Opis szkolenia LFMEA - LOGISTICS FMEA - ANALIZA PRZYCZYN I SKUTKÓW WAD PROCESU LOGISTYCZNEGO
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
ZAKRES SZKOLENIA
Warsztaty związane z prowadzeniem analizy FMEA (Failure Mode and Effects Analysis), tj. postaci błędów i ich skutków dla procesów logistycznych.
Tworzenie i stosowanie Control Plans. Wytyczne branży motoryzacyjnej związane z „Control Plans” wg APQP oraz IATF 16949.
Szkolenie bazuje na przykładach i ćwiczeniach dotyczących procesów z organizacji Uczestników - ich produktem jest częściowa analiza FMEA operacji w procesach logistycznych Uczestników oraz oparte o nie Control Plans.
CELE SZKOLENIA
Umiejętność praktycznego zastosowania analizy FMEA i przygotowania Control Plans dla procesów logistycznych we własnej organizacji,
Zdolność rozpoznawania potencjalnych słabych punktów w procesach logistycznych oraz szacowanie ryzyka z nimi związanego,
Rozwój umiejętności efektywnego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów
Zdobycie umiejętności pozwalających na samodzielne opracowywanie praktycznej i zgodnej z wymaganiami dokumentacji dotyczącej procesów logistycznych.
PROFIL UCZESTNIKA
Adresatem szkolenia są działy logistyki organizacji produkcyjnych z branży obróbki metali, produkcji maszyn i narzędzi, w szczególności dostawcy dla branży automotive. Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej liniowego i średniego szczebla, w obrębie funkcji logistyki.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Zmniejszenie liczby błędów popełnianych w procesach logistycznych,
Poprawa efektywności kosztowej i produktywności zasobów w obszarze logistyki,
Przygotowanie dokumentacji procesu logistycznego i Logistics FMEA dla potrzeb audytów Klienta.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Istota i cele prowadzenia analizy Logistics FMEA
Miejsce analizy FMEA w procesie PPAP
Poziomy analizy – DFMEA i PFMEA (różnice w sposobie opisywania postaci błędów i ich skutków)
2. Organizacja zespołu dla potrzeb analizy Logistics FMEA
Niezbędne zasoby
Reprezentowane obszary funkcjonalne i kompetencje
Organizacja pracy zespołu
3. Proces tworzenia Logistics FMEA
Wejścia do procesu: flow-charts procesu logistycznego, analiza operacji, definicja zakresu
4. Narzędzia pomocnicze do prowadzeniu analizy
Narzędzia mapowania procesów – BPMN,
Diagram Ishikawy
5Why
Diagram Żółwia
Wybrane narzędzia SPC
5. Tworzenie Logistics FMEA dla wybranych operacji rzeczywistego procesu logistycznego Uczestników - ćwiczenia Logistics FMEA
Definiowanie Funkcji realizowanych przez operacje w procesie logistycznym,
Formułowanie różnych postaci błędów – Failure Modes,
Określanie skutków postaci błędów dla Klienta - Severity,
Analiza bezpośrednich przyczyn postaci błędów i prawdopodobieństwa ich wystąpienia – Occurence,
Analiza sposobów wykrywania przyczyn postaci błędów – Detection,
Obliczanie Liczby Priorytetu Ryzyka RPN (Risk Priority Number),
Dedykowanie działań korygujących CA do postaci błędów o wysokim RPN – tworzenie programów działań korygujących.
6. Tworzenie Control Plans
Cel Control Plan
Wytyczne opracowywania Control Plan zawarte w podręczniku APQP
Powiązanie Control Plan z analizą Logistics FMEA, stosowanie narzędzi statystycznej kontroli procesu SPC
Ćwiczenia:
Opracowanie flow-chart procesu logistycznego i dekompozycja operacji logistycznych,
Przeprowadzenie analizy Logistics FMEA dla wybranych operacji procesu logistycznego,
Opracowanie Control Plan dla wybranych operacji procesu logistycznego.
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU LFMEA - LOGISTICS FMEA - ANALIZA PRZYCZYN I SKUTKÓW WAD PROCESU LOGISTYCZNEGO
Zgłoś swój udział w szkoleniu "LFMEA - LOGISTICS FMEA - ANALIZA PRZYCZYN I SKUTKÓW WAD PROCESU LOGISTYCZNEGO" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ LFMEA - LOGISTICS FMEA - ANALIZA PRZYCZYN I SKUTKÓW WAD PROCESU LOGISTYCZNEGO
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "LFMEA - LOGISTICS FMEA - ANALIZA PRZYCZYN I SKUTKÓW WAD PROCESU LOGISTYCZNEGO" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Omówienie roli logistyki w doskonaleniu obsługi klienta
Poznanie strategii logistycznej obsługi klienta
Przedstawienie znaczenia koncepcji logistycznej obsługi klienta w realizacji zadań sprzedaży
Zapoznanie uczestników z koncepcją zarządzania łańcuchem dostaw, z nowoczesnymi koncepcjami wspomagającymi jej realizację, ze skutecznymi metodami i narzędziami wykorzystywanymi
NABYCIE I/LUB ZWIĘKSZENIE UMIEJĘTNOŚCI wyboru odpowiednich narzędzi wspierających zarządzanie zakupami, kształtowania procesu zakupów , analizowania czynników ryzyka w zakresie zarządzania zakupów.
CELE SZKOLENIA
? Zwiększenie efektywności zarządzania procesem zakupowym
? Pogłębienie wiedzy negocjacyjnej w zakresie negocjacji zakupowych (z dostawcami)
? Zwiększenie skuteczności negocjacyjnych
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]