć ze swoją ofertą dalej. Dodatkowo, posiadamy wiele zasobów i surowców, które w dalszym ciągu dają nam sporą niezależność. Z kolei nasi pracownicy należą do najlepszych w Europie – mowa zarówno o prostych pracach przy produkcji,...
Tymczasem reklamacja to sygnał, że coś w naszym wyrobie lub procesie jest nie tak, że wyrób lub usługa dostarczana Klientowi nie spełnia jego wymagań. Jeśli tylko „załatwimy” reklamację, a nie dotrzemy do przyczyny źródłowej problemu, to on z pewnością prędzej czy później powróci i ponownie będzie wymagał &bdquo...