Opis szkolenia PUBLIC RELATIONS URZĘDU PRACY Z ELEMENTAMI REKLAMY
Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane do pracowników Powiatowego Urzędu Pracy, którzy mają stworzyć zespół pracowników odpowiedzialnych za wizerunek urzędu, wydelegowanych do tych zadań przez kierownictwo Urzędu Pracy.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie pracowników Powiatowego Urzędu Pracy z najważniejszymi elementami PR, podstawowymi narzędziami i obszarami PR. Dodatkowo podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z organizacją pracy w reklamie. Wiedza ta pozwoli pracownikom w sposób bardziej efektywny współpracować z agencjami reklamowymi lub grafikami zajmującymi się projektowaniem materiałów promocyjnych. Szkolenie zostanie uzupełnione również o elementy budowania i pozycjonowania marki urzędu.
Metodologia szkolenia:
- Wykład interaktywny
- Praca indywidualna
- Dyskusja moderowana
- Warsztat
- Case study
- Testy autodiagnostyczne
- Testy osobowości
Program szkolenia:
CZYM JEST PUBLIC RELATIONS?
- istota public relations
- etyka public relations
- znaczenie etyki w administracji
- zasady i postulaty dla etyki w służbie publicznej
- rola public relations w kształtowaniu wizerunku urzędu
- narzędzia public relations
KONCEPCJA MISJI ADMINISTRACJI
- po co kształtujemy wizerunek urzędu?
- wizja i misja administracji publicznej
- wpływ urzędnika na wizerunek administracji
PLANOWANIE STRATEGII I DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS
- budowanie i realizacja strategii oraz planów bieżących działań
- budowa strategii wizerunku firmy
- wdrożenie działań wizerunkowych w poszczególne piony i działy w urzędzie
- analiza potrzeb i możliwości partnerów zewnętrznych oraz wewnętrznych
- zasady wdrożenia
- opracowanie programu
- harmonogram działań
- kryteria oceny
- przygotowanie budżetu
- budowanie wizerunku firmy w sieci
- employer branding
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA, JAKO NARZĘDZIE PUBLIC RELATIONS
- komunikacja wewnątrz urzędu
- cele i metody oddziaływania na pracowników
- tworzenie strategii wewnętrznego public relations
- kontrola wyników
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI
- media, jako narzędzie do budowania wizerunku urzędu
- współpraca z prasą, radiem i telewizją
- jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
- jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
- Internet – nowe możliwości public relations
- wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w promocji firmy
- techniki perswazyjne
TRENING PREZENTACJI I WYSTĄPIENIA MEDIALNEGO
- Konferencja prasowa bez tajemnic - klucz do sukcesu - cel, planowanie, prowadzenie, radzenie sobie z trudnymi pytaniami
- Sztuka prezentacji siebie i swojej firmy - jak udzielać wywiadu?
- Przemówienia, oświadczenia dla prasy
- Zasady zachowania się w studio radiowym i telewizyjnym
- Komunikacja niewerbalna w wystąpieniach publicznych
ZINTEGROWANA KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
- Zintegrowana komunikacja marketingowa ICM i
- Proces podejmowania decyzji zakupowych
- DRIP
- 4C: (Korzyść, Koszt, Komunikacja, Komfort zakupu.)
- 4P (Produkt, Price, Place, Promotion i 7C/7P - ludzie, procesy, obsługa klienta)
- Mix komunikacyjny (Reklama Promocja sprzedaży PR Sprzedaż osobista Marketing bezpośredni)
- Model AIDA
- Proces dyfuzji innowacji
PRZYGOTOWANIE I ETAPY KAMPANII INFORMACYJNO – PROMOCYJNEJ
- etap przygotowawczy kampanii – jak zaplanować udaną i efektywną kampanię?
- elementy kampanii 360?
- etap realizacji kampanii
budowanie i zarządzanie zespołem obsługującym kampanię
współpraca na linii: zleceniodawca – zleceniobiorca, monitoring
nadzorowanie prawidłowego przebiegu kampanii
POMIAR EFEKTÓW KAMPANII (KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PROMOCJI, MONITOROWANIE EFEKTÓW DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH - WSPÓŁPRACA Z AGENCJĄ REKLAMOWĄ, JEJ WYBÓR
- Zarządzanie projektem z pozycji klienta
- podstawowe zasady współpracy na linii: Urząd – Agencja
- Elementy formalno-prawne: umowa, licencja, prawa autorskie, kosztorys, harmonogram
- wynagrodzenie
- zarządzanie relacjami
BRANDING W URZĘDZIE PRACY
- Zarządzanie tożsamością marki
- Zdefiniowanie marki
- Wymiary marki
- Marka a produkt
- Poziomy marki
- Budowanie lojalności klientów
- Istota i elementy składowe CI – budowanie wizualnej tożsamości marki
- zasady dobrego systemu identyfikacji wizualnej
- projektowanie księgi identyfikacji
PERSONAL BRANDING OSÓB REPREZENTUJĄCYCH URZĄD
- Świadome budowanie własnego wizerunku spójnego z marką firmy
- Personal branding w sieci
- Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
- Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
- Fryzura, makijaż, biżuteria
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny.
- Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
- Idealny ubiór na spotkania z mediami
- Wskazówki dotyczące doboru stroju
SESJA PYTAŃ I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA