WYKORZYSTANIE NOWYCH MEDIÓW W BUDOWIE WIZERUNKU PROFESJONALNEGO URZĘDU

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1 – Public Relations


1.    Wizerunek
  • Wizerunek urzędu.
  • Wizerunek osobisty pracowników jako element składowy wizerunku urzędu – jak budować wiarygodny wizerunek osobisty?
 
2.    Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)
  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

3.    Formy kontaktu z mediami (online i offline)
  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
  • informacja prasowa, background release, oświadczenie.
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  • informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  • Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:
  • język stosowany w Internecie a język urzędowy – różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci (z uwzględnieniem młodego odbiorcy)
  • Zasady pisania do publikowania w sieci – tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów w Internecie. 
  • Jak formułować wyraźne i przejrzyste teksty w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy.

4.    Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.
  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne:
  • język mediów
  • konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
  • rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
  • Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
  • Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji. 

5.    Dobre praktyki PR


Dzień 2 - Social media

1.    Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.

2.    Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.

3.    Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.


4.    Komunikacja z publicznością za pomocą social media:
  • Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
  • Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
  • Real time marketing w mediach społecznościowych
  • Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
  • Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
  • Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych.

5.    Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.

Facebook:
  • CONTENT
  • Kanały dystrybucji: strona - grupa - wydarzenie.
  • Kreatywne prowadzenie fan page.
  • Co publikować i o czym mówić - zasady skutecznej komunikacji na Facebooku
  • Kiedy i jak często publikować na Facebooku - dobre praktyki.
  • Kiedy i dla kogo organizować konkursy?
  • Jakie formaty i typy postów stosować do realizacji naszych celów - efektywne wykorzystanie formatów treści i natywnych funkcji Facebooka.

REKLAMA
  • Grupa docelowa – kryteria.
  • Pomysłowa reklama na facebook (typy reklam, różnice, jak wybrać najlepsze)
  • Analiza efektywności działań - jakie dane udostępnia nam Facebook,  gdzie je znaleźć i które z nich są dla nas istotne.

Instagram:
  • Prowadzenie spójnego wizerunkowo konta na Instagram
  • Czym są hashtagi i jak z nich korzystać
  • Insta stories
  • Współpraca z promotorkami

Komunikacja urzędu z obiorcami przez Linkedln – strategia działań.

6.    Narzędzia wspierające działania w social media
  • Zewnętrzne narzędzia pomocne w analizie naszych działań (np. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
  • Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
  • Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
  • Planoly, Buffer
  • Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?

7.    Content marketing plan
  • Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.

8.    Zarządzanie kryzysowe
  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • kryzysy wizerunkowe w internecie
  • case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

12 - 13 październik Wrocław
03 - 04 grudzień Poznań

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]