• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Jak sprzedawać przez telefon

szkolenie zamknięte

Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem oraz prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych.

CEL I KORZYŚCI SZKOLENIA:

  • uświadomienie znaczenia budowania wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę
  • rozwinięcie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem
  • rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych
  • zdobycie umiejętności analizowania potrzeb klienta
  • poznanie kluczowych momentów w kontaktach z klientem
  • poznanie elementów skutecznej komunikacji z klientem
  • rozwinięcie umiejętności aktywnego słuchania klientów i eliminowania ryzyka powstania sytuacji trudnych
  • poznanie typologii klientów
  • zdobycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
  • udoskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami
  • rozwinięcie umiejętności panowania nad emocjami
  • rozwiniecie technik asertywności w kontakcie z klientem
  • kształtowanie postaw nastawionych na rozwiązanie, nie na problem
  • stworzenie i rozwijanie skutecznej argumentacji
  • rozwijanie umiejętności właściwej reakcji na wątpliwości i pojawiające się obiekcje klienta
  • poprawa sprawności i efektywności zawodowej

METODY SZKOLENIOWE:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone są z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych, wymiany doświadczeń oraz mini wykładów 

PROGRAM SZKOLENIA: Jak sprzedawać przez telefon

  • Profesjonalna sprzedaż i obsługa klienta jako źródło przewagi konkurencyjnej.
  • Typologia klientów.
  • Wizerunek sprzedawcy.
  • Budowanie wizerunku słowami – komunikacja werbalna.
  • Budowanie wizerunku głosem – komunikacja wokalna.
  • Techniki rozmowy z klientem przez telefon.
  • Specyfika rozmowy przez telefon.
  • Dobre nawyki w rozmowie telefonicznej – co wolno, czego nie wolno.
  • Rola naszej mowy – ton głosu, tempo, głośność, intonacja i ich rola w odbiorze przez rozmówcę.
  • Przygotowanie do rozmów sprzedażowych przez telefon.
  • Pierwsze wrażenie.
  • Rozpoczęcie rozmowy.
  • Krótka prezentacja firmy.
  • Prezentacja odpowiedniej oferty odpowiadającej potrzebom klienta.
  • Pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji klienta.
  • Finalizacja – podsumowanie i zamknięcie sprzedaży.
  • Podtrzymywanie relacji.
  • Techniki kontroli rozmowy i wywierania wpływu na klienta.
  • Manipulacja a perswazja.
  • Wpływanie na pozytywne emocje klienta.
  • Narzędzia kontroli rozmowy z klientem – omówienie podstawowych metod:
  • Pytania,
  • Parafraza,
  • Komunikat typu  „ja”,
  • Notatki,
  • Liczebniki.
  • Wybrane techniki wywierania wpływu:
  • Dostrojenie i dopasowanie,
  • Język korzyści,
  • Metoda „odbijania piłeczki”,
  • Poszukiwanie krytyki,
  • Uprzedzanie krytyki,
  • Asertywna odmowa,
  • Technika zdartej płyty,
  • Czterostopniowa procedura wyrażania emocji.
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych:
  • Reklamacje – jak sobie z mini radzić; reklamacje szansą dla firmy?
  • Sytuacja z klientem zdenerwowanym,
  • Sytuacja z klientem roszczeniowym,
  • Sytuacja z klientem aroganckim i krzyczącym,
  • Sytuacja z klientem, który „wie lepiej”,
  • Zaufanie klienta - czy można je odzyskać ?

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?