Interesują Cię informacje o aktualnościach oraz najnowsze szkolenia?
Szkolenie KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R
Opis szkolenia KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R
Warsztat skierowany jest do pracowników oraz osób zarządzających zespołami w Powiatowych Urzędach Pracy.
Cel kluczowy:
Kształtowanie umiejętności osobistych w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego ze szczególnym uwzględnieniem komunikowania się oraz rozwiązywania sytuacji trudnych.
Cele szczegółowe:
Wypracowanie przez uczestników szkolenia umiejętności budowania odpowiednich relacji z wymagającym klientem wewnętrznym i zewnętrznym
Uzmysłowienie uczestnikom wago relacji z klientem
Budowanie proefektywnej postawy w sytuacjach trudnych
Poznanie technik zarządzania sobą w czasie
Zapoznanie się z praktycznymi technikami redukcji stresu i kontroli emocji
Rozwój umiejętności reagowania na trudne sytuacje w obsłudze klienta dzięki technikom komunikacji asertywnej
Zwiększenie narzędzi budowania wizerunku eksperta i profesjonalisty
Poznanie umiejętności wywierania wpływu na klientów o różnym typie osobowości
Metodologia szkolenia:
Wykład interaktywny
Warsztat
Praca indywidualna,
Dyskusja moderowana,
Odgrywanie ról,
Testy osobowości.
Program Szkolenia:
BUDOWANIE RELACJI ZESPOŁOWYCH
Grupa czy zespół
Role zespołowe
Cechy efektywnego zespołu
Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
Zespołowe podejmowanie decyzji
Cykle pracy zespołowej (inicjatywa, tworzenie alternatywnych rozwiązań, koordynacja, realizacja)
Formalne i nieformalne źródła autorytetu
Koncepcja stylów zarządzania
Zarządzanie przez cele
Zarządzanie wynikami pracy zespołu
Delegowanie i rozliczanie zadań
Organizacja pracy zespołowej: Jak zarządzać priorytetami? Jak umiejętnie i efektywnie rozdzielać zadania w zespole?
Zadania zespołowe – cykl życia ról zespołowych czyli jak zarządzać gwiazdami
Rozwój zespołu
Cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów.
Znaczenie wspólnoty celów, przepływu informacji, elastyczności, jasnych oczekiwań, umiejętności rozwiązywania konfliktów dla efektywności zespołu
RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI W ZESPOLE
Wybrane zachowania utrudniające dobre funkcjonowanie zespołu
Zarządzanie konfliktem w zespole
Rola burzy mózgów i otwartości w przezwyciężaniu problemów, metody kreatywnego rozwiązywania problemów
KULTURA ZESPOŁOWA
Komunikacja wewnętrzna w zespole
Rytuały zespołowe – tworzenie
Zarządzanie budowaniem relacji zespołowych
Kultura zespołowa a efektywne działanie zespołu
Kodeks pracy zespołu - Jak wspólnie ustalić, co jest dla nas naprawdę ważne?
Znaczenie komunikacji w procesie rozwoju zespołu i udzielanie informacji zwrotnych.
PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
Proces efektywnej komunikacji
Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków
oraz własnych obserwacji
Bariery w procesie komunikacji
Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
Skuteczna komunikacja hierarchiczna
Sztuka oceny pracownika
ASERTYWNOŚĆ NARZĘDZIEM NA BUDOWANIE RELACJI ZESPOŁOWYCH
Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
obszary trudności w odmawianiu
jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
Asertywne wyrażanie próśb
dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
jak formułować asertywną prośbę?
Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
kiedy warto wypowiadać krytykę
problemy z przyjmowaniem krytyki
co robić z nie konstruktywną krytyką
oddzielenie opinii od faktów
Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
typowe błędy w wyrażaniu opinii
jak asertywnie wyrażać własne opinie?
Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
komunikaty JA i komunikaty TY
metody ustanawiania konstruktywnych relacji
hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
asertywna obrona przed gniewem i agresją
ZNACZENIE CZASU W PRACY - PO CO ZARZĄDZAĆ CZASEM?
Czas jako źródło sukcesu lub porażki
Indywidualne znaczenie czasu
Sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
Diagnozowanie tzw. „złodziei czasu”
Własny katalog "pożeraczy" czasu i sposoby "oswajania" ich
PLANOWANIE PRACY
Inni ludzie jako „złodzieje czasu”
przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu
propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami
asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi
Znaczenie planowania czasu w procesie pracy
Rola planowania w zarządzaniu czasem
ZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE
Techniki ustalania priorytetów
Formułowanie i definiowanie celów
Zasady planowania zadań
ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
rejestr czasu
analiza zadań według zasady Eisenhowera
zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści
Planowanie
krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?
zasady i techniki planowania
Planowanie metodą ALPEN
czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne
metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć
pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)
Kontrola
kontrola przebiegu pracy
kontrola osiągniętych celów
przegląd i ocena dnia (samokontrola)
SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM
Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
wyrażanie emocji pozytywnych
psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
rodzaje oddechu
Praktyka świadomego oddechu
„Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie” / „Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / „Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu
SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CZASEM POD PRESJĄ PRZEZ OSOBY O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI
Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników
Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości
Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
Plan zarządzania czasem a osobowość
Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
Możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R
Zgłoś swój udział w szkoleniu "KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "KOMPENDIUM UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY - SKUTECZNA KOMUNIKACJA, ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE, BUDOWANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ, R" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]