CELE SZKOLENIA
I. Podniesienie świadomości dotyczącej roli i zadań auditora
II. Zdobycie wiedzy odnośnie przeprowadzania auditów oraz posługiwania się narzędziami jakościowymi
III. Nabycie umiejętności w obszarze mapowania procesów i szacowania ryzyka
IV. Zwiększenie motywacji do poszerzenia wiedzy zdobytej podczas szkolenia
KORZYSCI ZE SZKOLENIA
Uczestnik nauczy się w jaki sposób interpretować wymagania wynikające z VDA 6.2 i jak przygotować się do roli auditora, jakich błędów unikać,
formułowania pytań otwartych i zamkniętych, jak przygotowywać, planować i prowadzić audity, formułowania niezgodności i sporządzania raportów, dowie się, co oznacza utrzymywanie i przechowywanie udokumentowanych informacji.
PROGRAM SZKOLENIA
1. VDA QMC – wprowadzenie
2. Wymagania dla dostawców usług w łańcuchu dostaw w branży automotive
3. Aneks SL, a VDA 6.2
4. SZJ, a podejście procesowe oparte na ryzyku
5. Kontekst organizacji i interesariusze
6. Określenie zakresu SZJ – remote locations
7. Przywództwo
8. Orientacja na klienta
9. Ustanowienie i komunikowanie polityki jakości
10. Role, odpowiedzialność, uprawnienia w organizacji
11. Działania odnoszące się do ryzyka i szans
12. Cele jakościowe i planowanie ich osiągnięcia
13. Planowanie zmian
14. Zasoby: ludzie, infrastruktura
15. Środowisko funkcjonowania procesów
16. Zasoby do monitorowania i pomiarów – udokumentowane informacje, identyfikowalność
17. Wiedza organizacji
18. Kompetencje – auditor 1 i 2 strony (znajomość metod i narzędzi jakościowych)
19. Świadomość, satysfakcja pracowników, komunikacja
20. Udokumentowane informacje
21. Działania operacyjne
22. Ocena efektów działania
23. Doskonalenie
Warsztaty:
- Tworzenie diagramów żółwia
- Porównanie rodzaju auditów
- Najczęstsze błędy auditora
- Tworzenie pytań otwartych
- Budowanie programu auditów
- Omówienie formularza do auditowania
CZAS TRWANIA SZKOLENIA - 1 dzień (8 h szkoleniowych, 1 h szkoleniowa = 45 minut)