KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R

Warsztat skierowany jest do pracowników oraz osób zarządzających zespołami w Powiatowych Urzędach Pracy.

Cel kluczowy:
Kształtowanie umiejętności osobistych w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego ze szczególnym uwzględnieniem komunikowania się oraz rozwiązywania sytuacji trudnych.

Cele szczegółowe:
  • Wypracowanie przez uczestników szkolenia umiejętności budowania odpowiednich relacji z wymagającym klientem wewnętrznym i zewnętrznym
  • Uzmysłowienie uczestnikom wago relacji z klientem
  • Budowanie proefektywnej postawy w sytuacjach trudnych
  • Poznanie technik zarządzania sobą w czasie
  • Zapoznanie się z praktycznymi technikami redukcji stresu i kontroli emocji
  • Rozwój umiejętności reagowania na trudne sytuacje w obsłudze klienta dzięki technikom komunikacji asertywnej
  • Zwiększenie narzędzi budowania wizerunku eksperta i profesjonalisty
  • Poznanie umiejętności wywierania wpływu na klientów o różnym typie osobowości

Metodologia szkolenia:
  • Wykład interaktywny
  • Warsztat
  • Praca indywidualna,
  • Dyskusja moderowana,
  • Odgrywanie ról,
  • Testy osobowości.

Program Szkolenia:


BUDOWANIE RELACJI ZESPOŁOWYCH
  • Grupa czy zespół
  • Role zespołowe
  • Cechy efektywnego zespołu
  • Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
  • Zespołowe podejmowanie decyzji
  • Cykle pracy zespołowej (inicjatywa, tworzenie alternatywnych rozwiązań, koordynacja, realizacja)
  • Formalne i nieformalne źródła autorytetu
  • Koncepcja stylów zarządzania
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Delegowanie i rozliczanie zadań
  • Organizacja pracy zespołowej: Jak zarządzać priorytetami? Jak umiejętnie i efektywnie rozdzielać zadania w zespole?
  • Zadania zespołowe – cykl życia ról zespołowych czyli jak zarządzać gwiazdami
  • Rozwój zespołu
  • Cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów.
  • Znaczenie wspólnoty celów, przepływu informacji, elastyczności, jasnych oczekiwań, umiejętności rozwiązywania konfliktów dla efektywności zespołu

RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI W ZESPOLE
  • Wybrane zachowania utrudniające dobre funkcjonowanie zespołu
  • Zarządzanie konfliktem w zespole
  • Rola burzy mózgów i otwartości w przezwyciężaniu problemów, metody kreatywnego rozwiązywania problemów

KULTURA ZESPOŁOWA
  • Komunikacja wewnętrzna w zespole
  • Rytuały zespołowe – tworzenie
  • Zarządzanie budowaniem relacji zespołowych
  • Kultura zespołowa a efektywne działanie zespołu
  • Kodeks pracy zespołu - Jak wspólnie ustalić, co jest dla nas naprawdę ważne?
  • Znaczenie komunikacji w procesie rozwoju zespołu i udzielanie informacji zwrotnych.

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
  • Proces efektywnej komunikacji
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków
  • oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
  • Sztuka oceny pracownika

ASERTYWNOŚĆ NARZĘDZIEM NA BUDOWANIE RELACJI ZESPOŁOWYCH
  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
  • obszary trudności w odmawianiu
  • jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
  • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
  • jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
  • kiedy warto wypowiadać krytykę
  • problemy z przyjmowaniem krytyki
  • co robić z nie konstruktywną krytyką
  • oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
  • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
  • typowe błędy w wyrażaniu opinii
  • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
  • komunikaty JA i komunikaty TY
  • metody ustanawiania konstruktywnych relacji
  • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
  • asertywna obrona przed gniewem i agresją

ZNACZENIE CZASU W PRACY - PO CO ZARZĄDZAĆ CZASEM?
  • Czas jako źródło sukcesu lub porażki
  • Indywidualne znaczenie czasu
  • Sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
  • Diagnozowanie tzw. „złodziei czasu”
  • Własny katalog "pożeraczy" czasu i sposoby "oswajania" ich

PLANOWANIE PRACY
  • Inni ludzie jako „złodzieje czasu”
  • przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu
  • propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami
  • asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi
  • Znaczenie planowania czasu w procesie pracy
  • Rola planowania w zarządzaniu czasem

ZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE
  • Techniki ustalania priorytetów
  • Formułowanie i definiowanie celów
  • Zasady planowania zadań
  • ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
  • rejestr czasu
  • analiza zadań według zasady Eisenhowera
  • zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści
  • Planowanie
  • krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?
  • zasady i techniki planowania
  • Planowanie metodą ALPEN
  • czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne
  • metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć
  • pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)
  • Kontrola
  • kontrola przebiegu pracy
  • kontrola osiągniętych celów
  • przegląd i ocena dnia (samokontrola)

SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM
  • Czym jest stres
  • Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem
  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
  • rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
  • szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
  • wyrażanie emocji pozytywnych
  • psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
  • autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
  • rodzaje oddechu
  • Praktyka świadomego oddechu
  • „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie” / „Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / „Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CZASEM POD PRESJĄ PRZEZ OSOBY O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
  • Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Plan zarządzania czasem a osobowość

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
Możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

17 - 18 listopada Częstochowa

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]