Szkolenie Budowanie marki firmy- strategia rozwoju
szkolenie zamknięteDzięki szkoleniu uczestnik dowie się dlaczego tak istotne jest dbanie o wizerunek firmy i rozwój marki.
PROGRAM SZKOLENIA
Czym jest marka i jak działa:
- Tożsamość i wizerunek marki (trzy typy wizerunku marki).
- Ustalenie wzorca wizerunku idealnego dla realizowanej przez firmę strategii biznesowej i z uwzględnieniem segmentu i odpowiadających mu wartości.
- Znaczenie i rola marki w realizowaniu przez firmę strategii biznesowej.
- Koncepcja funkcjonowania marki i jej znaczenie dla efektywnej sprzedaży.
- Ćwiczenie określające trzy typy wizerunku firmy.
Dlaczego dbanie o wizerunek jest istotne? – moderowana burza mózgów.
Spójny system identyfikacji wizualnej jako podstawa do skutecznego zarządzania marką:
Pozycjonowanie marki.
- Czym jest pozycjonowanie i jakie może przynieść konsekwencje?
- Koncepcja Jack Trout`a i co z niej wynika.
- Ćwiczenia z wykorzystaniem schematu pozycjonowania.
- Ćwiczenia w rozszyfrowywaniu pozycjonowania marek z branży Klienta.
Cykl życia marki.
- Procesy jakim podlega marka.
- Narzędzia możliwe do wykorzystania w poszczególnych cyklach życia.
- Ćwiczenia w dopasowaniu narzędzia marketingowego do procesu jakiemu podlega marka.
Rebranding.
- Czym jest i kiedy może dać marce „drugie życie”, a kiedy się z nim wstrzymać – dobre i złe przykłady z branży Klienta.
- Omówienie procesu rebrandingu z możliwymi scenariuszami rozwoju marki.
- Ćwiczenie: próba rebrandingu marki – co należy wziąć pod uwagę, w jakich kierunkach powinno przebiegać itd..
Dobre i złe praktyki w budowaniu marki (przykłady z branży Klienta).
PROPONOWANE ĆWICZENIA
- Ćwiczenie określające trzy typy wizerunku firmy.
- Ustalenie wzorca wizerunku idealnego dla realizowanej przez firmę strategii biznesowej i z uwzględnieniem segmentu i odpowiadających mu wartości.
- Ćwiczenia z wykorzystaniem schematu pozycjonowania.
- Ćwiczenia w rozszyfrowywaniu pozycjonowania marek z branży Klienta.
- Ćwiczenia w dopasowaniu narzędzia marketingowego do procesu jakiemu podlega marka.
- Ćwiczenie: próba rebrandingu marki – co należy wziąć pod uwagę, w jakich kierunkach powinno przebiegać itd..
- Ćwiczenia na przykładach z branży Klienta.