PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY

PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY
(po Nowelizacji Kodeksu Pracy 1.09.2019 r.)
+ FEEDBACK – WŁAŚCIWA INFORMACJA ZWROTNA


KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UKOŃCZENIA SZKOLENIA:

Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk

PROGRAM SZKOLENIA:


CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA
  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji
  • Istota, pojęcie i zakres mobbingu
  • Skala i rozmiar mobbingu
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
  • Zapobieganie dyskryminacji
  • Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego
 
DYSKRYMINACJA I MOBBING – UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019
  • Uproszczenie definicji dyskryminacji
  • Plan działania dla pracodawców
  • Zmiany w podejściu do mobbingu
  • Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY
  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
  • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary
  • Stres
  • Konflikt
  • Przyczyny po stronie mobbera
  • Przyczyny społeczno- kulturowe:
  • Stereotypy
  • Uprzedzenia społeczne

PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU
  • Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
  • Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
  • Fałszywe ofiary mobbingu
  • Zespół kozła ofiarnego

TAKTYKI MOBBINGU
  • Poniżanie
  • Upokarzanie
  • Zastraszanie
  • Zaniżanie kompetencji
  • Utrudnianie wykonywania pracy
  • Izolacja

ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI
  • Asertywność
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
  • Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający – jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący – model STAR – rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką – model GROW, analiza sił, analiza SWOT
  • Feedback coachingowy – coaching epizodyczny – jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Bank trudnych sytuacji – jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny – jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony
  • Unikanie błędów oceny – efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

ASERTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
  • SPINKA
  • Model Z
  • SBI
  • Coachingowa informacja Zwrotna

BŁĘDY W INFORMACJI ZWROTNEJ – JAK SIĘ ICH USTRZEC?
  • Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
  • Rola pytań stosowanych w rozmowie
  • Najczęstsze błędy w procesie oceniania

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

27 - 28 maja on-line
28 - 29 czerwca on-line
20 - 21 września on-line

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1190.00 PLN netto.

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
 W przypadku szkoleń ON-LINE zapewniamy:
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • realizację szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM/ TEAMS

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]