• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Od Demotywatora do Inspiratora – bądź liderem, za którym podążają ludzie!

szkolenie zamknięte

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności z zakresu kompetencji menedżerskich. Ze szkolenia skorzystają zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w kierowaniu zespołem, jak również bardziej doświadczeni menedżerowie

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności liderów w zakresie skutecznego motywowania zespołów, inspirowania pracowników oraz budowania silnych, zaangażowanych relacji w organizacji. Uczestnicy nauczą się, jak przejść od roli przełożonego do lidera, który inspiruje, buduje zaufanie i angażuje pracowników do wspólnego działania, jednocześnie rozwijając własne umiejętności przywódcze i komunikacyjne. Szkolenie uwzględnia również elementy coachingu jako inspiracji do wykorzystania w zespole oraz model kolorów osobowości.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Rozwój kompetencji przywódczych – Uczestnicy ocenią swoje mocne strony i obszary do rozwoju, tworząc indywidualne plany rozwoju lidera.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak dobrać członków Zespołu dla zapewnienia realizacji zadań.
  • Budowanie zaufania – Uczestnicy nauczą się budować trwałe relacje z pracownikami poprzez transparentność, konsekwencję i aktywne słuchanie.
  • Zdobędą wiedzę i praktyczne wskazówki w zakresie motywowania, inspirowania i angażowania zespołu oraz będą potrafili rozpoznać najważniejsze potrzeby i motywatory poszczególnych pracowników.
  • Będą potrafili rozpoznawać style komunikacji i reagować na nie.
  • Będą mieli okazje poznać i przećwiczyć model udzielania informacji zwrotnej.

PROGRAM SZKOLENIA: Od Demotywatora do Inspiratora – bądź liderem, za którym podążają ludzie!

1. Czym jest inspirujące przywództwo?

  • Menedżer vs. lider – porównanie dwóch ról w zarządzaniu.
  • Trzy obszary odpowiedzialności lidera (wg J. Adair'a).
  • Formalne i nieformalne źródła autorytetu.
  • Jak odkryć lub odblokować w sobie potencjał liderski?

2. Budowanie i rozwój Zespołu - – jak stawać się liderem, za którym idą ludzie?

  • Fazy tworzenia zespołu: model Tuckman'a.
  • Style kierowania pracownikami.
  • Etapy rozwoju pracownika: koncepcja zarządzania sytuacyjnego Blancharda.
  • Zarządzanie różnorodnością w zespole – jak wykorzystać różne talenty?

3. Komunikacja efektywnego lidera – jak inspirować przez słowa i czyny 

  • Komunikacja werbalna i niewerbalna: jak wpływają na postrzeganie lidera?
  • Sztuka udzielania feedbacku – pozytywnego i konstruktywnego.
  • Wybrane techniki coaching'owe jako narzędzie do budowania odpowiedzialności i zaangażowania: słuchanie, zadawanie pytań, model GROW.

4.Psychologia motywacji – co sprawia, że ludzie podążają za liderem?

  • Mechanizmy motywowania ludzi.
  • 4 główne potrzeby psychologiczne pracownika.
  • Koncepcje motywacji w służbie liderowi – które warto znać a które stosować. Motywacja 3.0.
  • Delegowanie zadań jako element rozwoju i motywacji.

5. Zmiana perspektywy – jak rozpoznać swoje mocne strony i obszary do rozwoju?

  • Refleksja nad własnym stylem zarządzania i obszarami do rozwoju.
  • Rozwój umiejętności lidera – planowanie własnej ścieżki rozwoju.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

SYLWETKA TRENERA

Z wykształcenia inżynier, humanista i pedagog. Z pasji: naukowiec i towarzysz człowieka. Posiada podwójną europejską akredytację: Program managera IPMA (International Project Management Association) oraz coacha i mentora EMCC EIA (Mentoring and Coaching). Jest również certyfikowanym moderatorem metody Design Thinking oraz asesorem Assessment Centre & Development Centre

Na co dzień kierownik HR Biznes Partner, trener biznesu, mentor i lider projektów. Od ponad 20 lat związana z branżą motoryzacją, gdzie realizuje zadania z obszaru twardego i miękkiego HR na poziomie operacyjnym i strategicznym. Od wielu lat z satysfakcją podejmuje zadania w zakresie: projektowania, wdrażania i ewaluacji a także ciągłego doskonalenia procesów, systemów i narzędzi. Współtworzyła system kwalifikacji operatorów produkcji.
Potrafi rozwijać ludzi i sprawiać, że osiągają sukcesy. Zrealizowała wiele autorskich projektów: lokalnych i międzynarodowych w obszarze doskonalenia umiejętności, standardów pracy w motoryzacji i rozwoju talentów. Jako jedna z pierwszych kobiet w Polsce zbudowała Produkcyjny Obszar Szkoleniowy oraz Wewnętrzną Akademię.
Jako wyraz uznania dla rezultatów swojej pracy, odebrała 5-krotnie tytuł Laureata w konkursie Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowanym przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych pod patronatem Ministra Pracy. Dwukrotnie otrzymała Dyplom Programu Edukacji Profesjonalnej PEP HR nadany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane