ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W PRACY STACJONARNEJ, ZDALNEJ I HYBRYDOWEJ

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W PRACY STACJONARNEJ, ZDALNEJ I HYBRYDOWEJ

Zmiany związane z pandemią, zmienne tempo pracy, praca zdalna i hybrydowa, wzrastająca ilość obowiązków, trudności w zarządzaniu rozproszonymi zespołami, oraz rozprzężenie samych pracowników znacznie wpływają na wzrost napięć i konfliktów między pracownikami a pracodawcą. Warsztat ma dać narzędzia przełożonym do skutecznego zarządzania, delegowania, motywowania i oceniania pracy swoich podwładnych.

Szkolenie skierowane jest do menedżerów, kadry wszystkich szczebli zarządzania posiadających doświadczenie w kierowaniu zespołami. Zarówno badania, jak i praktyka wskazują, że coraz częściej kompetencje zawodowe nie ograniczają się do wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a uzupełnione są o umiejętności psychologiczne. W codziennej pracy menedżera, a zwłaszcza w sytuacjach trudnych, pełnych napięć nabierają one szczególnego znaczenia. W nowoczesnej firmie  posiadanie tych właśnie umiejętności zapewnia osiągnięcie sukcesu zawodowego.

PROGRAM SZKOLENIA:

NOWOCZESNE FORMY ZARZĄDZANIA
  • Koncepcja stylów zarządzania
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Delegowanie i rozliczanie zadań
  • Organizacja pracy zespołowej: Jak zarządzać priorytetami? Jak umiejętnie i efektywnie rozdzielać zadania w zespole?
  • Zadania zespołowe – cykl życia ról zespołowych czyli jak zarządzać gwiazdami
  • Rozwój zespołu
  • Cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów.
  • Znaczenie wspólnoty celów, przepływu informacji, elastyczności, jasnych oczekiwań, umiejętności rozwiązywania konfliktów dla efektywności zespołu
UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
  • ­    uczenie podwładnych odpowiedzialności
  • ­    jak pomagać nie wyręczając
  • ­    delegowanie zadań pracownikom
  • ­    jak i kiedy delegować zadania?
  • ­    przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
  • ­    ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
  • ­    elementy blokujące delegowanie zadań
  • ­    techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  •    monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników

PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – JAK OSŁABIĆ LUB UNIKNĄĆ KONFLIKTU ZWIĄZANEGO Z PANDEMIĄ LUB INNYMI SYTUACJAMI KRYZYSOWYMI
  • Proces efektywnej komunikacji
  • Komunikacja w czasach kryzysu
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji kryzysowej
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna

SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
  • Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów
  • Konflikty w czasie pandemii i innych kryzysów
  • Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole
  • Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych
  • Postawy wobec sytuacji konfliktowych
  • Efektywne zachowania lidera w konfliktach
  • Postawa asertywna w sytuacji konfliktu
  • Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
  • Kontrolowanie uczuć i emocji

TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI
  • Rozmowy z pracownikami
  • Wczoraj kolega dzisiaj szef – jak zarządzać dawnymi kolegami z zespołu
  • Jak kierować i przekazywać decyzje pracownikom przy dużej różnicy wieku
  • Jak przekazywać uwagi osobom o odmiennej płci
  • Jak rozmawiać z osobami o odmiennych wartościach, kulturze i wykształceniu
  • Jak prowadzić trudne rozmowy zwierzchnik – pracownik
  • Jak komunikować oczekiwania
  • Feedback pozytywny i negatywny
  • Konstruktywne wyrażanie opinii

ZARZĄDZANIE I OCENA PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH W TRYBI ZDALNYM LUB HBRYDOWYM
  • Specyfika pracy zdalnej i hybrydowej
  • Nastawienie własne do pracy zdalnej
  • Konflikty związane z pracą zdalną
  • Zasady pracy zdalnej
  • Home office to nie czas wolny
  • Zasady pracy zdalnej
  • Jak pracować zdalnie i redukować sytuacje konfliktowe
  • Nadzór nad wynikami i czasem pracy pracownika zdalnego
  • Home office
  • Home office to nie czas wolny
  • Komunikacja w home office
  • Czas pracy pracownika zdalnego
  • Nastawienie własne do pracy home office
  • Home office a realizacja zadań
  • Ocenianie pracy w trybie zdalnym i hybrydowym

W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół

UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
  • Delegowanie zadań pracownikom
  • Jak i kiedy delegować zadania?
  • Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
  • Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
  • Elementy blokujące delegowanie zadań
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników

SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
  • Motywacja a manipulacja – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników

JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z PRACOWNIKIEM
  • Asertywne odmawianie, proszenie i wydawanie polecań
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie” proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania
  • Kulturalne upominanie podwładnego
  • Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty
  • Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań
  • Przekazywanie klientowi złych wiadomości
  • Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej
  • Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach
  • Asertywne reagowanie na krytykę ze strony rozmówców – zasady
  • Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z pracownikami
  • Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do rozmowy z podwładnym
  • Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu
  • Wyrażanie swoich opinii w sposób stanowczy i łagodny
  • Konstruktywne wyrażanie gniewu
  • Wyrażanie uczuć negatywnych bez ranienia innych
  • Asertywna reakcja w sytuacjach stresowych
  • Umiejętność przyjmowania ocen negatywnych i pozytywnych
  • Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi innych osób

ISTOTA FEEDBACKU W KONTEKŚCIE REALIZACJI CELÓW
  • Omówienie dotychczasowej praktyki udzielania informacji zwrotnej
  • Omówienie znaczenia feedbacku w procesie rozwojowym pracowników zgodnie z typologią rozwoju wg. typologii Blancharda
  • Przygotowanie do sesji feedbacku – gromadzenie informacji, analiza faktów, określenie celów, struktura rozmowy, scenariusz spotkania, miejsce spotkania
  • Anatomia wypowiedzi - budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw, aktywne słuchanie oraz podświadome procesy kodowania
  • Interakcje w procesie komunikacji – budowanie jasnych reguł komunikacji w firmie

FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA – skrzynka narzędziowa
  • Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający– jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący – model STAR – rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką – model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy – coaching epizodyczny – jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Informacja zwrotna w przypadku osób o powtarzających się absencjach
  • Bank trudnych sytuacji – jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny – jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny – efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

ZARZĄDZANIE, MOTYWOWANIE, INFORMACJA ZWROTNA I OCENA A OSOBOWOŚĆ
  • Pracownicy jako jednostki – psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne.
  • Matryce potencjału osobowościowego pracowników: jak definiować na nich podwładnego
  • Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
  • Rola osobowości w motywowaniu i feedbacku
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości

PROFIL SKUTECZNEGO MENEDŻERA
Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
Indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu zespołem.

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

16 - 17 grudnia on-line

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
 W przypadku szkoleń ON-LINE zapewniamy:
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • realizację szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM/ TEAMS

Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]