Szkolenie Warsztat PR Managera- media relations
szkolenie zamknięte
Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami.
OPIS SZKOLENIA
Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia, uczestnicy, przede wszystkim ćwiczą – doskonalą swój warsztat, lub uczą się go od początku. Zajęcia te pozwalają na rozwinięcie swoich dziennikarskich umiejętności, takich jak pisanie, czy wypowiedzi publiczne, niezbędnych w kontaktach z mediami. Uczą także kreowania newsów, czyli tworzenia treści atrakcyjnych dla mediów, co zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania przesłanych materiałów przez media.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Dzięki szkoleniu, uczestnicy:
- nauczą się kreować newsy
- zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji
- nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów
- zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami
- nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności
- poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media
- nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów
- poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im
- stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji
ADRESACI SZKOLENIA
- PR manager
- Marketing manager
- Specjalista ds. komunikacji
- osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji
- pracownicy administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami
METODY PRACY
- case study
- warsztaty
- ćwiczenia na autorskich arkuszach
- burze mózgów
- ćwiczenia indywidualne, grupowe
- dyskusje
- odgrywanie scenek
- warsztaty pisania
PROGRAM SZKOLENIA: Warsztat PR Managera- media relations
Poznaj media
- Komunikacja to dialog
- Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
- Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty
- Media plan – czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów.
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”
- Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”
Formy kontaktu z mediami.
- Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
- Przyczyny odrzucenia materiałów.
- Pisemne formy komunikacji z mediami:
- Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie
- Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
- informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
- misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji
Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”
Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu
- Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
- Wypowiedzi publiczne:
- język mediów
- rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
- konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
- trudne sytuacje podczas wystąpień
- E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy)
- strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.)
- Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów
- konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy
- press pack
- co zrobić, by media pojawiły się na imprezie
- Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody pracy: ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”, warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.
Zarządzanie kryzysowe
- Zarządzanie sytuacja kryzysową
- książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
- kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca
w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.