Opis szkolenia PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
Asystent/ka / sekreatrka to prawa ręka swojego przełożonego, bez której dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie każdej instytucji. Idealn/y/a asystent/ka to osoba, która realizując wszystkie niezbędne działania, nie tylko reaguje na rzeczywistość, ale sama ją kreuje. Jej postawa, samoświadomość i efektywność buduje wizerunek zarówno własny jak i przełożonego oraz instytucji.
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestników szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Kreowanie prawidłowego wizerunku zawodowego
Budowanie właściwych relacji z pracownikami, klientami i przełożonymi
Umiejętność asertywnego przedstawiania swoich poglądów, siebie oraz firmy
Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w sekretariacie
Poprawa skuteczności radzenia sobie z ze stresem w pracy
Poznanie praktycznych zasad savoir - vivre w relacjach biznesowych
Poznanie najsilniejszych cech swojej osobowości i własnych ograniczeń zwieszające efektywność wykonywanych zadań
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE
Utrzymanie prawidłowych relacji z przełożonymi
Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności...
Lista podstawowych oczekiwań szefa
Efektywność w pracy asystentki
Komplementarność funkcjonowania zawodowego
Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny
ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY
Planowania pracy własnej
Prowadzenie terminarza spotkań i czynności szefa
Optymalne wykorzystanie czasu pracy
Planowanie własnych zadań w tle planu szefa
ANALIZA WŁASNEJ EFEKTYWNOŚCI PRACY W KONTEKŚCIE ZARZĄDZANIA CZASEM
Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
Przyjmowanie poleceń i nowych zadań od zwierzchnika – dlaczego przejawiam opór?
Jak polaryzacja i motywacja negatywna wpływają na planowanie i realizację zadań
Dlaczego wiele odkładam na później? O syndromie samo utrudniania
Określenie indywidualnych „złodziei” czasu, sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu
ZASADY PLANOWANIA
Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
Korzyści wynikające z planowania
Kontrola realizacji planu
Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
Planowanie rezerwy czasowej
Ograniczanie wykonywania zadań do priorytetów
ZASADY USTALANIA PRIORYTETÓW
Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
Analiza wartości nakładu czasu ABC
Ustalanie własnych priorytetów
Czas czerwony i czas zielony
Czas zarezerwowany i czas dostępny
Konsekwencja w realizacji priorytetów
Co zrobić z zadaniami, których nie udało się zrealizować
ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE
Zasady pierwszeństwa w kontaktach
Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
Zasady jazdy samochodem i transportu
Ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
Organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
Procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
Spotkania towarzysko – służbowe
Delegacje - dobór uczestników delegacji
SPOTKANIA I PRZYJĘCIA - ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE
Formy przyjęć i ich miejsca
Zaproszenia
Dobór gości
Stół i nakrycia - instrukcja obsługi
Menu oraz dobór alkoholi i napoi
Oprawa i obsługa
Rola i obowiązki gospodarza i gościa
Aperitif / posiłek / digestif - zachowanie
Błędy w etykiecie i języku stołu
CODZIENNY SAVOIR VIVRE
Telefon
E-mail
Telefoniczny savoir vivre
Etykieta
Jak reagować na gafy
POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE – KULTURA DNIA CODZIENNEGO
Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
Wizyty oficjalne i nieoficjalne w instytucji
Zasady właściwego powitania i pożegnania gościa
Sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
Kłopotliwy „gość” w instytucie
Sposoby prezentacji
Zasady i wyjątki
Przechodzenie na „Ty”
Zasady używania biletów wizytowych
Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe
BUDOWA WIZERUNKU
Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
Jak uniknąć gafy
Cmok nonsens i gesty kulturowe
TRENING ASERTYWNOŚCI I KOMUNIKACJA W PRACY
Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej
Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy
OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?
Reakcje fizyczne
Reakcje psychologiczne
Zmiany w zachowaniu
TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?
Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
Strategia poznawcza
Strategia emocjonalna
Fantazje, myślenie życzeniowe
Współdziałanie z innymi
SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM
Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi emocjami
Rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
Szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
Wyrażanie emocji pozytywnych
Psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
Autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
Rodzaje oddechu
Praktyka świadomego oddechu
„Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie”/„Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna/„Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu
SEKRETARIAT JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE
Efektywna komunikacja wewnętrzna
Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
Organizowanie pracy sekretariatu, zebrań, spotkań i konferencji
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW
Zgłoś swój udział w szkoleniu "PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW
Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia "PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW":
Szkolenie "PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW" może zostać zrealizowane w formie otwartej. Terminy i miejsca szkoleń
otwartych znajdziesz w zakładce "Terminy".
KOSZT SZKOLENIA STACJONARNEGO
dla jednej osoby: 1290.00 PLN netto.
przy zgłoszeniu 3 i więcej osób, koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto.
W cenę szkolenia stacjonarnego wliczone są:
proces szkolenia,
sala szkoleniowa,
materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
wszelkie koszty związane z trenerem,
imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
przerwy kawowe, obiad,
poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
KOSZT SZKOLENIA ONLINE
koszt szkolenia online wynosi: 990.00 PLN netto.
W cenę szkolenia online wliczone są:
realizacja szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM lub MS TEAMS,
proces szkolenia,
wszelkie koszty związane z trenerem,
materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "PROFESJONALNA OBSŁUGA SEKRETARIATU- WARSZTAT DLA SEKRETAREK I ASYSTENTÓW" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Uczestnicy zdobędą umiejętność publicznego prezentowania swoich poglądów, nauczą się jak skutecznie zmniejszyć tremę podczas wystąpień publicznych oraz radzić sobie z trudnymi pytaniami.
Szkolenie ma na celu poprawę efektywności własnej komunikacji interpersonalnej. Szczególnie polecane osobom odpowiadającym za komunikację wewnętrzną w instytucjach.
Stres w miejscu pracy jest wynikiem przeciążenia fizycznego, a przede wszystkim psychicznego. W konsekwencji prowadzi on do powstanie wypalenia zawodowego.
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]