• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Zarządzanie czasem i priorytetyzacja zadań

szkolenie otwarte/zamknięte

Dowiedz się, jak zarządzać swoim czasem, siłami i możliwościami, aby zoptymalizować dostarczanie rozwiązań, segregować informacje i poruszać się w przepływie informacji.

PROGRAM SZKOLENIA: Zarządzanie czasem i priorytetyzacja zadań

1. PO PROSTU TO ZRÓB!

  • Jak efektywne jest dziś Twoje zarządzanie czasem? – Analiza własnej efektywności pracy.

2. WIZJA A CODZIENNE PRACA CODZIENNA I PRIORYTETY:

  • Organizacja efektywnego tygodnia pracy - praca z kalendarzem,
  • Planowanie w miejscu pracy,
  • Wyznaczenie celów (proces wytyczania celów i priorytetów – macierz Eisenhowera),
  • Empowerment - umiejętność „zarażania” wizją zespołu i skuteczne dzielenie się odpowiedzialnością,
  • Wspólna interpretacja tych samych pojęć,
  • Zasady zarządzania priorytetami.

3. ZNACZENIE CZASU W PRACY - PO CO ZARZĄDZAĆ CZASEM?

  • Czas jako źródło sukcesu lub porażki,
  • Indywidualne znaczenie czasu,
  • Sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
  • Diagnozowanie tzw. „złodziei czasu”,
  • Własny katalog "pożeraczy" czasu i sposoby "oswajania" ich.

4. PLANOWANIE PRACY SWOJEJ I PODWŁADNYCH:

  • Matryca ma i chcę / mam i nie chcę,
  • Zarządzanie czasem pracy podległego zespołu,
  • Delegowanie zadań (jak zaoszczędzić czas za pomocą 6 poziomów delegowania, według Shermana),
  • Adekwatny do sytuacji sposób postępowania i komunikowania się z podwładnymi,
  • Zarządzanie swoim czasem pracy w sytuacji współpracy z innymi,
  • Inni ludzie jako „złodzieje czasu” - przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu - propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi,
  • Znaczenie planowania czasu w procesie pracy,
  • Rola planowania w zarządzaniu czasem.

5. ZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE:

  • Techniki ustalania priorytetów,
  • Praktyczne zasady codziennego zarządzania czasem,
  • Skrzynka e-mail i organizacja dokumentacji jako centra zarządzania czasem i źródło kryzysów,
  • Prowadzenie spotkań a oszczędność czasu,
  • Wprowadzanie zmian w sposobie zarządzania czasem,
  • Narzędzia pomocne w zarządzaniu sobą w czasie,
  • Zasady delegowania zadań - ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności - rejestr czasu - analiza zadań według zasady Eisenhowera - zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści,
  • Planowanie dzienne / tygodniowe – Metoda ALPEN,
  • Różne krótkie i łatwe techniki zarządzania czasem (Technika Pomodoro, Technika Tylko-Tylko, Technika ABC, zasada 60:40),
  • Metoda 4D – zarządzanie skrzynką mailową,
  • Metoda OATS – kiedy nie widzisz jasnego połączenia pomiędzy listą zadań a celami/kiedy masz kilka krótkoterminowych projektów do realizacji,
  • Technika POOCO – technika na spływające zadania.

6. ZARZĄDZANIE CZASEM A STRES:

  • Źródła i przyczyny stresu wynikającego z braku czasu,
  • Metody z obszaru zarządzania czasem redukujące poziom stresu - utrzymywanie dyscypliny w zarządzaniu czasem - przyczyny zwlekania - technika pozytywnego nastawienia,
  • Techniki reagowania na sytuacje stresowe do natychmiastowego zastosowania,
  • Trening mięśni Jacobsona jako jedna z najskuteczniejszych metod zarządzania stresem.

7. SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CZASEM POD PRESJĄ PRZEZ OSOBY O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI:

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników,
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości,
  • Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości,
  • Typy osobowości, a wyzwania w zarządzaniu czasem,
  • Podejmowanie skutecznych decyzji i motywacja do pracy,
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań,
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości,
  • Plan zarządzania czasem a osobowość.

8. RACJONALNA TERAPIA ZACHOWAŃ W ZARZĄDZANIU SWOIM CZASEM: 

  • Nawykowe odwlekanie realizacji ważnych zadań w czasie - prokrastynacja,
  • Jak poradzić sobie z prokrastynacją i być bardziej wydajnym,
  • Racjonalna Terapia Zachowań, czyli dlaczego nie warto bać się mierzyć z terminowymi zadaniami,
  • Wpływ postawy i przekonań na efektywność osobistą.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 h szkoleniowych, 1 h szkoleniowa = 45 minut)

SYLWETKA TRENERA

- Były manager produkcji w firmie automotive.
- Certyfikowany trener kompetencji komunikacyjnych, doświadczony w prowadzeniu szkoleń dla pracowników i managerów różnych szczebli firm produkcyjnych.
- Od 2005 roku pomaga managerom, zarówno w Polsce jak i we Włoszech, wprowadzać standardy zarządzania zespołami produkcyjnymi, szlifować ich kompetencje z zakresu budowania i rozwijania zespołów produkcyjnych.
- Wspiera brygadzistów i kierowników zmian w doskonaleniu organizacji produkcji, w zakresie zarządzania i motywowania podległych pracowników.
- Doświadczenie zawodowe budował w różnych branżach, współpracując z takimi firmami jak: Rizzi Group srl; Viva Food Sp. z o.o. Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl. (automotive),
Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Polontex SA, Farbiarnia Biliński Sp. J.; Harris Jet Service Sp. z o.o., MontiMac Srl, Effe Endustri Otomasyon AS; Canlar Mekatronik; MAN, Unilever, Colgate, Lapp Kabel, Ceramika Tubądzin, Logoplaste, Pratt & Whitney i wielu innych.
- Od ponad 10 lat wprowadza na polski rynek firmy z branż technicznych z Włoch, Chin i Turcji. Właśnie dzięki tym codziennym relacjom zdaje sobie sprawę jak ważne jest zrozumienie i jasność komunikacji na każdym szczeblu.
- Jako tłumacz języka włoskiego oraz doświadczony negocjator, przez lata uczestniczył w rozmowach handlowych, oraz interakcjach prowadzonych pomiędzy współpracownikami i partnerami z Europy i Azji. Szczególnie kontakt z bardzo różnym od naszego, kręgiem kultury azjatyckiej uświadomił mu, jak ważne są z pozoru nieistotne i drobne elementy komunikacyjne i jak łatwo, przez nieznaczne nieporozumienie, gruntownie zmienić znaczenie komunikatu.
Jako trener specjalizuje się w szkoleniach o tematyce: zarządzanie zespołami produkcyjnymi, sprzedaż, wywieranie wpływu w negocjacjach. Realizuje szkolenia po polsku, włosku i angielsku.

SZKOLENIA Z TEGO ZAKRESU REALIZOWAŁ M. IN. dla CERAMIKI Tubądzin, MAN, Fakro, Schneider Electric, Wawel, Emitel, Electrolux, Novatex, Plast Met, Mostostal Pomorze, Plastwil Ujście, Algontec Polska, Southco Poland.

Współpracuje między innymi z: Unilever, Viessmann, Siemens, Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl., Cummins, Pratt and Whittney, Trend Glass, Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Farbiarnia Biliński Sp. J., Harris Jet Service Sp. z o.o. (do 2008 r. centralny Service AGD dla marek Candy, Hoover, DeLonghi), MontiMac Srl, Pilotelli srl, Rizzi Group, Fakro, Elektrolux, Wawel i liczne inne.

Prywatnie lubi sprawdzać, „co jest za rogiem”, z czego biorą się całkiem długie wyprawy. Podczas heavy metalowych koncertów zazwyczaj jest pod sceną. Kiedyś kierowca wyścigowy na ¼ mili, dziś odpoczywa za kierownicą już znacznie wolniejszego samochodu.



Wybierz termin szkolenia

cena 1 790,00 zł netto/os *

* Przy zgłoszeniu 3 i więcej osób 1690,- netto/os


Ilość osób
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO

  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?