ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WIRTUALNYM

Jeszcze kilka miesięcy wstecz przeniesienie pracy w tryb online było kwestią wyboru i można było się do tego przygotować. Dziś tam, gdzie to możliwe, stało się to „must be” i to praktycznie z dnia na dzień. Kompetencje managerskie, które dotychczas przydawały się w pracy z zespołami stacjonarnymi nadal są istotne, jednocześnie podlegają wirtualizacji. Celem tego warsztatu jest wsparcie w transferze umiejętności zarządzania z offline do online.

Program szkolenia (8h szkoleniowych, 2 sesje po 4h każda)
 
Sesja I (4h szkoleniowe w pierwszym dniu szkoleniowym)

1. Budowanie zaufania pomiędzy liderem a zespołem
• 5 poziomów zaufania w zespole wirtualnym w oparciu o teorię Management 3.0
Rola lidera w budowaniu zaufania. Narzędzie - mind map.
• Budowanie autorytetu wirtualnego managera. Ankieta wśród uczestników lub praca w breakingrooms.

2. Kontrolowany konflikt w zespołach wirtualnych
• Zapobieganie zachowaniom zniechęcającym i mającym negatywny wpływ na zespół.
• Gry członków zespołu, kiedy nikt nie patrzy.
• Trójkąt dramatyczny Karpmana w zarządzaniu zespołem wirtualnym.
• Teoria kontrolowanego wybuchu w rozwiązywaniu konfliktów online.

3. Zaangażowanie członków zespołów wirtualnych
• Eliminowanie barier w pracy zespołów wirtualnych.
• Model 4 pytań, dających obraz zaangażowania. Praca w breakingrooms.
• Strategia angażowania pracowników „na odległość”.

Sesja II (4h szkoleniowe w drugim dniu szkoleniowym)
4. Zdalne motywowanie i docenianie pracowników
• Quiz dla uczestników: motywatory, niemotywatory i demotywatory w zespołach wirtualnych.
• Narzędzia zdalnego motywowania (LinkedIn, NAIS, virtual post-it i inne)
5. Delegowanie zadań, czy wyznaczanie celów?
• Współodpowiedzialność, czyli co to jest praca nad wspólnym celem i jak ją wdrożyć.
• Poziomy delegowania zadań w zespołach wirtualnych.
Dyskusja w breakingrooms + wnioski na forum.
6. Prowadzenie spotkań w „nierealu” – jak organizować i prowadzić?
• Spotkania poranne rozpoczynające – wirtualna macierz „chcę i mam, chcę i nie mam.”
• Spotkania projektowe – oddzielenie czasu na planowanie od czasu na działanie.
• Wymiana doświadczeń.
• Spotkania luźne virtual coffe break (tworzenie wirtualnych przestrzeni na spotkania jako jeden z podstawowych elementów zaufania).

Jak organizujemy takie szkolenie?

• Szkolenie przeprowadzone będzie przy maksymalnie aktywnym udziale uczestników.
• Dbamy bardzo mocno o to, aby nasi uczestnicy, podczas sesji, czuli pozytywne emocje i, dzięki urozmaiconej formie interaktywnych zajęć, byli zaangażowani w realizację poszczególnych bloków tematycznych. Odpowiedni balans pomiędzy poszczególnymi metodami pracy w warunkach online gwarantuje utrzymanie ciągłej uwagi i pozwala na koncentrację przy realizacji programu.
• Każda, najwyżej kilkuminutowa prezentacja, będzie zakończona ćwiczeniem lub zaproszeniem do dyskusji i podzielenia się opinią.
• Podczas każdego bloku, uczestnicy będą otrzymywać edytowalne materiały, ankiety i quizy, które będą uzupełniać na bieżąco i komentować je z trenerem lub na forum.
• W przypadku warsztatu dwukierunkowego tzn. trener po jednej stronie a cała grupa po drugiej, uczestnicy, w zależności od potrzeby będą dzieleni na fizyczne podgrupy.
• W przypadku warsztatu wielokierunkowego tzn. trener po jednaj stronie, a uczestnicy w kilku różnych miejscach, w zależności od potrzeb, członkowie zespołu będą dzieleni na wirtualne pokoje – breakingrooms.
 

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA

 Wyposażenie niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu zdalnym:
1. Laptop/komputer z kamerką i mikrofonem. 
2. Łącze internetowe pozwalające na stabilne połączenie. 

Przed szkoleniem przesyłamy wszystkie niezbędne informacje organizacyjne na maila zgłoszonego Uczestnika tj.:
• Zaproszenie w postaci linku/odnośnika do strony internetowej, na której odbywa się szkolenie
• Krótką graficzną instrukcję jak dołączyć do szkolenia oraz jak korzystać z komunikatora, na którym będzie ono prowadzone.
• Harmonogram szkolenia.

W przypadku szkoleń ON LINE zapewniamy:
  • Materiały szkoleniowe- każdy Uczestnik otrzymuje mailowo materiały (w formie pdf)
  • Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu -certyfikat wysyłany jest w wersji elektronicznej (mailowo) oraz papierowej do Uczestnika lub Firmy, która zgłaszała jego udział.
  • Konsultacje z trenerem po szkoleniu- podobnie jak przy szkoleniu stacjonarnym, po szkoleniu zdalnym Uczestnik ma miesięczne wsparcie trenera,w przypadku pytań dotyczących tematu szkolenia.


Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]