BUDOWANIE I INTEGRACJA ZESPOŁU- EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO

W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań.
Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

PRZEWODZENIE W ZESPOLE
  • Realizm i odwaga
  • Wolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdany
  • Siła zaangażowania
  • Strategia czy działanie
  • Siła lenistwa
  • Czym jest władza?
  • Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera
  • Role i modele przywódcze
  • Style kierowania
  • Tajemnice i sztuka motywowania

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA
  • Techniki skutecznego porozumiewania się
  • Co zrobić by nas słuchano
  • Komunikacja zarządcza
  • Bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
  • Proces efektywnej komunikacji wewnętrznej w zespole
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Sztuka oceny pracownika

UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
  • Delegowanie zadań pracownikom
  • jak i kiedy delegować zadania?
  • przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
  • ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
  • elementy blokujące delegowanie zadań
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników

SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
  • Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów
  • Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole
  • Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych
  • Postawy wobec sytuacji konfliktowych
  • Efektywne zachowania lidera w konfliktach
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
  • Techniki moderowania rozmów w sytuacji konfliktu
  • Zarządzanie konfliktowymi współpracownikami
  • Postawa asertywna w sytuacji konfliktu
  • Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
  • Kontrolowanie uczuć i emocji

SZTUKA SŁOWA MENEDŻER RETOREM
  • Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny i partnerska
  • Wykorzystanie walorów językowych; tempo, intonacja, siła, akcentowanie
  • Język rozmówcy; jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia
  • Sztuka aktywnego słuchania
  • Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
  • Jak prawić i przyjmować komplementy

SZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe
  • Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach
  • Gesty i ich znaczenie w innych krajach
   
KREOWANIE WIZERUNKU SKUTECZNEGO SZEFA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKI
  • Sztuka argumentacji
  • Charyzma, osobowość i kompetencja
  • Postawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treści
  • Kreowanie własnego „teatru komunikacji”
 
SOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE
  • Techniki skutecznego porozumiewania się
  • Komunikacja zarządcza

WYWIERANIE WPŁYWU W ZARZĄDZANIU ZESPOŁE
  • Podstawowe prawa wywierania wpływu
  • Narzędzia wywierania wpływu na poziomie relacji zespołowych
  • Narzędzia perswazji gdy zawiodą inne narzędzia zarządzania pracownikami

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

17 - 18 wrzesień Katowice
26 - 27 listopad Poznań

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]