SKUTECZNY TRENER WEWNĘTRZNY

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)


CELE SZKOLENIA
  • Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących analizy potrzeb szkoleniowych
  • Poszerzenie swoich umiejętności dotyczących soft skills training
  • Poszerzenie wiedzy i zastosowanie technologii podnoszenia kompetencji ludzi w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw i refleksji
  • Wzbogacenie i urozmaicenie swoich metod nauczania

PROGRAM SZKOLENIA


TRENEREM BYĆ
  • Kim jest trener wewnętrzny: wymagania, predyspozycje, specyfika pracy
  • Metody pracy trenera: jak uczyć aby nauczyć? Zasady przygotowywania i prowadzenia atrakcyjnych treningów
  • Wywieranie wpływu na szkolonych: jak dopiąć swego z użyciem technik perswazyjnych. Techniki wpływu społecznego
  • Metody i techniki pracy nad rozwiązywaniem problemów pracowników

PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
  • Psychologia przyswajania i przetwarzania informacji przez ludzi. Potrzeby odbiorców, czyli co musi się znaleźć w atrakcyjnym wystąpieniu. Analiza audytorium i jego potrzeb
  • Zidentyfikowanie własnych możliwości i ograniczeń jako mówcy. Diagnoza własnego stylu komunikowania. Wyróżnienie cech istotnych w danej sytuacji
  • Tworzenie programu szkolenia
  • Wybór formy szkolenia i metod pracy (wykład, studium przypadku, prezentacja, dyskusja, gry, symulacje, ćwiczenia z odgrywaniem ról, przygotowywane wystąpienia uczestników i ich analiza)
  • Właściwy dobór ćwiczeń i prezentacji
  • Dopasowanie kolejności, problematyka czasu (i jego braku)
  • Wybór stylu komunikacji. Dobór argumentów. Ustalenie kolejności przedstawiania punktów szkolenia i ich wagi czasowej. Techniki i środki oratorskie, po które warto sięgnąć
  • Planowanie gier, ćwiczeń i innych aktywności
  • Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak nie zmęczyć, nie znudzić i nie zdenerwować odbiorców

PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH

PIERWSZE MINUTY SZKOLENIA

Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola w późniejszym odbiorze nas jako trenera
  • Wygląd, sposób bycia, mowa ciała prowadzącego i ich wpływ wrażenie, które robi.
  • Język ciała trenera „na wejściu”: autoprezentacja i zjednanie sobie grupy, „otwarcie” uczestników
  • Metody przezwyciężania tremy i zakłopotania w pierwszej fazie mówienia. Techniki budowania wrażenia pewności
SZKOLENIE WŁAŚCIWE
  • Kompozycja przekazu: elementy wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Schematy przekazywania treści
  • Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu. Techniki mówienia. Jak mówić, by być słuchanym?
  • Komunikacja niewerbalna. Panowanie nad mową ciała. Wyraz twarzy i sposób mówienia. Jak wytworzyć w odbiorców gotowość do akceptowania tego, co mówimy
  • Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego
  • Metody uatrakcyjnienia wykładu. Metafory, analogie, przekazy multimedialne
  • i wykorzystanie humoru
  • Podsumowanie i pointa. Sztuka efektywnego domknięcia
  • Specyfika przekazywania wiedzy w formie skondensowanej. Krzywa wydajności pracy umysłowej ludzi, którzy przez dłuższy czas słuchają, jak ktoś mówi. Znaczenie wyróżnienia i powtórzenia
  • Gry, symulacje, ćwiczenia praktyczne i zadania do samodzielnego wykonania w trakcie szkolenia
  • Dobór gier i ćwiczeń. Poinformowanie uczestników o tym, jaka jest rola ćwiczenia i dlaczego jest ono ważne
  • Rola informacji zwrotnej o wyniku: dlaczego wszyscy chcą wiedzieć, jak wypadli
  • Metodyka i techniki pracy nad zmianą zachowań – jak sprawić, by ci, których szkolimy, szybko nabywali korzystne wzorce zachowania i pozbywali się niekorzystnych
  • Rodzaje zajęć dyskusyjnych: burza mózgów, studium przypadku, szukanie rozwiązania problemu, analizowanie i podsumowywanie wcześniejszych ćwiczeń etc.
  • Techniki aktywizacji grupy, czyli jak sprawić, by nikt nie bał się odezwać
  • Dyskusja w praktyce: jak ludzie zadają pytania i udzielają odpowiedzi? Czynniki wpływające na przebieg aktu komunikacji
  • Komunikacja w grupie i jej ograniczenia. W jaki sposób ludzie mówią o rzeczach, które stanowią dla nich problem. Metody przezwyciężania oporów komunikacyjnych

EWALUACJA SZKOLENIA
  • Dlaczego, by być dobrym, trzeba testować? Rola i dobór właściwych metod testowych

ZAAWANSOWANE PROBLEMY W PRACY TRENERA
  • Kontrola nad grupą w sytuacji szkolenia
  • Standardowe problemy w trakcie szkolenia i metody radzenia sobie z nimi
  • Zarzuty merytoryczne: co zrobić, gdy uczestnik wie więcej od trenera
  • Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet: reagowanie w sytuacji frustracji, uniku, agresji i dekoncentracji
  • Profilaktyka zachowań agresywnych, radzenie sobie z zarzutami niemerytorycznymii wulgarnymi zaczepkami
  • Różnice indywidualne między uczestnikami zajęć i ich rola w pracy trenera
  • Dlaczego nie da się każdego nauczać w ten sam sposób: skąd się biorą różnice między ludźmi i jak się objawiają

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

08 - 09 marca on-line
17 - 18 czerwca Poznań
09 - 10 września Łódź
01 - 02 grudnia Częstochowa

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
SZKOLENIA W FORMIE ON-LINE*:

(*wybrane szkolenia otwarte relizujemy w formie on-line - informacja oznaczona przy terminie realizacji)

Wyposażenie niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu zdalnym:
1. Laptop/komputer z kamerką i mikrofonem.
2. Łącze internetowe pozwalające na stabilne połączenie.

Przed szkoleniem przesyłamy wszystkie niezbędne informacje organizacyjne na maila zgłoszonego Uczestnika tj.:
• Zaproszenie w postaci linku/odnośnika do strony internetowej, na której odbywa się szkolenie
• Krótką graficzną instrukcję jak dołączyć do szkolenia oraz jak korzystać z komunikatora, na którym będzie ono prowadzone.
• Harmonogram szkolenia.

W przypadku szkoleń ON-LINE zapewniamy:
  • Materiały szkoleniowe- każdy Uczestnik otrzymuje mailowo materiały (w formie pdf)
  • Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu -certyfikat wysyłany jest w wersji elektronicznej (mailowo) oraz papierowej do Uczestnika lub Firmy, która zgłaszała jego udział.
  • Konsultacje z trenerem po szkoleniu- podobnie jak przy szkoleniu stacjonarnym, po szkoleniu zdalnym Uczestnik ma miesięczne wsparcie trenera,w przypadku pytań dotyczących tematu szkolenia.

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]