CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
OPIS SZKOLENIA
Szkolenie umożliwia rozwój funkcji Zakupów jako istotnego czynnika przewagi konkurencyjnej w nowoczesnej organizacji handlowej, zwiększenie efektywności kosztowej w obszarze zakupów, poprawę jakości planowania i skrócenie cyklu realizacji zamówień oraz poprawę poziomu obsługi Klienta.
CELE SZKOLENIA
Zapoznanie Uczestników z nowoczesnym rozumieniem funkcji Zakupów i ról jakie ma do wypełnienia
w organizacjach handlowych w kontekście "supply chain management",
Trening umiejętności negocjacyjnych na użytek procesu Zakupów.
Wprowadzenie do 9-etapowego modelu procesu Zakupów oraz modelu Pełnego Kosztu Własności TCO (Total Cost of Ownership) jako podstaw procesu decyzyjnego w obszarze zakupów,
Stworzenie przez uczestników podstaw zarządzania efektywnością w obszarze Zakupów (wybór wskaźników, tworzenie scorecards i dashboards dla Działu Zakupów we własnej organizacji),
Wdrożenie Uczestników do wykorzystania metod i technik umożliwiających optymalizację zarządzania zapasami.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- Budowanie dobrych i trwałych relacji z Dostawcami,
- Rozwój kompetencji negocjacyjnych
- Poprawa jakości planowania w obszarze Zakupów,
- Poprawa efektywności kosztowej (w obszarze Zakupów i Zapasów),
- Skrócenie cyklów realizacji zleceń i dostaw,
- Wzrost poziomu satysfakcji i lojalności Klientów,
- Wypracowanie rozwiązań umożliwiających ciągły wzrost efektywności organizacji poprzez doskonalenie głównych procesów biznesowych.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I - "Nowoczesne Zakupy":
- Miejsce Zakupów w nowoczesnej organizacji,
- Zintegrowany łańcuch dostaw Supply Chain - najlepsze praktyki współpracy z Dostawcami,
- Wykorzystywanie narzędzi e-procurement w procesie Zakupowym,
- Piramida Skutecznego Partnerstwa we współpracy z Dostawcami – budowa zaufania, zarządzanie oczekiwaniami i honorowanie uzgodnień,
- Pojęcie Pełnego Kosztu Własności TCO i jego rola w strategii Zakupów,
- Analiza Pareto w identyfikowaniu obszarów optymalizacji,
Moduł II - "Kształtowanie współpracy z Dostawcami":
- Rozumienie rynku Dostawców i ich strategii tworzenia cen (suppliers "pricing"),
- W jaki sposób wypracować długotrwałą politykę zakupową?
- Tworzenie mechanizmów oporu dla podnoszenia cen przez Dostawców,
- Pomiar i ocena efektywności dla Dostawców - dobór technik i narzędzi,
- Wykorzystanie macierzy Kraljic’ a - portfelowa metoda oceny sytuacji zakupowej,
- Formalizacja współpracy zakupowej – zakupy kontraktowe, zarządzanie kontraktami, Work Breakdown Structure dla kontraktu.
Moduł III - "Techniki ewaluacji ceny":
- Metody analizy cen,
- Wytwarzanie mechanizmów konkurencji jako narzędzie obniżki ceny - podział wolumenu Zakupów,
- Metody analizy kosztów - wyodrębnianie Składników Kosztowych,
- Analiza typu "powinno kosztować".
Moduł IV - "Negocjacje w procesie Zakupów":
- Kompetencje negocjacyjne w Dziale Zakupów,
- Kluczowe czynniki sukcesu w negocjowaniu,
- Definiowanie celów negocjacyjnych – własnych i Dostawcy,
- Diagram celów negocjacyjnych i przestrzeń porozumienia ZOPA ("zone of possible agreement"),
- Najlepsza alternatywa - BATNA ("best alternative to negotiated agreement"),
- Negocjowanie kontraktu – obszary ryzyka,
- Przygotowanie negocjacji - główne etapy procesu (10 etapów),
- Ważność ceny/ ważność innych warunków współpracy
- Proces negocjowania kontraktu – 10 etapów,
- Taktyki i kontr taktyki negocjacyjne,
- Techniki perswazji i wywieranie wpływu,
- Negocjowanie w zespole,
- Wybór typu kontraktu, najlepsze praktyki dla ustalenia warunków cenowych,
- Działania post negocjacyjne – 10 etapów.
TERMINY
Proponowane terminy i miejsca realizacji szkolenia:
24 - 25 maja |
POZNAŃ |
20 - 21 września |
CZĘSTOCHOWA |
KOSZTORYS SZKOLENIA
Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób koszt szkolenia za osobę wynosi: 1190.00 PLN netto.
W cenę szkolenia wliczone są:
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego klienta