CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest uwrażliwienie pracowników administracji publicznej na klientów - cudzoziemców. Szkolenie pokazuje w jaki sposób można przygotować się do pierwszego kontaktu z obcokrajowcem, zaznajamia uczestnika z różnicami panującymi w innych kulturach. Podczas warsztatu osoby uczestniczące przećwiczą elementy komunikacji międzykulturowej oraz poszerzą wiedzę z zakresu praw i obowiązków cudzoziemców w Polsce.
PROGRAM SZKOLENIA
PSYCHOLOGIA RELACJI MIĘDZYKULTUROWYCH
• wymiary kulturowe - typologia• kultura, a emocje: różnice kulturowe w ekspresji i percepcji mimicznej, reguły okazywania emocji
• szok kulturowy - odmienne zachowania nie tylko w komunikacji i jak sobie z nimi radzić
• jak wykorzystać rodzaje dystansu u człowieka i jego percepcję w różnych kulturach
RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE, A ZACHOWANIA W URZĘDZIE
• rola uprzedzeń i stereotypów
• znaczenie statusu społecznego, hierarchii władzy i okazywania szacunku
• elementy etykiety, protokołu i dobre obyczaje
PRAWA I OBOWIĄZKI CUDZOZIEMCÓW W POLSCE
KOMUNIKACJA W OBSŁUDZE PETENTA ZAGRANICZNEGO
• zasady dobrej komunikacji i budowania relacji z klientem
• poznanie własnych uwarunkowań kulturowych i ich wpływu na komunikację
• skuteczna obsługa klienta z użyciem sprawdzonych technik komunikacyjnych
• definiowanie potrzeb klienta i umiejętność dostosowania modelu współpracy z klientem zagranicznym
TERMINY
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
KOSZTORYS SZKOLENIA
Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta