Szkolenie Jak sprzedawać przez telefon
szkolenie zamknięte
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem oraz prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych.
CEL I KORZYŚCI SZKOLENIA:
- uświadomienie znaczenia budowania wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę
- rozwinięcie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem
- rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych
- zdobycie umiejętności analizowania potrzeb klienta
- poznanie kluczowych momentów w kontaktach z klientem
- poznanie elementów skutecznej komunikacji z klientem
- rozwinięcie umiejętności aktywnego słuchania klientów i eliminowania ryzyka powstania sytuacji trudnych
- poznanie typologii klientów
- zdobycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- udoskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami
- rozwinięcie umiejętności panowania nad emocjami
- rozwiniecie technik asertywności w kontakcie z klientem
- kształtowanie postaw nastawionych na rozwiązanie, nie na problem
- stworzenie i rozwijanie skutecznej argumentacji
- rozwijanie umiejętności właściwej reakcji na wątpliwości i pojawiające się obiekcje klienta
- poprawa sprawności i efektywności zawodowej
METODY SZKOLENIOWE:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone są z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych, wymiany doświadczeń oraz mini wykładów
PROGRAM SZKOLENIA: Jak sprzedawać przez telefon
- Profesjonalna sprzedaż i obsługa klienta jako źródło przewagi konkurencyjnej.
- Typologia klientów.
- Wizerunek sprzedawcy.
- Budowanie wizerunku słowami – komunikacja werbalna.
- Budowanie wizerunku głosem – komunikacja wokalna.
- Techniki rozmowy z klientem przez telefon.
- Specyfika rozmowy przez telefon.
- Dobre nawyki w rozmowie telefonicznej – co wolno, czego nie wolno.
- Rola naszej mowy – ton głosu, tempo, głośność, intonacja i ich rola w odbiorze przez rozmówcę.
- Przygotowanie do rozmów sprzedażowych przez telefon.
- Pierwsze wrażenie.
- Rozpoczęcie rozmowy.
- Krótka prezentacja firmy.
- Prezentacja odpowiedniej oferty odpowiadającej potrzebom klienta.
- Pokonywanie zastrzeżeń i obiekcji klienta.
- Finalizacja – podsumowanie i zamknięcie sprzedaży.
- Podtrzymywanie relacji.
- Techniki kontroli rozmowy i wywierania wpływu na klienta.
- Manipulacja a perswazja.
- Wpływanie na pozytywne emocje klienta.
- Narzędzia kontroli rozmowy z klientem – omówienie podstawowych metod:
- Pytania,
- Parafraza,
- Komunikat typu „ja”,
- Notatki,
- Liczebniki.
- Wybrane techniki wywierania wpływu:
- Dostrojenie i dopasowanie,
- Język korzyści,
- Metoda „odbijania piłeczki”,
- Poszukiwanie krytyki,
- Uprzedzanie krytyki,
- Asertywna odmowa,
- Technika zdartej płyty,
- Czterostopniowa procedura wyrażania emocji.
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych:
- Reklamacje – jak sobie z mini radzić; reklamacje szansą dla firmy?
- Sytuacja z klientem zdenerwowanym,
- Sytuacja z klientem roszczeniowym,
- Sytuacja z klientem aroganckim i krzyczącym,
- Sytuacja z klientem, który „wie lepiej”,
- Zaufanie klienta - czy można je odzyskać ?
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)