ul. Legionów 92, 42-202 Częstochowa, Polska
+48 34 361 31 18 wew. 110, +48 34 344 18 28
szkolenia@sgpgroup.eu

Dlaczego coaching działa?

Dlaczego coaching działa?

Chociaż na hasło: coaching, niektórzy reagują, jak na alergię, nie sposób zaprzeczyć skuteczności tego narzędzia w rozwoju biznesu. Okazuje się, że bardzo ważną rolę w pracy odgrywają ludzkie emocje. Za tym idzie w parze odpowiednia motywacja, chęć rozwoju i przynależność do grupy, dla której zwyczajnie warto się postarać.

Czym jest coaching?

Coaching to metoda wspierająca rozwój pracowników oraz przedsiębiorców. Polega na cyklach spotkań z coachami, czyli osobami ze specjalnym przygotowaniem do tego celu. Coach poznaje problemy klienta i odpowiednio na nie reaguje. Podczas spotkania ekspert aktywnie słucha, zadaje pytania i stara się dobrać narzędzia, które rozwiążą problem klienta.

Zaczyna się od sposobu myślenia a kończy na wdrażaniu praktycznych wskazówek, które w widoczny sposób poprawiają sytuację w danej jednostce pracy. Coaching to wbrew pozorom bardzo szerokie pojęcie, które zawiera wiele schematów i w związku z tym, schematów działania. Coaching to psychologia wykorzystywana w biznesie – połączenie aspektów społecznych oraz czysto analitycznych, wskaźnikowych.

Coach wspiera swojego klienta w wyznaczaniu istotnych dla niego celów, jak również odnajdywaniu sposobów na osiągnięcie sukcesu w ramach narzędzi, będących w zasięgu danej jednostki pracy. To długa droga, która w przypadku bycia konsekwentnym, daje niesamowite rezultaty.

Powiew swobody w firmie

Często się zdarza, że przedsiębiorca ma problem, jednak nie wie, z czego może on wynikać. Dlaczego pracownicy są mniej zmotywowani do działania? Czy należy zmienić system działania? A być może firma nie jest na bieżąco z trendami i nie potrafi się odpowiednio wyróżnić na tle konkurencji? Przeprowadzenie audytu oraz skorzystanie z pomocy coacha może ułatwić znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania.

Czasami wystarczy powiew swobody oraz zaczerpnięcie nowego, świeżego spojrzenia na pewne sprawy. Wyjazd na szkolenie może być dla pracowników dużym przeżyciem, które na długi czas zagnieździ w nich pozytywne emocje oraz chęć do pracy i aktywnego podejmowania wyzwań.

Stres, ogólne zamieszanie i problemy z komunikacją w grupie. To wszystko może kompletnie popsuć biznesowe plany nawet najambitniejszego przedsiębiorcy. Skorzystanie z usług coacha może się okazać oczyszczające, zarówno dla kadry kierowniczej, jak i pracowników niższego stopnia.

Coaching – jak to działa?

Charakterystyczne dla coachingu wyznaczanie celów, motywuje do działania. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Davida A. Kolba i Richarda E. Boyatzisa, którzy doszli do wniosku, że  w pracy nad rozwojem osobistym, większa pozytywna zmiana zachowań pracowników następuje w warunkach z elementem wyznaczania celu, niż bez niego. Reasumując, ludzie bez celów błądzą a z celami, rozwijają się.

Coach to osoba, z którą można szczerze porozmawiać o biznesie. Bez ogródek można odbyć konwersację o podjętych próbach, porażkach. Przy okazji może wyjść kilka powodów, dla których przedsiębiorca wciąż stoi w miejscu. Czy coaching naprawdę nie ma sensu? W takim razie dlaczego jego popularność ciągle rośnie?

Najwięcej do powiedzenia mają osoby, które nigdy nie miały bezpośredniego kontaktu z coachem, nie odbyły szkolenia motywacyjnego. Wówczas widzą tylko wady i ograniczenia tego systemu a nie mają odwagi spróbować poprzez własne doświadczenie.

Warto zapisać się do akademii rozwoju osobistego i wybrać szkolenie: coaching life & business. Dobrym narzędziem do wprowadzenia zmian w firmie jest także skorzystanie z akademii skutecznego managera. Tam też można nabrać dodatkowej motywacji do działania, której towarzyszy wdrożenie praktycznych narzędzi w zarządzanie zespołem. Masz jakieś pytania? Skontaktuj się z naszymi ekspertami i przekonaj się sam, dlaczego coaching działa.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *