ul. Legionów 92, 42-202 Częstochowa, Polska
+48 34 361 31 18 wew. 110, +48 34 344 18 28
szkolenia@sgpgroup.eu

PROFESJONALNA SEKRETARKA/ASYSTENTKA – Program szkolenia


Sekretarka/asystent to prawa ręka swojego przełożonego, to osoba, która realizując wszystkie niezbędne działania, nie tylko reaguje na rzeczywistość, ale sama ją kreuje. Jej postawa, samoświadomość i efektywność buduje wizerunek zarówno własny jak i przełożonego oraz instytucji/ firmy.

CELE SZKOLENIA

Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestników szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową.

Kierując na warsztat przełożony zyskuje:

  • Efektywniejszą współpracę oraz skuteczniejszą komunikację z sekretarki/asystenta.
  • Poprawę zarządzania czasem i wyższą efektywność.
  • Większą odpowiedzialność za powierzone zadania.
  • Skuteczniejszą organizację pracy sekretarki/asystenta i podległego jej zespołu.
  • Poprawę zasad etykiety biznesowej i obsługi gości.
  • Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych sekretarki/asystenta.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

  • Kreowanie prawidłowego wizerunku zawodowego sekretarki/asystenta.
  • Budowanie właściwych relacji z pracownikami, Klientami i przełożonymi.
  • Umiejętność asertywnego przedstawiania swoich poglądów, siebie oraz firmy.
  • Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.
  • Poprawa skuteczności radzenia sobie z ze stresem w pracy.
  • Poznanie praktycznych zasad savoir – vivre w relacjach biznesowych.
  • Poznanie najsilniejszych cech swojej osobowości i własnych ograniczeń zwieszające efektywność wykonywanych zadań.

PROGRAM SZKOLENIA

WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE

(ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacja sytuacji, case study,  mini-wykład, prezentacje)

  • Komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości
  • Utrzymanie prawidłowych relacji z szefem
  • Pożądane cechy asystentki – typ osobowości, charakter, umiejętności…
  • Lista podstawowych oczekiwań szefa
  • Efektywność w pracy asystentki
  • Polityka prywatności
  • Komplementarność funkcjonowania zawodowego
  • Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny
  • Reprezentacja firmy w tandemie
  • Spotkania biznesowe: firmowe i pozafirmowe

BIURO JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE FIRMY

(ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacja sytuacji zadaniowej, casy study, mini-wykład, prezentacje)

  • Efektywna komunikacja wewnętrzna
  • Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
  • Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
  • Organizowanie pracy sekretariatu
  • Organizacja zebrań, spotkań i konferencji
  • Metody skutecznego informowania – różnice między przekazywaniem informacji a interpretacją

OBSŁUGA KLIENTA

(ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacja sytuacji zadaniowej, mini-wykład, prezentacje)

  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
  • Trójkąt potrzeb Klienta
  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Budowanie atmosfery w rozmowie telefonicznej
  • Ograniczenia telefonu i ich wpływ na postawę rozmówców
  • Nawiązanie dobrego kontaktu przez telefon

ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE W PRACY ASYSTENTKI

(ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje, case study, mini-wykład, prezentacje)

  • Zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych
  • Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie

BUDOWA WIZERUNKU I DOSKONALENIE IMAGE PROFESJONALNEJ ASYSTENTKI

(ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacja sytuacji, mini-wykład, prezentacje)

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • jak uniknąć gafy
  • cmok nonsens i gesty kulturowe

DRESS CODE I ELEGANCJA W UBIORZE ASYSTENTKI – CO I KIEDY NOSIĆ?

(dyskusje, casy study, mini-wykład, prezentacje)

  • Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
  • Dobór garderoby i fryzury w zależności od typu urody
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
  • Fryzura, makijaż, biżuteria
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny
  • Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
  • Wskazówki dotyczące doboru stroju
  • Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?

TRENING ASERTYWNOŚCI I KOMUNIKACJA W PRACY SEKRETARKI / ASYTENTA

(ćwiczenia indywidualne, grupowe, symulacja sytuacji, mini-wykład, prezentacje)

  • Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie sekretarki/asystenta – konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)
  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
  • obszary trudności w odmawianiu
  • jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
  • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
  • jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
  • kiedy warto wypowiadać krytykę
  • problemy z przyjmowaniem krytyki
  • co robić z nie konstruktywną krytyką
  • oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
  • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
  • typowe błędy w wyrażaniu opinii
  • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
  • komunikaty JA i komunikaty TY
  • metody ustanawiania konstruktywnych relacji
  • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
  • asertywna obrona przed gniewem i agresją

SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SEKRETARIACIE A OSOBOWOŚĆ

(ćwiczenia indywidualne, autodiagnoza-test, symulacja sytuacji zadaniowej, mini-wykład, prezentacje)

  • Profil osobowościowy sekretarki/ asystenta a skuteczność w działaniach
  • Jak rozpoznawać typy osobowościowe rozmówców
  • Wywieranie wpływu na osoby o różnych stylach społecznych – czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań
  • PROFIL SKUTECZNEJ SEKRETARKI/ASYSTENTA

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

Indywidualny feedback na podstawie, którego każdy uczestnik/czka określi swoje mocne
i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w skutecznym realizowaniu zadań asystenckich.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Szkolenie dla grupy trwać będzie 2 dni – 16 godzin szkoleniowych (po 45 minut)

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Szczyrk, 26-27 sierpnia 2019 r.

CENA SZKOLENIA

Koszt szkolenia od osoby: 1290 zł netto

Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób (z jednej firmy), koszt szkolenia od osoby wynosi: 1190 zł netto

W cenę szkolenia wliczone są:

  • proces szkolenia
    • materiały szkoleniowe w formie książkowej oraz materiały biurowe
    • wszelkie koszty związane z trenerem
    • sala szkoleniowa z wyposażeniem
    • przerwy kawowe
    • obiad
    • imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Cena szkolenia nie zawiera kosztów dojazdu oraz noclegu