ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

 

CEL SZKOLENIA
  • dowiesz się jak z członka zespołu stać się jego kierownikiem
  • uporządkujesz i rozszerzysz swoją wiedzę nt. kompetencji i umiejętności które w szczególności będą odpowiedzialne za taką transformację
  • zdefiniujesz trudne obszary w nowej roli i poznasz skuteczne narzędzia adekwatne do nowych wyzwań
  • dowiesz się jakie warunki muszą być spełnione po Twojej stronie, aby Twój dotychczasowy kolega uznał Cię za szefa - jakie zachowania powinieneś kategorycznie wyeliminować, a jakie stosować wobec podwładnych, jeśli awansowałeś i zarządzasz osobami, które kiedyś były Ci równorzędne
  • określisz jak w praktyce znaleźć balans między postawą wspierającą a wymagającą?

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ  I/ SKUTECZNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
  • Cechy efektywnego zespołu i zasady efektywnej pracy w grupie
  • Przywództwo – istota/ Autorytet – jak go budować  i utrzymać
  • Style kierowania zespołem – Model  ZARZĄDZANIA COACHINGOWEGO
  • (cztery poziomy rozwoju Pracownika – dostosowanie stylu)
  • Podstawowe funkcje lidera zespołu/ managera
  • Zasady efektywnego komunikowania się w zespole

MODUŁ II/ SZTUKA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI Z PODWŁADNYMI/W BIZNESIE
  • Czym jest asertywność?/ cele komunikacyjne
  • 4 postawy na skalach asertywności (asertywna/ uległa/ agresywna/ manipulacyjna) – charakterystyki/ autodiagnoza
  • Ja idealne i ja realne w kontekście asertywności
  • Poczucie wartości jako najważniejszy element asertywności
  • Umiejętności asertywne:
  • Asertywna odmowa (4 poziomy)
  • Asertywna prośba
  • Asertywna pochwała
  • Asertywna reakcja na krytykę
  • Asertywny styl prowadzenia rozmów
  • Konstruktywna krytyka
  • Asertywność w komunikacji jako podstawowe narzędzie zapobiegania i rozwiązywania konfliktów

MODUŁ III/ DELEGOWANIE UPRAWNIEŃ I POWIERZANIE ZADAŃ/ ZARZĄDZANIE PRZEZ DELEGOWANIE
  • Istota procesu/ wyznaczniki efektywności i podstawowe cele delegowania/ Co? Komu? Jak delegować?/ Jak skutecznie kontrolować delegowane zadania?
  • Schemat skutecznej rozmowy/ spotkania delegacyjnego
  • Model SMARTER efektywnego wyznaczania celów indywidualnych i zespołowych
  • Typowe błędy w delegowaniu

MODUŁ IV/ EFEKTYWNE MOTYWOWANIE  INNYCH
  • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Prawa motywacji – praktyczne zastosowania/ Poziomy odniesienia - proporcje
  • Czynniki motywacyjne vs. elementy higieny
  • Podstawowa zasada psychologii zachowań ludzkich – RRR
  • Zasada PODWYKON/ WYKON/ NADWYKON

METODYKA  SZKOLENIA
  • Prezentacja multimedialna,
  • Wykład,
  • konwersacje,
  • dyskusje,
  • ćwiczenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA
2 dni (16 h szkoleniowych, 1 h szkoleniowa = 45 minut)

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA



Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]