NEGOCJACJE BIZNESOWE


 

Negocjujemy? Zawsze!!!
Najbardziej fascynującym elementem każdej relacji (nie tylko biznesowej) są tzw. negocjacje. Jest wiele rodzajów negocjacji, wiele klasyfikacji, technik, taktyk i strategii. Proces ten urósł do rangi sztuki i stało się tak nie bez powodu. Napisano na ten temat mnóstwo książek, artykułów i… programów szkoleniowych ?. Mimo to, nadal słyszę słowa typu: prowadziłem rozmowy z firmą X, negocjowałem kontrakt z koncernem Y. A gdybym Ci powiedział, że nigdy w życiu nie negocjowałeś z żadną firmą? Nigdy w życiu nie dokonałeś transakcji handlowej z żadnym przedsiębiorstwem?  Już słyszę odpowiedź: „Jak to nie? Przecież robię to od lat!”
Mimo coraz powszechniejszej automatyzacji procesów i coraz większej dehumanizacji stosunków biznesowych nadal najważniejsze decyzje podejmują LUDZIE. To od ludzi kupujesz, to ludziom sprzedajesz, to ludzie z Tobą negocjują. Pomimo całego oprocedurowania, stopni decyzyjnych i delegowanych uprawnień, na końcu spotykasz się z człowiekiem.
Jeżeli chcesz być skutecznym negocjatorem poznaj osobę po drugiej stronie stołu. Dowiedz się kim jest, co lubi, jak spędza wolny czas. Tutaj zazwyczaj widzę uśmiech niedowierzania. Ale jak to? Podczas szkolenia odpowiem i na takie pytanie.

Dowiesz się:
- jakim jesteś negocjatorem
- jakim negocjatorem jest Twój partner
- co to w ogóle są negocjacje i jakimi prawami się rządzą
- jak wyglądają gry negocjacyjne otwarte i zakulisowe
- nauczysz się rozróżniać stanowiska od interesów i dowiesz się dlaczego to jest dla Ciebie takie istotne
- poznasz procesy negocjacyjne i nauczysz się słyszeć, a nie tylko słuchać swojego partnera
- otrzymasz konkretne narzędzia budujące porozumienie pomiędzy Tobą a osobą po drugiej stronie stołu
- doświadczysz skuteczności technik wywierania wpływu i dowiesz się jak je etycznie stosować
- przećwiczysz strategie obrony przed manipulacją podczas rozmów

Program szkolenia

Przygotowanie do negocjacji
• Jaki jestem? Jaki jest on? Analiza stylów negocjacyjnych.
• Jakie jest miejsce i czas? Niedoceniana rola proksemiki.
• O co chodzi mnie, a o co jemu? Oddzielenie ludzi od problemu i stanowisk od interesów.
• Czy naprawdę wiemy czego chcemy? Ustalanie prawidłowego celu negocjacji.
• Wzrok, gestykulacja, postawa... czyli jak swoją mową ciała oczarować partnera negocjacji.
• Interpretowanie sygnałów niewerbalnych.
• Symptomy kłamstwa, na co warto zwracać uwagę.
Negocjacje to gra
• Omówienie poszczególnych faz negocjacji.
• BATNA – twoje taktyczne scenariusze alternatywne.
• ZOPA – miejsce, gdzie można się dogadać.
• Trening zadawania skutecznych pytań.
• Definiowanie najczęściej spotykanych taktyk manipulacyjnych w biznesie.
• Katalog sprawdzonych sposobów obrony przed manipulacją.
• Praktyczny trening w oparciu o gry negocjacyjne.
Sytuacje trudne w negocjacjach
• Obiekcje i wątpliwości partnera – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami.
• Prawdziwe powody obiekcji i sprzeciwów – jak do nich dotrzeć?
• Wymiana ustępstw i osiąganie rozwiązań zadawalających obie strony.
• Techniki obrony ceny, rabatu.
• Techniki uzyskiwania najlepszych dostępnych warunków zakupu.
• Termin realizacji, a termin płatności.
Podstawowe reguły wywierania wpływu w procesie negocjacji:
• autorytetu,
• wzajemności,
• sympatii,
• niedostępności,
• konsekwencji
• MOMENT MOCY.
Kupujesz, czy sprzedajesz, zawsze negocjujesz z człowiekiem 
Hipnotyczny język perswazji – warsztat doskonalący sztukę pozytywnego wpływania na ludzi
• Jak działa nasz mózg? Jak wpływa na nasze procesy decyzyjne?
• Jak przyciągnąć, pochwycić i zatrzymać uwagę słuchacza?
• Łączniki – jak ich używać, aby uskuteczniać przekaz do rozmówcy?
• Implikacje – czyli trening formułowania takich komunikatów, które przez nieświadomość trafiają do umysłu rozmówcy
• Presupozycje – magia założeń
Świat rozmówcy – wejdź w jego „mapę”
VAKOG – pierwsza bramka do nieświadomości Twojego rozmówcy. Trening  angażowania w zainteresowanie się prezentowanymi przedstawianymi treściami, dzięki świadomemu dopasowaniu się do dominującego u rozmówcy zmysłu komunikacyjnego.
METAPROGRAMY – czyli poznaj swoje oraz rozmówcy filtry percepcji
• Zorientowanie: od / do
• Punkt odniesienia: wewnętrzny - ja / zewnętrzny - inni
• Opracowania: podobieństwa / różnice oraz specyficzne / ogólne
• Działanie: opcje / procedury
 

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA

 

Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]