ASERTYWNOŚĆ CZYLI SZTUKA SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI

CELE  SZKOLENIA
  • Zapoznać uczestników z kluczową wiedzą na temat asertywnej komunikacji.
  • Nauczyć formułować asertywne komunikaty oraz unikać komunikatów agresywnych i uległych.
  • Wzmocnić poczucie pewności siebie w relacjach zawodowych ze współpracownikami.
  • Nauczyć radzić sobie z manipulacją i agresją.
  • Wyposażyć w metody wspierające asertywne zachowania w relacjach zawodowych.
  • Wyposażyć w techniki skutecznego przełamywania oporu, delegowania i egzekwowania.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
  • Uczestnik po ukończeniu zajęć:
  • Potrafi zachować pewność siebie w sytuacjach zawodowych.
  • Potrafi zastosować skuteczne techniki asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach.
  • Zna swój dominujący styl zachowań i potrafi identyfikować styl zachowań rozmówcy.
  • Potrafi przekazywać konstruktywne informacje asertywne.
  • Potrafi asertywnie reagować na krytykę, odmowę, prośbę i pochwałę.

PROGRAM  SZKOLENIA

DZIEŃ  I


Asertywność – czym jest/ prawdy i mity
  • Postawy i zachowania asertywne.
  • Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja.
  • Postawy życiowe a asertywność.

Diagnoza
  • Moje miejsce na mapie asertywności.
  • Hamulce asertywności.
  • Lista praw asertywności.

Transakcje i granice w relacjach z zespołem
  • Mapa transakcji międzyludzkich.
  • Najczęściej spotykane destruktywne gry.
  • Jak formułować komunikat asertywny:
  • Model pełnej ekspresji.
  • Język „ja”.
  • Oddzielanie faktów od opinii.
  • Zamiana oceny na osobistą opinię.
  • Czterostopniowa procedura stawiania granic.

Asertywne prośby i odmowy w komunikacji z zespołem
  • Jak poprawnie formułować asertywną prośbę i odmowę.
  • Jak poprawnie komunikować zadania.

Asertywne komunikaty - pochwała i krytyka w komunikacji
  • Jak poprawnie formułować asertywną pochwałę i asertywną krytykę?
  • Typowe błędy w reagowaniu na krytykę.
  • Model egzekwowania zadań/ustaleń.

DZIEŃ  II

Trening asertywności – najskuteczniejsze narzędzia:
  • Technika Asertywnej odmowy – gdy chcesz zadbać w pierwszej kolejności o swoje potrzeby i interesy
  • Technika Zdartej płyty - gdy rozmówca nie przyjmuje Twoich słów i wywiera presję
  • Techniki Zawiszy  - rozmówca chce od Ciebie czegoś, na co nie chcesz się zgodzić
  • Techniki odroczenia asertywnego - ktoś stawia Cię w sytuacji, w której nie wiesz jeszcze, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć
  • Techniki Alternatywy - gdy chcesz w dyplomatyczny sposób pokazać wartość swojego rozwiązania oraz uświadomić konsekwencje wyboru
  • Zasada POP - gdy ktoś zwraca się do Ciebie w sposób, którego nie akceptujesz; zachowuje się w sposób, który Ci nie odpowiada
  • Technika Otwartych drzwi - gdy ktoś Cię obraża, poniża lub ośmiesza
  • Techniki Jujitsu - gdy rozmówca zarzuca Ci błąd, krytykuje w niekonstruktywny sposób, a Ty chcesz dowiedzieć się, o co konkretnie chodzi
  • 6 kroków, by stać się lepszym odbiorcą krytyki – wyciągnij wartość z krytycznych słów

Podsumowanie warsztatu
  • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
  • Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA



Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]