Opis szkolenia Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej
Warsztat jest skierowany jest dla pracowników działów HR i kadry zarządzającej. Celem szkolenia jest prezentacja najskuteczniejszych narzędzi naboru i selekcji pracowników w jednostkach administracji publicznej. Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na zminimalizowanie ryzyka projektu rekrutacyjnego, związanego z zatrudnianiem nieodpowiednich osób. Dostaną także wiedzę niezbędną do doboru najefektywniejszych narzędzi wspierających proces nowoczesnej rekrutacji i selekcji. Uczestnicy dowiedzą się także jak przeprowadzać proces rekrutacji i selekcji zgodnie z RODO - Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
PROGRAM SZKOLENIA
PLANOWANIE ZATRUDNIENIA
Rola kapitału ludzkiego w organizacji
Metody planowania
IDENTYFIKACJA POTRZEB KADROWYCH
Sieć powiązań stanowiska pracy
Formularz potrzeb kadrowych
TWORZENIE PROFILU WYMAGAŃ
Tworzenie opisu stanowiska pracy
Profil wymagań a składniki opisu stanowiska pracy
Praktyczne metody budowania profilu wymagań (profil zadaniowy, celowy i kompetencyjny)
METODY REKRUTACJI
Rekrutacja wewnętrzna
Rekrutacja zewnętrzna
Czynniki przyciągające i zniechęcające kandydatów na rozpatrywane stanowisko pracy
Tworzenie efektywnego ogłoszenia i dobór kanałów dotarcia
METODY SELEKCJI – ANALIZA SKUTECZNOŚCI, TRENING W STOSOWANIU
Kryteria selekcji (lista uzdolnień, lista cech osobowościowych
Selekcja wstępna
Analiza dokumentów
WYWIAD SELEKCYJNY
Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne
Typy wywiadów selekcyjnych i ich charakterystyka
Ustalanie kryteriów selekcji
PROFESJONALNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA - SZTUKA PROWADZENIA WYWIADU SELEKCYJNEGO
Cel procesu komunikacji w procesie rekrutacji
Filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy
Bariery komunikacyjne i ich przezwyciężanie
Zachęcanie do wypowiedzi
Używanie zrozumiałego języka
Pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań
Doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych
Podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy
Fazy wywiadu selekcyjnego
Zadawanie pytań i analiza odpowiedzi
Wywiad epizodyczny
Znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie rekrutacji (postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika)
Interpretacja informacji uzyskanych w trakcie wywiadu
Warsztat rekrutacyjny
BŁĘDY PROCESU SELEKCJI
Błędy organizacyjne
Błędy w procesie oceny
NARZĘDZIA SELEKCJI
Referencje i wywiad środowiskowy
Zadania próbne
Specyfika oraz proces Assessment center (AC) i jego wpływ na wyniki selekcji
Tworzenie raportu i wskazań
Metody testowe
ZGODNOŚĆ REKRUTACJI Z RODO
Definicja pracownika
Ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji
Rekrutacje „Ślepe”, Ukryte”
Jakiego zakresu danych można legalnie żądać od potencjalnego pracownika?
Porównanie korzyści i ograniczeń różnorodnych narzędzi psychometrycznych
Wady i zalety wykorzystywania psychometrii w HR
Rozpoznawanie typów osobowościowych wg modelu DISC dr W. Marston‘a
Analiza własnego typu osobowości
Jak prowadzić rozmowę oceniającą w pracownikiem o określonym typie osobowości.
Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej
Zgłoś swój udział w szkoleniu "Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "Skuteczne metody rekrutowania pracowników administracji publicznej" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Silne przywództwo zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.
Poznanie narzędzi motywowania pozafinansowego. Nabycie umiejętności dopasowania sposobu motywowania do pracowników z różnymi oczekiwaniami, typami osobowości, stylem komunikacji.
Ocenianie i prowadzenie rozmów oceniających, zarówno bieżąca informacja zwrotna, jak i okresowe oceny miesięczne, kwartalne, półroczne czy roczne, wymagają od menedżerów nabycia wysokich kompetencji.
Dobra atmosfera w pracy to jeden z najczęściej wymienianych, obok wysokości wynagrodzenia, czynników motywujących pracowników. Nie jest łatwo utrzymać zespół z dala od nieporozumień i konfliktów.
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]