• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Organizacja czasu pracy

szkolenie zamknięte

Głównym celem warsztatu jest prezentacja zasad i technik zarządzania czasem i organizacji pracy oraz technik i sposobów motywowania samego siebie do realizacji wyznaczonych zadań w określonym czasie.

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do osób, które:

  • czują, że nie radzą sobie z zadaniami, które wykonują pod presją czasu,
  • marzą o tym, by stać się osobą sumienną, punktualną i systematyczną,
  • chcą zacząć się w końcu na bieżąco wyrabiać z terminami lub choćby złapać wytchnienie w życiu prywatnym i zawodowym,
  • pragną opanować zasady i techniki skutecznego planowania i priorytetyzowania prowadzonych projektów,
  • chcą nauczyć się, jak wzbudzać w sobie motywację do wykonywania trudnych i nieprzyjemnych zadań.

    W toku szkolenia uczestnik nauczy się planować zadania i zarządzać czasem w sposób, który podniesie jego wydajność w pracy i życiu pozazawodowym, skutecznie radzić sobie z napięciem i stresem w czasie pracy, asertywnie odpowiadać na dystraktory, utrudniające koncentrację lub przyczyniające się do marnotrawienia czasu, redukować sytuacje, w których czynniki zewnętrzne uniemożliwiają logiczne myślenie i wykonywanie zadań na czas, podejmować – w razie potrzeby – efektywne działania zapobiegawcze.

    Szkolenie składa się z części teoretycznej (ok. 40 proc czasu) i warsztatu praktycznego, którego celem jest szybkie przećwiczenie wprowadzonych w trakcie szkolenia technik działania i sposobów radzenia sobie z problemami ze wspomnianego zakresu.
     

    PROGRAM SZKOLENIA: Organizacja czasu pracy

    PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA CZASEM
  • bariery utrudniające skuteczne zarządzanie sobą w czasie, czyli które poglądy i nawyki powinniśmy zmienić
  • programowanie swoich przyszłych zachowań - projektowanie mentalne
  • idea zarządzania czasem wg S. Covey'a
  • osobowość typu "A"

ANALIZA DOTYCHCZASOWEGO SPOSOBU ORGANIZOWANIA CZASU

  • moje aktywności w ciągu dnia – na co poświęcam najwięcej czasu, na co go marnotrawię, z czym się nie wyrabiam, z jakimi   zadaniami i aktywnościami mam problemy.
  • określenie warunków idealnych: co chciałbym zmienić w moim planowaniu zadań i sposobie pracy.
  • motywacja – czego mi brakuje, by motywować się do właściwego zarządzania zadaniami i ich realizacją.

CO JEST DLA CIEBIE NAPRAWDĘ WAŻNE? JAK USTALAĆ SWOJE PRIORYTETY

  • hierarchia potrzeb wg A. Maslowa
  • zasada Pareto - 20/80
  • metoda ABC
  • matryca Eisenhowera

WARUNKI OPERACYJNOŚCI CELÓW. JAK POPRAWNIE FORMUŁOWAĆ SWOJE CELE?
SZTUKA PLANOWANIA DZIAŁAŃ DŁUGOTERMINOWYCH I KRÓTKOTERMINOWYCH

  • strategia Vonneguta
  • metoda Gantta
  • metoda ALPEN

BARIERY UTRUDNIAJĄCE EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE CZASU W PRACY

  • organizacja stanowiska pracy
  • jak odkryć i wyeliminować "pożeraczy czasu"
  • jak wykorzystać wykres "krzywej zakłóceń" dnia
  • analiza "spraw wpływających" i umiejętność ich katalogowania
  • zasady i reguły delegowania zadań.

STYL ŻYCIA SPRZYJAJĄCY ZARZĄDZANIEM SOBĄ W CZASIE

  • jak wykorzystać swój "zegar biologiczny"
  • nawyk dbania o zdrowie i kształtowania tężyzny fizycznej
  • nowoczesne strategie uczenia się; techniki szybkiego i skutecznego przyswajania informacji (szybkie czytanie, techniki pamięciowe, mapy myśli)
  • jak maksymalnie wykorzystywać swój umysł?
  • organizacja jednostek pracy umysłowej, przerwy

STRES I JEGO WPŁYW NA WYKONANIE ZADANIA

  • praca pod presją czasu – wpływ adrenaliny na szybkość i jakość wykonania zadania
  • stres zbyt niski, zbyt wysoki i optymalny – klasyfikacja w odniesieniu do osobowości człowieka i charakteru wykonywanej pracy
  • pozytywne i negatywne skutki stresu
  • przyczyny stresu w życiu zawodowym: terminy, niepewność jutra, emocje
  • pozazadaniowe stresory w pracy – jak sobie z nimi radzić
  • asertywność – jak nie tracić czasu na nieważne rzeczy, o które proszą nas inni, i nie stresować się odmawianiem

KONFLIKTY, ICH WPŁYW NA GOSPODAROWANIE CZASEM I METODY ICH ROZWIĄZYWANIA

  • trudne sytuacje międzyludzkie a zarządzanie czasem – jak godzić jedno z drugim
  • trudności i konflikty z rozmówcą oraz sposoby ich rozładowania
  • koło konfliktów i metody konstruktywnej mediacji

SYTUACJE SPECJALNE

  • zarządzanie czasem w warunkach kryzysowych
  • organizacja czasu w trakcie spotkania roboczego
  • rola agendy


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?