PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE


CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

SZKOLENIE DLA

  • menedżerów działów kadr i dyrektorów komórek personalnych
  • osób zajmujących się problematyką porządku procesu pracy
  • osób przygotowujących procedury antymobbingowe
  • członków zespołów zajmujących się walką z niepożądanymi zjawiskami
  • pracowników działów organizacji i zarządzania

KORZYŚCI

Po odbyciu szkolenia uczestnik/uczestniczka będzie potrafił/a:
  • przeciwdziałać występowaniu zjawiska mobbingu i dyskryminacji
  • identyfikować i rozpoznawać ww. zjawiska
  • tworzyć procedury i wdrażać działania antymobbingowe
  • minimalizować skutki mobbingu i dyskryminacji

Po odbyciu szkolenia uczestnik/uczestniczka będzie znał/a:
  • narzędzia ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w urzędzie oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk
  • praktyczne aspekty przeciwdziałania w odniesieniu do patologicznych zachowań w miejscu pracy
  • sposoby rozpoznawania i klasyfikowania tych patologicznych zachowań i postaw
  • sposoby przeciwdziałania
  • konsekwencje występowania mobbingu i dyskryminacji
  • praktykę przeciwdziałania w realiach miejsca pracy ze szczególnym naciskiem na procedury przeciwdziałania
  • gotowe schematy procedury antymobbingowej i/lub antydyskryminacyjnej, a także określenie faktycznych możliwości oddziaływania w zwalczaniu (przeciwdziałaniu, ograniczaniu, łagodzeniu skutków) tych patologii
  • przykładowe (z praktyki) procedury i schematy postępowania w odniesieniu do poszczególnych rodzajów zachowań w miejscu pracy

Udział pracowników w szkoleniu pozwoli organizacji:
  • identyfikować symptomy zjawiska mobbingu i dyskryminacji w urzędzie, dzięki czemu można będzie zapobiegać konsekwencjom ich występowania
  • unikać występowania mobbingu dzięki przygotowaniu i wdrażaniu procedur antymobbingowych
  • poprawić relacje interpersonalne w zespołach pracowniczych

PROGRAM SZKOLENIA

CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA
  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji
  • Istota, pojęcie i zakres mobbingu
  • Skala i rozmiar mobbingu
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
 
PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE
  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
  • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary
  • Stres
  • Konflikt
  • Przyczyny po stronie mobbera
  • Przyczyny społeczno - kulturowe:
  • Stereotypy
  • Uprzedzenia społeczne

PSYCHOLOGIA MOBBINGU, OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU
  • Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
  • Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
  • Fałszywe ofiary mobbingu
  • Zespół kozła ofiarnego

 TAKTYKI MOBBINGU
  • Poniżanie
  • Upokarzanie
  • Zastraszanie
  • Zaniżanie kompetencji
  • Utrudnianie wykonywania pracy
  • Izolacja
ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W ADMINISTRACJI
  • Asertywność
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych
  • Wymaganie realizacji obowiązków urzędniczych a mobbig
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu w urzędzie
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa w administracji publicznej i samorządowej

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

28 - 29 wrzesień Warszawa
09 - 10 grudzień Wrocław

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]