ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WIRTUALNYM

Jeszcze kilka miesięcy wstecz przeniesienie pracy w tryb online było kwestią wyboru i można było się do tego przygotować. Dziś tam, gdzie to możliwe, stało się to „must be” i to praktycznie z dnia na dzień. Kompetencje managerskie, które dotychczas przydawały się w pracy z zespołami stacjonarnymi nadal są istotne, jednocześnie podlegają wirtualizacji. Celem tego warsztatu jest wsparcie w transferze umiejętności zarządzania z offline do online.

Program szkolenia (8h szkoleniowych, 2 sesje po 4h każda)
 
Sesja I (4h szkoleniowe w pierwszym dniu szkoleniowym)

1. Budowanie zaufania pomiędzy liderem a zespołem
• 5 poziomów zaufania w zespole wirtualnym w oparciu o teorię Management 3.0
Rola lidera w budowaniu zaufania. Narzędzie - mind map.
• Budowanie autorytetu wirtualnego managera. Ankieta wśród uczestników lub praca w breakingrooms.

2. Kontrolowany konflikt w zespołach wirtualnych
• Zapobieganie zachowaniom zniechęcającym i mającym negatywny wpływ na zespół.
• Gry członków zespołu, kiedy nikt nie patrzy.
• Trójkąt dramatyczny Karpmana w zarządzaniu zespołem wirtualnym.
• Teoria kontrolowanego wybuchu w rozwiązywaniu konfliktów online.

3. Zaangażowanie członków zespołów wirtualnych
• Eliminowanie barier w pracy zespołów wirtualnych.
• Model 4 pytań, dających obraz zaangażowania. Praca w breakingrooms.
• Strategia angażowania pracowników „na odległość”.

Sesja II (4h szkoleniowe w drugim dniu szkoleniowym)
4. Zdalne motywowanie i docenianie pracowników
• Quiz dla uczestników: motywatory, niemotywatory i demotywatory w zespołach wirtualnych.
• Narzędzia zdalnego motywowania (LinkedIn, NAIS, virtual post-it i inne)
5. Delegowanie zadań, czy wyznaczanie celów?
• Współodpowiedzialność, czyli co to jest praca nad wspólnym celem i jak ją wdrożyć.
• Poziomy delegowania zadań w zespołach wirtualnych.
Dyskusja w breakingrooms + wnioski na forum.
6. Prowadzenie spotkań w „nierealu” – jak organizować i prowadzić?
• Spotkania poranne rozpoczynające – wirtualna macierz „chcę i mam, chcę i nie mam.”
• Spotkania projektowe – oddzielenie czasu na planowanie od czasu na działanie.
• Wymiana doświadczeń.
• Spotkania luźne virtual coffe break (tworzenie wirtualnych przestrzeni na spotkania jako jeden z podstawowych elementów zaufania).

Jak organizujemy takie szkolenie?

• Szkolenie przeprowadzone będzie przy maksymalnie aktywnym udziale uczestników.
• Dbamy bardzo mocno o to, aby nasi uczestnicy, podczas sesji, czuli pozytywne emocje i, dzięki urozmaiconej formie interaktywnych zajęć, byli zaangażowani w realizację poszczególnych bloków tematycznych. Odpowiedni balans pomiędzy poszczególnymi metodami pracy w warunkach online gwarantuje utrzymanie ciągłej uwagi i pozwala na koncentrację przy realizacji programu.
• Każda, najwyżej kilkuminutowa prezentacja, będzie zakończona ćwiczeniem lub zaproszeniem do dyskusji i podzielenia się opinią.
• Podczas każdego bloku, uczestnicy będą otrzymywać edytowalne materiały, ankiety i quizy, które będą uzupełniać na bieżąco i komentować je z trenerem lub na forum.
• W przypadku warsztatu dwukierunkowego tzn. trener po jednej stronie a cała grupa po drugiej, uczestnicy, w zależności od potrzeby będą dzieleni na fizyczne podgrupy.
• W przypadku warsztatu wielokierunkowego tzn. trener po jednaj stronie, a uczestnicy w kilku różnych miejscach, w zależności od potrzeb, członkowie zespołu będą dzieleni na wirtualne pokoje – breakingrooms.
 

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:

25 - 26 czerwiec online

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 890.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 790.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
 Wyposażenie niezbędne do uczestnictwa w szkoleniu zdalnym:
1. Laptop/komputer z kamerką i mikrofonem. 
2. Łącze internetowe pozwalające na stabilne połączenie. 

Przed szkoleniem przesyłamy wszystkie niezbędne informacje organizacyjne na maila zgłoszonego Uczestnika tj.:
• Zaproszenie w postaci linku/odnośnika do strony internetowej, na której odbywa się szkolenie
• Krótką graficzną instrukcję jak dołączyć do szkolenia oraz jak korzystać z komunikatora, na którym będzie ono prowadzone.
• Harmonogram szkolenia.

W przypadku szkoleń ON LINE zapewniamy:
  • Materiały szkoleniowe- każdy Uczestnik otrzymuje mailowo materiały (w formie pdf)
  • Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu -certyfikat wysyłany jest w wersji elektronicznej (mailowo) oraz papierowej do Uczestnika lub Firmy, która zgłaszała jego udział.
  • Konsultacje z trenerem po szkoleniu- podobnie jak przy szkoleniu stacjonarnym, po szkoleniu zdalnym Uczestnik ma miesięczne wsparcie trenera,w przypadku pytań dotyczących tematu szkolenia.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]