SKUTECZNY TRENER WEWNĘTRZNY

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)


CELE SZKOLENIA
  • Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących analizy potrzeb szkoleniowych
  • Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących soft skills training
  • Poszerzenie wiedzy i zastosowanie technologii podnoszenia kompetencji ludzi w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw i refleksji
  • Wzbogacenie i urozmaicenie swoich metod nauczania

PROGRAM SZKOLENIA


TRENEREM BYĆ
  • Kim jest trener wewnętrzny: wymagania, predyspozycje, specyfika pracy
  • Metody pracy trenera: jak uczyć aby nauczyć? Zasady przygotowywania i prowadzenia atrakcyjnych treningów
  • Wywieranie wpływu na szkolonych: jak dopiąć swego z użyciem technik perswazyjnych. Techniki wpływu społecznego
  • Metody i techniki pracy nad rozwiązywaniem problemów pracowników

PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
  • Psychologia przyswajania i przetwarzania informacji przez ludzi. Potrzeby odbiorców, czyli co musi się znaleźć w atrakcyjnym wystąpieniu. Analiza audytorium i jego potrzeb
  • Zidentyfikowanie własnych możliwości i ograniczeń jako mówcy. Diagnoza własnego stylu komunikowania. Wyróżnienie cech istotnych w danej sytuacji
  • Tworzenie programu szkolenia
  • Wybór formy szkolenia i metod pracy (wykład, studium przypadku, prezentacja, dyskusja, gry, symulacje, ćwiczenia z odgrywaniem ról, przygotowywane wystąpienia uczestników i ich analiza)
  • Właściwy dobór ćwiczeń i prezentacji
  • Dopasowanie kolejności, problematyka czasu (i jego braku)
  • Wybór stylu komunikacji. Dobór argumentów. Ustalenie kolejności przedstawiania punktów szkolenia i ich wagi czasowej. Techniki i środki oratorskie, po które warto sięgnąć
  • Planowanie gier, ćwiczeń i innych aktywności
  • Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak nie zmęczyć, nie znudzić i nie zdenerwować odbiorców

PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH

PIERWSZE MINUTY SZKOLENIA

Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola w późniejszym odbiorze nas jako trenera
  • Wygląd, sposób bycia, mowa ciała prowadzącego i ich wpływ wrażenie, które robi.
  • Język ciała trenera „na wejściu”: autoprezentacja i zjednanie sobie grupy, „otwarcie” uczestników
  • Metody przezwyciężania tremy i zakłopotania w pierwszej fazie mówienia. Techniki budowania wrażenia pewności
SZKOLENIE WŁAŚCIWE
  • Kompozycja przekazu: elementy wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Schematy przekazywania treści
  • Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu. Techniki mówienia. Jak mówić, by być słuchanym?
  • Komunikacja niewerbalna. Panowanie nad mową ciała. Wyraz twarzy i sposób mówienia. Jak wytworzyć w odbiorców gotowość do akceptowania tego, co mówimy
  • Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego
  • Metody uatrakcyjnienia wykładu. Metafory, analogie, przekazy multimedialne
  • i wykorzystanie humoru
  • Podsumowanie i pointa. Sztuka efektywnego domknięcia
  • Specyfika przekazywania wiedzy w formie skondensowanej. Krzywa wydajności pracy umysłowej ludzi, którzy przez dłuższy czas słuchają, jak ktoś mówi. Znaczenie wyróżnienia i powtórzenia
  • Gry, symulacje, ćwiczenia praktyczne i zadania do samodzielnego wykonania w trakcie szkolenia
  • Dobór gier i ćwiczeń. Poinformowanie uczestników o tym, jaka jest rola ćwiczenia i dlaczego jest ono ważne
  • Rola informacji zwrotnej o wyniku: dlaczego wszyscy chcą wiedzieć, jak wypadli
  • Metodyka i techniki pracy nad zmianą zachowań – jak sprawić, by ci, których szkolimy, szybko nabywali korzystne wzorce zachowania i pozbywali się niekorzystnych
  • Rodzaje zajęć dyskusyjnych: burza mózgów, studium przypadku, szukanie rozwiązania problemu, analizowanie i podsumowywanie wcześniejszych ćwiczeń etc.
  • Techniki aktywizacji grupy, czyli jak sprawić, by nikt nie bał się odezwać
  • Dyskusja w praktyce: jak ludzie zadają pytania i udzielają odpowiedzi? Czynniki wpływające na przebieg aktu komunikacji
  • Komunikacja w grupie i jej ograniczenia. W jaki sposób ludzie mówią o rzeczach, które stanowią dla nich problem. Metody przezwyciężania oporów komunikacyjnych

EWALUACJA SZKOLENIA
  • Dlaczego, by być dobrym, trzeba testować? Rola i dobór właściwych metod testowych

ZAAWANSOWANE PROBLEMY W PRACY TRENERA
  • Kontrola nad grupą w sytuacji szkolenia
  • Standardowe problemy w trakcie szkolenia i metody radzenia sobie z nimi
  • Zarzuty merytoryczne: co zrobić, gdy uczestnik wie więcej od trenera
  • Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet: reagowanie w sytuacji frustracji, uniku, agresji i dekoncentracji
  • Profilaktyka zachowań agresywnych, radzenie sobie z zarzutami niemerytorycznymii wulgarnymi zaczepkami
  • Różnice indywidualne między uczestnikami zajęć i ich rola w pracy trenera
  • Dlaczego nie da się każdego nauczać w ten sam sposób: skąd się biorą różnice między ludźmi i jak się objawiają

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

07 - 08 grudnia Katowice

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]