• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Warsztat PR Managera- media relations

szkolenie zamknięte

Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami.

OPIS SZKOLENIA

Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia, uczestnicy, przede wszystkim ćwiczą – doskonalą swój warsztat, lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności, takich jak pisanie, czy wypowiedzi publiczne, niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI  (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA 
Dzięki szkoleniu, uczestnicy:

  • nauczą się kreować newsy
  • zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
  • zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
  • nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
  • poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
  • nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
  • poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
  • stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji

ADRESACI SZKOLENIA

  • PR manager
  • Marketing manager
  • Specjalista ds. komunikacji
  • osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji
  • pracownicy administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami

METODY PRACY

  • case study
  • warsztaty
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • warsztaty pisania

PROGRAM SZKOLENIA: Warsztat PR Managera-  media relations

Poznaj media

  • Komunikacja to dialog
  • Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”

Formy kontaktu z mediami.

  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  •  Pisemne formy komunikacji z mediami:
  • Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  • informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  • misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji

Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”

Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne:
  • język mediów
  • rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
  • konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
  • trudne sytuacje podczas wystąpień
  • E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
  • strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
  • Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów
  • konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
  • press pack
  • co zrobić, by media pojawiły się na imprezie
  • Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?

Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

Zarządzanie kryzysowe

  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
  • kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca
w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?