MOBBING I DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY

OPIS SZKOLENIA
Niezwykle kompleksowe, praktyczne, oparte na bardzo dużym doświadczeniu eksperta prowadzącego szkolenie, w trakcie, którego przedstawiane są wszystkie istotne aspekty przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Omawiane są sposoby rozpoznawania i klasyfikowania zachowań i postaw, a także sprawdzone sposoby przeciwdziałania na gruncie zarządczym i psychologicznym. Omawiane są również najnowsze zmiany w przepisach oraz ich konsekwencje dla organizacji. Wskazywana jest również rola i zadania kadry kierowniczej i pracowników w zwalczaniu mobbingu i dyskryminacji.

PROGRAM SZKOLENIA


Wprowadzenie
  • Prawo, standardy zarządzania – dlaczego mówimy o mobbingu i dyskryminacji
  • Pojęcie mobbingu – właściwe rozumienie.
  • Przykłady zachowań mobbingowych, a zachowania niebędące mobbingiem, identyfikacja mobbingu (45 cech mobbingu wg Heinza Leymanna – szczegółowe omówienie 45 punktów – właściwe ich rozumienie).
  • Jak wygląda „cienka czerwona linia” oddzielająca mobbing od działań, zachowań dopuszczalnych i właściwych w miejscu pracy
  • Dyskryminacja w zatrudnieniu - przejawy, rozumienie zjawiska
  • Molestowanie seksualne – przejawy rozumienie zjawiska)
  • Podsumowanie – czym jest mobbing, czym się różni mobbing od dyskryminacji i molestowania

Zmiany przepisów i konsekwencje mobbingu i dyskryminacji
  • Konsekwencje zmian przepisów we wrześniu 2019 dla pracodawców i dla kadry kierowniczej (mobbing i dyskryminacja)
  • Kluczowe, przygotowane zmiany przepisów dotyczących mobbingu w latach 2020 - 2021
  • Skutki związane z ze zmianą ustawy odpowiedzialności podmiotów zbiorowych
  • Ciężar dowodu w sprawach o mobbing (dyskryminację)
  • Praktyka sądowa – najważniejsze orzeczenia
  • Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji dla firmy, zespołów, skutki indywidualne
  • Przyczyny i skala zjawisk
  • Mobber - kto i kiedy nim zostaje?
  • Kto może być ofiarą?
  • Rzeczywista skala zagrożenia w polskich realiach

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji – obowiązek pracodawcy i pracowników
  • Możliwy zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy – zestawienie
  • Omówienie dobrych procedur antymobbingowych i antydyskryminacyjnych
  • Stosunki pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami, stosunki pomiędzy pracownikami - dopuszczalny zakres ingerencji ze strony przełożonych
  • Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników – kontekst mobbingu
  • Konflikty od strony prawnej
  • Rozliczanie pracowników a kwestie mobbingu
  • Prawo do oceny – po stronie kierownictwa
  • Dyscyplinowanie pracowników - różnice pomiędzy dyscyplinowaniem, krytyką, a oceną
  • Krytykowanie pracownika - granice krytyki, zasady jej prowadzenia
  • Stosowanie sankcji wobec sprawców – czy i w jakim zakresie? Przykłady sankcji stosowanych w firmach
Reagowanie na przejawy mobbingu i dyskryminacji
  • Sposoby identyfikowania sytuacji w rozmowach z pracownikami – przykłady
  • Identyfikacja konfliktu, identyfikacja mobbingu – granice!
  • Wyjaśnianie różnic pomiędzy mobbingiem a krytyką – przewodnik dla menedżera
  • Prowadzenie spotkań z podwładnymi – jak uniknąć oskarżeń o mobbing!

Podsumowanie i rekomendacje dla uczestników szkolenia


CZAS TRWANIA SZKOLENIA
1 dzień (8 h szkoleniowych , 1 h szkoleniowa = 45 minut)

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA



Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]