CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
CELE SZKOLENIA
Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących analizy potrzeb szkoleniowych
Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących soft skills training
Poszerzenie wiedzy i zastosowanie technologii podnoszenia kompetencji ludzi w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw i refleksji
Wzbogacenie i urozmaicenie swoich metod nauczania
PROGRAM SZKOLENIA
TRENEREM BYĆ
Kim jest trener wewnętrzny: wymagania, predyspozycje, specyfika pracy
Metody pracy trenera: jak uczyć aby nauczyć? Zasady przygotowywania i prowadzenia atrakcyjnych treningów
Wywieranie wpływu na szkolonych: jak dopiąć swego z użyciem technik perswazyjnych. Techniki wpływu społecznego
Metody i techniki pracy nad rozwiązywaniem problemów pracowników
PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
Psychologia przyswajania i przetwarzania informacji przez ludzi. Potrzeby odbiorców, czyli co musi się znaleźć w atrakcyjnym wystąpieniu. Analiza audytorium i jego potrzeb
Zidentyfikowanie własnych możliwości i ograniczeń jako mówcy. Diagnoza własnego stylu komunikowania. Wyróżnienie cech istotnych w danej sytuacji
Tworzenie programu szkolenia
Wybór formy szkolenia i metod pracy (wykład, studium przypadku, prezentacja, dyskusja, gry, symulacje, ćwiczenia z odgrywaniem ról, przygotowywane wystąpienia uczestników i ich analiza)
Właściwy dobór ćwiczeń i prezentacji
Dopasowanie kolejności, problematyka czasu (i jego braku)
Wybór stylu komunikacji. Dobór argumentów. Ustalenie kolejności przedstawiania punktów szkolenia i ich wagi czasowej. Techniki i środki oratorskie, po które warto sięgnąć
Planowanie gier, ćwiczeń i innych aktywności
Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak nie zmęczyć, nie znudzić i nie zdenerwować odbiorców
PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
PIERWSZE MINUTY SZKOLENIA
Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola w późniejszym odbiorze nas jako trenera
Wygląd, sposób bycia, mowa ciała prowadzącego i ich wpływ wrażenie, które robi.
Język ciała trenera „na wejściu”: autoprezentacja i zjednanie sobie grupy, „otwarcie” uczestników
Metody przezwyciężania tremy i zakłopotania w pierwszej fazie mówienia. Techniki budowania wrażenia pewności
SZKOLENIE WŁAŚCIWE
Kompozycja przekazu: elementy wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Schematy przekazywania treści
Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu. Techniki mówienia. Jak mówić, by być słuchanym?
Komunikacja niewerbalna. Panowanie nad mową ciała. Wyraz twarzy i sposób mówienia. Jak wytworzyć w odbiorców gotowość do akceptowania tego, co mówimy
Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego
Metody uatrakcyjnienia wykładu. Metafory, analogie, przekazy multimedialne
i wykorzystanie humoru
Podsumowanie i pointa. Sztuka efektywnego domknięcia
Specyfika przekazywania wiedzy w formie skondensowanej. Krzywa wydajności pracy umysłowej ludzi, którzy przez dłuższy czas słuchają, jak ktoś mówi. Znaczenie wyróżnienia i powtórzenia
Gry, symulacje, ćwiczenia praktyczne i zadania do samodzielnego wykonania w trakcie szkolenia
Dobór gier i ćwiczeń. Poinformowanie uczestników o tym, jaka jest rola ćwiczenia i dlaczego jest ono ważne
Rola informacji zwrotnej o wyniku: dlaczego wszyscy chcą wiedzieć, jak wypadli
Metodyka i techniki pracy nad zmianą zachowań – jak sprawić, by ci, których szkolimy, szybko nabywali korzystne wzorce zachowania i pozbywali się niekorzystnych
Rodzaje zajęć dyskusyjnych: burza mózgów, studium przypadku, szukanie rozwiązania problemu, analizowanie i podsumowywanie wcześniejszych ćwiczeń etc.
Techniki aktywizacji grupy, czyli jak sprawić, by nikt nie bał się odezwać
Dyskusja w praktyce: jak ludzie zadają pytania i udzielają odpowiedzi? Czynniki wpływające na przebieg aktu komunikacji
Komunikacja w grupie i jej ograniczenia. W jaki sposób ludzie mówią o rzeczach, które stanowią dla nich problem. Metody przezwyciężania oporów komunikacyjnych
EWALUACJA SZKOLENIA
Dlaczego, by być dobrym, trzeba testować? Rola i dobór właściwych metod testowych
ZAAWANSOWANE PROBLEMY W PRACY TRENERA
Kontrola nad grupą w sytuacji szkolenia
Standardowe problemy w trakcie szkolenia i metody radzenia sobie z nimi
Zarzuty merytoryczne: co zrobić, gdy uczestnik wie więcej od trenera
Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet: reagowanie w sytuacji frustracji, uniku, agresji i dekoncentracji
Profilaktyka zachowań agresywnych, radzenie sobie z zarzutami niemerytorycznymii wulgarnymi zaczepkami
Różnice indywidualne między uczestnikami zajęć i ich rola w pracy trenera
Dlaczego nie da się każdego nauczać w ten sam sposób: skąd się biorą różnice między ludźmi i jak się objawiają
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU Skuteczny trener wewnętrzny
Zgłoś swój udział w szkoleniu "Skuteczny trener wewnętrzny" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ Skuteczny trener wewnętrzny
Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia "Skuteczny trener wewnętrzny":
Szkolenie "Skuteczny trener wewnętrzny" może zostać zrealizowane w formie otwartej. Terminy i miejsca szkoleń
otwartych znajdziesz w zakładce "Terminy".
KOSZT SZKOLENIA STACJONARNEGO
dla jednej osoby: 1290.00 PLN netto.
przy zgłoszeniu 3 i więcej osób, koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto.
W cenę szkolenia stacjonarnego wliczone są:
proces szkolenia,
sala szkoleniowa,
materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
wszelkie koszty związane z trenerem,
imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
przerwy kawowe, obiad,
poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "Skuteczny trener wewnętrzny" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Głównym celem warsztatu jest prezentacja zasad i technik zarządzania czasem i organizacji pracy oraz technik i sposobów motywowania samego siebie do realizacji wyznaczonych zadań w określonym czasie.
PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]