ul. Legionów 92, 42-202 Częstochowa, Polska
+48 34 361 31 18 wew. 110, +48 34 344 18 28
szkolenia@sgpgroup.eu

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW I DELEGOWANIE ZADAŃ – Program szkolenia

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW I DELEGOWANIE ZADAŃ Z ELEMENTAMI COACHINGU MANAGERSKIEGO

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 16 godzin szkoleniowych

Moim najlepszym przyjacielem jest ten, kto pozwala mi wydobyć to, co we mnie najlepsze.
– Henry Ford

W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań.

Współczesna firma odnosząca sukcesy ma kilka podstawowych cech. Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia firmie określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależności, pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.

Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.

Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych.

Wdrożenie coachingu jako stylu pracy pozwala dobrze zorientować się w potrzebach rozwojowych pracowników. Coaching uznaje się bowiem za skuteczne narzędzie nauczania oraz proces, który promuje kulturę stałego podnoszenia jakości wykonywanej pracy. W zarządzaniu znajduje zastosowanie jako środek do kształtowania odpowiednich postaw, zachowań, osiągania wyników spełniających współczesne wymagania rynkowe, wpływa na ogólną poprawę zasad komunikacji w firmie, daje pracownikom większe poczucie odpowiedzialności, stanowi doskonałe narzędzie motywacyjne oraz pozwala zatrzymać personel w firmie.

METODOLOGIA SZKOLENIA

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Case study
  • Testy autodiagnostyczne
  • Test osobowości

PROGRAM SZKOLENIA
 

BUDOWANIE I KIEROWANIE ZESPOŁEM

  • Rola i zadania lidera
  • Predyspozycje osobiste – samoświadomość – jak ją zdobyć?
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Typy zachowań w zespole
  • Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
  • Zespołowe podejmowanie decyzji
  • Formalne i nieformalne źródła autorytetu
  • Koncepcja stylów zarządzania

STYLE ZARZĄDZANIA Hay i McBer

  • Nakazowy – kierownik wymaga pełnego podporządkowania się: „Rób, co ci każę”
  • Autorytarny – kierownik motywuje pracowników, przedstawiając im pewną wizję i nakłaniając, aby dążyli do niej: „Chodź ze mną”
  • Afiliacyjny – kierownik dąży do osiągnięcia harmonii: „Ludzie są ważni”
  • Demokratyczny – kierownik poszukuje konsensusu: „Co wy sądzicie?”
  • Procesowy (narzucający tempo) – kierownik popycha w kierunku osiągania wysokiej efektywności: „Róbcie tak, jak ja robię teraz”
  • Coaching – dla kierownika ważny jest rozwój pracowników: „A co z tym?”

EFEKTYWNE METODY BUDOWANIA PROGRAMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

  • Skąd pochodzi motywacja?
  • Motywowanie jako podstawowe zadanie w pracy kierownika
  • Motywator, motywacja, motywowanie
  • Mechanizmy dzięki, którym możemy motywować
  • Co świadczy o posiadaniu przez kierownika kompetencji motywowania pracowników?
  • Motywowania pracowników a efektywność kierowania
  • Rodzaje motywacji

POTRZEBY PRACOWNIKÓW A SYSTEM MOTYWACJI

  • Potrzeba: fizjologiczna, bezpieczeństwa, afiliacji, szacunku, samorealizacji
  • Wykorzystanie teorii potrzeb Maslowa w kształtowaniu nowoczesnych systemów motywacyjnych

SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW

  • Diagnoza indywidualnych motywatorów
  • Automotywacja jako podstawa kształtowania konstruktywnych zachowań
  • Zasady motywowania pieniężnego
  • Tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników, uwzględniając czynniki finansowe i pozafinansowe
  • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne?
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników

MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE

  • Od czego zacząć motywowanie pracowników, czyli wszystko o demotywacji
  • Walka z demotywatorami
  • Pozafinansowe formy motywowania pracowników
  • Motywacja a delegowanie
  • Motywacja a przywództwo
  • Rola ocen pracowniczych i indywidualnego programu rozwoju zawodowego

UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE

  • Delegowanie zadań pracownikom
  • jak i kiedy delegować zadania?
  • przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
  • ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
  • elementy blokujące delegowanie zadań
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników

ROLA PRZYWÓDZTWA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW

  • Kierownik a przywódca
  • Rola przywództwa w efektywnym motywowaniu
  • Przywództwo a relacje osobiste z pracownikami
  • Budowanie wizerunku szefa a motywacja podwładnych
  • Autoanaliza – ile w tobie przywódcy?

 

COACHING – DLACZEGO I PO CO?

  • Na czym polega coaching – definicja i geneza fenomenu metody
  • Kiedy z niego korzystać i jak to działa
  • Co wyróżnia coaching od innych form zarządzania, motywowania i wspomagania rozwoju
  • Pracowników
  • Coaching w efektywnym zarządzaniu zmianą – strategia sukcesu

KLUCZOWE KOMPETENCJE SKUTECZNEGO TEAM COACHA

  • Doskonalenie kompetencji interpersonalnych
  • Doskonalenie kompetencji intrapersonalnych

SESJA COACHINGOWA – JEJ SPECYFIKA, CELE, ZAŁOŻENIA I NARZĘDZIA

  • Struktura sesji coachingowej
  • RAPORT i KONTRAKT
  • Przykłady modeli coachingowych
  • Narzędzia w praktyce coacha
  • Przebieg sesji, etapy i dyscyplina czasowa
  • Domykanie sesji i ACTION PLAN

EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO OPARTE NA RELACJI COACHINGOWEJ

  • Zarządzanie i administrowanie, a skuteczne wpływanie i oddziaływanie
  • Coachingowy styl zarządzania i jego atuty

ROLA I PRESTIŻ LIDERA JAKO PROFESJONALNEGO I SKUTECZNEGO TEAM COACHA

  • Planowanie ścieżki dalszego doskonalenia umiejętności coachingowych
  • Podejmowanie zobowiązań wobec siebie, organizacji i podległego zespołu pracowników

COACHING JAKO STYL ZARZĄDZANIA

  • Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
  • Korzyści płynące z coachingu
  • Zagrożenia coachingu w pracy
  • Kompetencje wymagane w procesie coachingu
  • Style i modele coachingu
  • Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu

W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE WYNIKAMI (EFEKTAMI) PRACY ZESPOŁU

  • Menedżer w roli coacha
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
  • Mentoring

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?

  • Proces efektywnej komunikacji
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków
    oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
  • Komunikacja interpersonalna jako narzędzie w budowaniu relacji

KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ

  • Rola osobowości w zarządzaniu zespołem
  • Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera
  • Narzędzia psychometryczne w służbie zarządzania
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Zarządzanie ludźmi o różnych stylach osobowości

Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Szkolenie dla grupy trwać będzie 2 dni – 16 godzin szkoleniowych (po 45 minut)

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Szczyrk, 05-06 września 2019 r.

CENA SZKOLENIA

Koszt szkolenia od osoby: 1290 zł netto

Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób (z jednej firmy), koszt szkolenia od osoby wynosi: 1190 zł netto

W cenę szkolenia wliczone są:

  • proces szkolenia
    • materiały szkoleniowe w formie książkowej oraz materiały biurowe
    • wszelkie koszty związane z trenerem
    • sala szkoleniowa z wyposażeniem
    • przerwy kawowe
    • obiad
    • imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Cena szkolenia nie zawiera kosztów dojazdu oraz noclegu