Opis szkolenia Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych
OPIS SZKOLENIA
Szkolenie umożliwia rozwój funkcji Zakupów jako istotnego czynnika przewagi konkurencyjnej w nowoczesnej organizacji handlowej, zwiększenie efektywności kosztowej w obszarze zakupów, poprawę jakości planowania i skrócenie cyklu realizacji zamówień oraz poprawę poziomu obsługi Klienta.
CELE SZKOLENIA
Zapoznanie Uczestników z nowoczesnym rozumieniem funkcji Zakupów i ról jakie ma do wypełnienia w organizacjach handlowych w kontekście "supply chain management",
Trening umiejętności negocjacyjnych na użytek procesu Zakupów.
Wprowadzenie do 9-etapowego modelu procesu Zakupów oraz modelu Pełnego Kosztu Własności TCO (Total Cost of Ownership) jako podstaw procesu decyzyjnego w obszarze zakupów,
Stworzenie przez uczestników podstaw zarządzania efektywnością w obszarze Zakupów (wybór wskaźników, tworzenie scorecards i dashboards dla Działu Zakupów we własnej organizacji),
Wdrożenie Uczestników do wykorzystania metod i technik umożliwiających optymalizację zarządzania zapasami.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Budowanie dobrych i trwałych relacji z Dostawcami,
Rozwój kompetencji negocjacyjnych
Poprawa jakości planowania w obszarze Zakupów,
Poprawa efektywności kosztowej (w obszarze Zakupów i Zapasów),
Skrócenie cyklów realizacji zleceń i dostaw,
Wzrost poziomu satysfakcji i lojalności Klientów,
Wypracowanie rozwiązań umożliwiających ciągły wzrost efektywności organizacji poprzez doskonalenie głównych procesów biznesowych.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I - "Nowoczesne Zakupy":
Miejsce Zakupów w nowoczesnej organizacji,
Zintegrowany łańcuch dostaw Supply Chain - najlepsze praktyki współpracy z Dostawcami,
Wykorzystywanie narzędzi e-procurement w procesie Zakupowym,
Piramida Skutecznego Partnerstwa we współpracy z Dostawcami – budowa zaufania, zarządzanie oczekiwaniami i honorowanie uzgodnień,
Pojęcie Pełnego Kosztu Własności TCO i jego rola w strategii Zakupów,
Analiza Pareto w identyfikowaniu obszarów optymalizacji,
Moduł II - "Kształtowanie współpracy z Dostawcami":
Rozumienie rynku Dostawców i ich strategii tworzenia cen (suppliers "pricing"),
W jaki sposób wypracować długotrwałą politykę zakupową?
Tworzenie mechanizmów oporu dla podnoszenia cen przez Dostawców,
Pomiar i ocena efektywności dla Dostawców - dobór technik i narzędzi,
Wykorzystanie macierzy Kraljic’ a - portfelowa metoda oceny sytuacji zakupowej,
Formalizacja współpracy zakupowej – zakupy kontraktowe, zarządzanie kontraktami, Work Breakdown Structure dla kontraktu.
Moduł III - "Techniki ewaluacji ceny":
Metody analizy cen,
Wytwarzanie mechanizmów konkurencji jako narzędzie obniżki ceny - podział wolumenu Zakupów,
Metody analizy kosztów - wyodrębnianie Składników Kosztowych,
Analiza typu "powinno kosztować".
Moduł IV - "Negocjacje w procesie Zakupów":
Kompetencje negocjacyjne w Dziale Zakupów,
Kluczowe czynniki sukcesu w negocjowaniu,
Definiowanie celów negocjacyjnych – własnych i Dostawcy,
Diagram celów negocjacyjnych i przestrzeń porozumienia ZOPA ("zone of possible agreement"),
Najlepsza alternatywa - BATNA ("best alternative to negotiated agreement"),
Negocjowanie kontraktu – obszary ryzyka,
Przygotowanie negocjacji - główne etapy procesu (10 etapów),
Ważność ceny/ ważność innych warunków współpracy
Proces negocjowania kontraktu – 10 etapów,
Taktyki i kontr taktyki negocjacyjne,
Techniki perswazji i wywieranie wpływu,
Negocjowanie w zespole,
Wybór typu kontraktu, najlepsze praktyki dla ustalenia warunków cenowych,
Działania post negocjacyjne – 10 etapów.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych
Zgłoś swój udział w szkoleniu "Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Asystent/ka / sekretarka to prawa ręka swojego przełożonego, bez której dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie każdej instytucji.
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]