CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
CELE SZKOLENIA
- Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących analizy potrzeb szkoleniowych
- Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących soft skills training
- Poszerzenie wiedzy i zastosowanie technologii podnoszenia kompetencji ludzi w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw i refleksji
- Wzbogacenie i urozmaicenie swoich metod nauczania
PROGRAM SZKOLENIA
TRENEREM BYĆ
- Kim jest trener wewnętrzny: wymagania, predyspozycje, specyfika pracy
- Metody pracy trenera: jak uczyć aby nauczyć? Zasady przygotowywania i prowadzenia atrakcyjnych treningów
- Wywieranie wpływu na szkolonych: jak dopiąć swego z użyciem technik perswazyjnych. Techniki wpływu społecznego
- Metody i techniki pracy nad rozwiązywaniem problemów pracowników
PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
- Psychologia przyswajania i przetwarzania informacji przez ludzi. Potrzeby odbiorców, czyli co musi się znaleźć w atrakcyjnym wystąpieniu. Analiza audytorium i jego potrzeb
- Zidentyfikowanie własnych możliwości i ograniczeń jako mówcy. Diagnoza własnego stylu komunikowania. Wyróżnienie cech istotnych w danej sytuacji
- Tworzenie programu szkolenia
- Wybór formy szkolenia i metod pracy (wykład, studium przypadku, prezentacja, dyskusja, gry, symulacje, ćwiczenia z odgrywaniem ról, przygotowywane wystąpienia uczestników i ich analiza)
- Właściwy dobór ćwiczeń i prezentacji
- Dopasowanie kolejności, problematyka czasu (i jego braku)
- Wybór stylu komunikacji. Dobór argumentów. Ustalenie kolejności przedstawiania punktów szkolenia i ich wagi czasowej. Techniki i środki oratorskie, po które warto sięgnąć
- Planowanie gier, ćwiczeń i innych aktywności
- Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak nie zmęczyć, nie znudzić i nie zdenerwować odbiorców
PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
PIERWSZE MINUTY SZKOLENIA
Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola w późniejszym odbiorze nas jako trenera
- Wygląd, sposób bycia, mowa ciała prowadzącego i ich wpływ wrażenie, które robi.
- Język ciała trenera „na wejściu”: autoprezentacja i zjednanie sobie grupy, „otwarcie” uczestników
- Metody przezwyciężania tremy i zakłopotania w pierwszej fazie mówienia. Techniki budowania wrażenia pewności
SZKOLENIE WŁAŚCIWE
- Kompozycja przekazu: elementy wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Schematy przekazywania treści
- Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu. Techniki mówienia. Jak mówić, by być słuchanym?
- Komunikacja niewerbalna. Panowanie nad mową ciała. Wyraz twarzy i sposób mówienia. Jak wytworzyć w odbiorców gotowość do akceptowania tego, co mówimy
- Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego
- Metody uatrakcyjnienia wykładu. Metafory, analogie, przekazy multimedialne
- i wykorzystanie humoru
- Podsumowanie i pointa. Sztuka efektywnego domknięcia
- Specyfika przekazywania wiedzy w formie skondensowanej. Krzywa wydajności pracy umysłowej ludzi, którzy przez dłuższy czas słuchają, jak ktoś mówi. Znaczenie wyróżnienia i powtórzenia
- Gry, symulacje, ćwiczenia praktyczne i zadania do samodzielnego wykonania w trakcie szkolenia
- Dobór gier i ćwiczeń. Poinformowanie uczestników o tym, jaka jest rola ćwiczenia i dlaczego jest ono ważne
- Rola informacji zwrotnej o wyniku: dlaczego wszyscy chcą wiedzieć, jak wypadli
- Metodyka i techniki pracy nad zmianą zachowań – jak sprawić, by ci, których szkolimy, szybko nabywali korzystne wzorce zachowania i pozbywali się niekorzystnych
- Rodzaje zajęć dyskusyjnych: burza mózgów, studium przypadku, szukanie rozwiązania problemu, analizowanie i podsumowywanie wcześniejszych ćwiczeń etc.
- Techniki aktywizacji grupy, czyli jak sprawić, by nikt nie bał się odezwać
- Dyskusja w praktyce: jak ludzie zadają pytania i udzielają odpowiedzi? Czynniki wpływające na przebieg aktu komunikacji
- Komunikacja w grupie i jej ograniczenia. W jaki sposób ludzie mówią o rzeczach, które stanowią dla nich problem. Metody przezwyciężania oporów komunikacyjnych
EWALUACJA SZKOLENIA
- Dlaczego, by być dobrym, trzeba testować? Rola i dobór właściwych metod testowych
ZAAWANSOWANE PROBLEMY W PRACY TRENERA
- Kontrola nad grupą w sytuacji szkolenia
- Standardowe problemy w trakcie szkolenia i metody radzenia sobie z nimi
- Zarzuty merytoryczne: co zrobić, gdy uczestnik wie więcej od trenera
- Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet: reagowanie w sytuacji frustracji, uniku, agresji i dekoncentracji
- Profilaktyka zachowań agresywnych, radzenie sobie z zarzutami niemerytorycznymii wulgarnymi zaczepkami
- Różnice indywidualne między uczestnikami zajęć i ich rola w pracy trenera
- Dlaczego nie da się każdego nauczać w ten sam sposób: skąd się biorą różnice między ludźmi i jak się objawiają
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
TERMINY
Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:
17 - 18 czerwca |
Poznań |
09 - 10 września |
Łódź |
01 - 02 grudnia |
Częstochowa |
KOSZTORYS SZKOLENIA
Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto.
W cenę szkolenia wliczone są:
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta