ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

LIDER W OBLICZU ZMIAN – ZARZĄDZANIE SOBĄ I PRACOWNIKAMI
KLUCZOWE KOMPETENCJE, UMIEJĘTNOŚCI I NARZĘDZIA MENEDŻERA
(KOMPENDIUM WIEDZY n/t. ZARZĄDZANIA ZMIANĄ)

Faktem jest, że jedyną rzeczą, która jest pewna i stała to ciągłe zmiany, przez które przechodzimy w organizacjach, które reprezentujemy. Dlatego, nasze umiejętności i kompetencje, które odpowiedzialne są za skuteczne zmotywowanie współpracowników do aktywnego zaangażowania się w przebieg takiego procesu, będą jednymi z kluczowych w codziennym funkcjonowaniu w miejscu pracy…. I o tym właśnie są te warsztaty…

CELE  WARSZTATÓW/ KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
CELE:
  • Zapoznanie Uczestników z pojęciem zmiany i procesem skutecznego wprowadzania zmian
  • Zwrócić uwagę na znaczenie prawidłowej komunikacji w procesie wprowadzania zmian
  • Wyposażyć Uczestników w skuteczne narzędzia prezentacyjne zwiększające możliwość pozytywnego oddziaływania na Współpracowników
  • Zwiększyć umiejętności Uczestników w zakresie motywowania innych do podjęcia adekwatnych, korzystnych dla Organizacji działań
  • Wskazać na ważność procesowego podejścia do kwestii zmian wewnątrz Organizacji
  • Przekazać Uczestnikom skuteczne techniki radzenia sobie z oporem Współpracowników, Ich zastrzeżeniami oraz obawami, jak również innymi trudnościami które mogą pojawić się w procesie wprowadzania zmian

KORZYŚCI:
  • Umiejętność skutecznego motywowania innych do podjęcia działań związanych z implementacją zmian wewnątrz organizacji
  • Zwiększenie kompetencji własnych w obszarze sztuki efektywnej komunikacji w procesie zmian, w tym również w obszarze sztuki prezentacji (z adekwatnym  wykorzystaniem języka ciała i głosu) – zdolność do wygłoszenia skutecznego Expose w sytuacji zmiany
  • Umiejętność radzenia sobie z oporem odbiorców – ich obawami i zastrzeżeniami – najskuteczniejsze narzędzia i techniki komunikacyjne, perswazyjne oraz wywierania pozytywnego wpływu
  • Wykształcenie umiejętności procesowego podejścia do implementacji zmian wewnątrz organizacji ze wskazaniem na krytyczne dla jej efektywności elementy
  • Zwiększenie poziomu utożsamiania się Pracowników z ich przedsiębiorstwem.
  • Wiedza i umiejętność dot. sposobów na przekształcanie przedsiębiorstwa w organizację uczącą się
  • Zwiększenie efektywności działania całej organizacji poprzez szybką i sprawną implementację zmian, co w efekcie sprzyjać będzie dalszemu polepszaniu wizerunku Przedsiębiorstwa i postrzegania Go przez Beneficjentów

METODY  SZKOLENIOWE/ NARZĘDZIA PRACY:
  • Prezentacja modelu, umiejętności/ kompetencji i  narzędzi pracy menedżera oraz ich praktycznego zastosowania w procesie zmiany wewnątrz organizacji
  • Ćwiczenia praktyczne/ odgrywanie ról/ expose dot. omawianych umiejętności/ kompetencji i narzędzi pracy menedżera –lidera i ambasadora zmiany wewnątrz jednostki budżetowej
  • Dyskusja moderowana/ wzajemna wymiana doświadczeń
  • „Rozciągacze umysłu” jako ćwiczenia rozwijające kreatywność i uwagę; ułatwiające koncentrację i przyswajanie treści warsztatów
  • Opcjonalnie – konsultacje indywidualne dla Uczestników (po uzgodnieniu z Klientem)
  • Autorski WORKBOOK (zeszyt ćwiczeniowy) dla każdego Uczestnika umożliwiający odniesienie się do Jego indywidualnych obszarów rozwoju i opracowanie własnych pomysłów na zastosowanie prezentowanych metod i narzędzi

PROGRAM  WARSZTATÓW:

DZIEŃ I:


ANATOMIA ZMIANY I CHARAKTERYSTYKA PROCESU ZMIAN W ORGANIZACJI
  • Czym jest zmiana
  • Zrozumienie procesu zmian/ fazy procesu
  • Typologia zmian/ źródła zmian organizacyjnych
  •  Sposoby wprowadzania zmian
  • Prawdziwe źródła oporu wobec zmian
  • Rola Menedżera w procesach zmiany

LIDER W PROCESIE ZMIAN JAKO KLUCZOWY CZYNNIK SUKCESU
  • Zarządzanie zmianami jako kluczowa umiejętność Menedżera  - zespół kluczowych cech, umiejętności i kompetencji
  • Przemiana w Lidera i Ambasadora Zmian/
  • Świadomość i zrozumienie swojej roli
  • Zarządzanie a przywództwo/ wyzwania emocjonalne/ poziom percepcji i zrozumienia otaczającej rzeczywistości

ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZMIAN
  • Typowe zachowania pracowników – z czego każde z nich wynika? (motywy)
  • Diagnoza – jak rozpoznać poziom zaangażowania Pracownika

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W PROCESIE ZMIAN
  • Komunikacja jako narzędzie podnoszące skuteczność wprowadzania zmiany (komunikacja werbalna i niewerbalna/ różnorodność stylów komunikacyjnych/ zwięzłość i wyrazistość komunikacyjna/ struktura wypowiedzi
  • Piramida Zaangażowania i jej zastosowanie w procesie komunikowania zmiany (Jak przechodzić kolejno jej poziomy dochodząc do tego optymalnego tj. uwewnętrznienia przekazywanych treści)
  • Sztuka Prezentacji (Wyrazistość komunikacyjna/ Język ciała/ Głos/ Struktura wypowiedzi – Content)/ Aktywizowanie audytorium/ Umiejętność radzenia sobie z zastrzeżeniami/ Odpowiadanie na trudne pytania/ Dynamika prezentacji/ PP – czy i jak wykorzystywać w prezentacji/ Ćwiczenia praktyczne/  Expose Ambasadora

SZTUKA MOTYWOWANIA I DYSCYPLINOWANIA PRACOWNIKÓW
  • Ogólne prawidłowości i uwarunkowania – najważniejsze prawa dot. motywowania
  • Ranking potencjalnych motywatorów/ Dlaczego sentencja „Różni ludzie w różnych sytuacjach różnie się zachowują” jest kluczowa w tym obszarze/ Odniesienie do korzyści i zagrożeń
  • Jak osiągać u innych optymalny poziom motywacji)

DZIEŃ  II:

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ.
  • Jak stworzyć GOTOWOŚĆ – uwrażliwić organizację na konieczność zmiany
  • zbudowanie "wewnętrznego rynku" - badanie postaw, opinii, potencjalnych źródeł oporu wśród wewnętrznych klientów organizacji - tak, by im móc "sprzedać" zmianę,
  • edukacja - szkolenie (dla wszystkich - nie tylko dla managementu); powoduje rozumienie - podniecenie zmianą,
  • spowodowanie, że ludzie rozumieją konieczność - jedynie kryzys może zmusić ludzi do zmiany - muszą móc poczuć ten kryzys - wszyscy powinni być w bliskim kontakcie
  • z zewnętrzem, gdzie powstają sygnały konieczności wprowadzenia zmiany,
  • wizja podzielana przez wszystkich - będąca własnością wszystkich,
  • wspólna diagnoza źródeł niewydolności organizacji - ludziom trzeba umożliwić zrozumienie powodów problemów (nawet jeśli będą ponownie wymyślali to, co management już wie),
  • budowanie atmosfery, w której ludzie będą gotowi ryzykować i eksperymentować - wysoka samo-ocena, pozytywny stosunek do siebie i do organizacji, poczucie bezpieczeństwa.
  • Modele wprowadzania zmian (model L. Floppa/ teoria K. Lewina)

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU DO ZMIAN (emocjonalne reakcje ludzi w sytuacji zmiany/ zagrożenia/ planowanie procesu zmian/ kryteria selekcji obiektu zmian/ Ambasadorowie zmian wewnątrz organizacji)

JAK ORGANIZOWAĆ  SWOJE OTOCZENIE BIZNESOWE ABY ZNACZĄCO  ZWIĘKSZYĆ SWÓJ WPŁYW (określenie GOK – Grupy Osób Kluczowych/ Przygotowanie planu pracy/ Wskazanie na elementy procesu które będą krytyczne dla osiągnięcia sukcesu)

 PRACA Z KOMPASEM ZMIAN (Sens – Wizja – Działania – Zaangażowanie)

ZMIANA JAKO SYTUACJA TRUDNA – STRESOWA
  • Właściwa, odpowiednio rozplanowana komunikacja jako narzędzie prewencyjne w ograniczeniu stresu
  • Odwołanie się do wątpliwości i przewidywanych przez Pracowników zagrożeń
  • Inne skuteczne metody radzenia sobie ze stresem związanym ze zmianą

JA W ZMIANIE – POZIOM OSOBISTY
  • Postrzeganie swojego miejsca wewnątrz organizacji
  • Moje indywidualne wzorce reakcji na sytuację trudną – zmianę (profil)
  • Charakterystyka mnie jako menedżera a skuteczność radzenia sobie z implementacją zmiany

OPÓR W ZMIANIE I JEGO PRZEZWYCIĘŻENIE
  • Źródła i powody oporu w sytuacji zmiany/ Co może zrobić Menedżer
  • Utrata poczucia kontroli
  • Utrata poczucia rozumienia sensu, kierunku
  • Niepewność i niejasność.
  • "Mamy dla Was niespodziankę!"
  • Obwinianie się za przeszłość
  • "Czy podołam?"
  • „Jeszcze więcej pracy”
  • Sposoby przezwyciężania oporu w kontekście i odniesieniu do źródeł i powodów

MONITOROWANIE EFEKTÓW PROCESU IMPLEMENTACJI ZMIAN
  • Wyznaczenie wskaźników które będą punktami odniesienia  wraz z określeniem poziomu ich optymalnego nasilenia
  • Sprecyzowanie KK (Kanałów Komunikacyjnych) wraz z harmonogramem spotkań zespołowych
  • Ocena efektów implementacji zmiany
  • Określenie działań  niezbędnych do podjęcia w ramach koniecznych poprawek

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA



Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]