MODEROWANIE SPOTKAŃ, AUTOPREZENTACJA ORAZ WYSTĄPIENIA PUBLICZNE- TRENING Z KAMERĄ

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

CELE SZKOLENIA
Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami i skutecznego prowadzenia spotkań. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych, kontaktów międzyludzkich, komunikowania i moderowania dyskusji.

PROGRAM SZKOLENIA

MODEROWANIE SPOTKAŃ
  • Definicja moderacji. Rola moderatora w trakcie spotkania, panelu, dyskusji
  • Zasady prowadzenia spotkań grupowych i reguły ich moderowania
  • Style, strategie i techniki moderowania. Obszary moderacji
  • Moderacja a zarządzanie, kierowanie i przywództwo – spojrzenie praktyczne
  • Psychologia grup ludzkich i techniki kontroli ich dynamiki
  • Role grupowe podczas spotkań
  • Standardy organizowania spotkań
  • Zarządzanie spotkaniem
  • Rola i zadania moderatora.
  • Kompetencje moderatora.

PROCEDURY MODERACJI
  • Zaplanowanie i organizacja spotkania
  • Przygotowanie miejsca realizacji zebrania
  • Atmosfera w grupie – jak już w pierwszych minutach spotkania zbudować jak najlepszą
  • Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Słuchanie i feedback
  • Techniki skupiania i wzbudzania uwagi odbiorców
  • Klaryfikacja niejasności. Wyjaśnianie zagadnień trudnych lub niezrozumiałych
  • Techniki angażowania uczestników w dyskusję
  • Prezentowanie własnego zdania. Dyskusja różnicy zdań
  • Metody wyciągania z rozmówców informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach
  • Bieżąca kontrola przebiegu spotkania
  • Podnoszenie poziomu kreatywności oraz techniki integrowania grupy
  • Ewaluacja efektów pracy grupy

ZARZĄDZANIE SPOTKANIAMI A KOMUNIKACJA Z OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników spotkania
  • Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości

SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA ORAZ AUTOPREZENTACJA
  • Funkcje autoprezentacji
  • Kształtowanie werbalnych i pozawerbalnych aspektów komunikowania się
  • Jak przełamywać bariery komunikacyjne?
  • Zerowe wystąpienie przed kamerą

IDEALNA PREZENTACJA I WYSTĄPIENIE PRZED AUDYTORIUM
  • Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji
  • Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności
  • Psychologiczny efekt początku i końca
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji
  • Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy
  • Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt
  • Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne
  • Kontakt z publicznością

ŚWIADOME BUDOWANIE WIARYGODNEGO WIZERUNKU OSOBISTEGO
  • Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta
  • Psychologiczne teorie postrzegania ludzi
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego
  • Ubiór, kolorystyka, znaczenie ubioru
  • Umiejętność powitania
  • Jak pracować nad charyzmą?

ZASADY PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI POWER POINT

JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNE WYSTĄPIENIE PUBLICZNE
  • Wspomnienie efektu prezentacji - Efekt początku i końca
  • Sztuka budowania pierwszego wrażenia
  • Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:
  • Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię
  • Tworzenie relacji z odbiorcami
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej

REDUKCJA STRESU W WYSTĘPIENIACH PUBLICZNYCH
  • Czym jest stres
  • Jak zapobiegać stresowi
  • Techniki redukcji stresu w wystąpieniach publicznych
  • Moja indywidualna paleta działań antystresowych

PRACA Z GŁOSEM ŚWIADOMEGO MÓWCY
  • Znaczenie prawidłowej emisji głosu dla lepszego poczucia własnej wartości i postrzegania przez innych
  • Jak rozgrzewać głos
  • Ćwiczenia rozluźniające
  • Kształcenie techniki prawidłowego oddychania
  • Rozwój większej świadomości pracy z głosem
  • Strategie zdobywania zaufania i pozyskiwania sympatii słuchaczy za pomocą brzmienia głosu
  • DYKCYONARZ Warsztat z prawidłowej wymowy

MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA
  • Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji
  • Wzmocnienie wypowiedzi
  • Style gestykulacji prezentacyjnej

WARSZTATY – PRACA Z KAMERĄ
  • Wystąpienia przed kamerą
  • Indywidualny feedback

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

15 - 16 października Katowice
08 - 09 grudnia Poznań

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]