ZARZĄDZANIE STRESEM - EFEKTYWNE TECHNIKI REDUKCJI ORAZ KONTROLI STRESU DLA PRACOWNIKÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

Cel szkolenia:

-    Pogłębienie wiedzy w zakresie skutecznego zarządzania stresem
-    Zwiększenie własnej skuteczności w działania w sytuacjach stresowych
-    Praktyczne rozwijanie umiejętności i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
-    Zwiększenie własnej odporności na stres
-    Poprawa efektywności redukcji stresu gdy on już wystąpił
-    Zwiększenie efektywności zapobiegania sytuacjom stresowym
-    Autodiagnoza indywidualnych stresorów i dobór narzędzi im zapobiegającym
-    Poznanie technik redukujących stres i napięcie zawodowe

Metodologia szkolenia:

-    Wykład interaktywny
-    Warsztat
-    Praca indywidualna,
-    Dyskusja moderowana,
-    Odgrywanie ról,
-    Testy autodiagnostyczne,

Program szkolenia:

MECHANIZM POWSTAWANIA STRESU
  • Stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja
  • Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?
  • Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?
  • Sposoby zapobiegania – by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy

OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?
  • Reakcje fizyczne
  • Reakcje psychologiczne
  • Zmiany w zachowaniu

TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?
  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi

SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM
  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
-    rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
-    szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
-    wyrażanie emocji pozytywnych
-    psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
-    autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
-    rodzaje oddechu
-    Praktyka świadomego oddechu
  • „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie” / „Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / „Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

ŚWIADOMA KOMUNIKACJA SPOSOBEM NA ZDROWE RELACJE
  • Czym jest świadoma komunikacja
  • Moje emocje a emocje innych ludzi
  • Relacje z samym sobą a relacje z innymi
  • Oczekiwania a emocje
  • Świadomość siebie i świadomość rozmówcy – ćwiczenia
  • Ograniczenia emocjonalne w komunikacji

ASERTYWNOŚĆ A STRES
  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
-    obszary trudności w odmawianiu
-    jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
-    dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
-    jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
-    kiedy warto wypowiadać krytykę
-    problemy z przyjmowaniem krytyki
-    co robić z nie konstruktywną krytyką
-    oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
-    jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
-    typowe błędy w wyrażaniu opinii
-    jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
-    komunikaty JA i komunikaty TY
-    metody ustanawiania konstruktywnych relacji
-    hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
-    asertywna obrona przed gniewem i agresją

SKUTECZNE ZARZĄDZANIE STRESEM PRZEZ OSOBY O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI
  • Osobowość a stres
  • Typy osobowości
  • Zarządzanie stresem przez każdy z typów osobowości
  • Techniki redukcji stresu a czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
Możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

01 - 02 grudnia Częstochowa
11 - 12 maja Wisła

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]