Szkolenie Motywowanie pracowników i delegowanie zadań z elementami coachingu managerskiego
szkolenie otwarte/zamknięte
Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania i delegowania zadań podwładnym oraz wdrożenie coachingu jako stylu pracy.
- Henry Ford
W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań.
Współczesna firma/instytucja odnosząca sukcesy ma kilka podstawowych cech. Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia organizacji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależności, pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.
Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.
Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych.
Wdrożenie coachingu jako stylu pracy pozwala dobrze zorientować się w potrzebach rozwojowych pracowników. Coaching uznaje się bowiem za skuteczne narzędzie nauczania oraz proces, który promuje kulturę stałego podnoszenia jakości wykonywanej pracy. W zarządzaniu znajduje zastosowanie jako środek do kształtowania odpowiednich postaw, zachowań, osiągania wyników spełniających współczesne wymagania rynkowe, wpływa na ogólną poprawę zasad komunikacji w firmie, daje pracownikom większe poczucie odpowiedzialności, stanowi doskonałe narzędzie motywacyjne oraz pozwala zatrzymać personel w organizacji.
METODOLOGIA SZKOLENIA
- Wykład interaktywny
- Praca indywidualna
- Dyskusja moderowana
- Case study
- Testy autodiagnostyczne
- Test osobowości
PROGRAM SZKOLENIA
BUDOWANIE I KIEROWANIE ZESPOŁEM
- Rola i zadania lidera
- Predyspozycje osobiste – samoświadomość – jak ją zdobyć?
- Etapy tworzenia zespołu
- Typy zachowań w zespole
- Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
- Zespołowe podejmowanie decyzji
- Formalne i nieformalne źródła autorytetu
- Koncepcja stylów zarządzania
STYLE ZARZĄDZANIA Hay i McBer
- Nakazowy – kierownik wymaga pełnego podporządkowania się: „Rób, co ci każę”
- Autorytarny – kierownik motywuje pracowników, przedstawiając im pewną wizję i nakłaniając, aby dążyli do niej: „Chodź ze mną”
- Afiliacyjny – kierownik dąży do osiągnięcia harmonii: „Ludzie są ważni”
- Demokratyczny – kierownik poszukuje konsensusu: „Co wy sądzicie?”
- Procesowy (narzucający tempo) – kierownik popycha w kierunku osiągania wysokiej efektywności: „Róbcie tak, jak ja robię teraz”
- Coaching – dla kierownika ważny jest rozwój pracowników: „A co z tym?”
EFEKTYWNE METODY BUDOWANIA PROGRAMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
- Skąd pochodzi motywacja?
- Motywowanie jako podstawowe zadanie w pracy kierownika
- Motywator, motywacja, motywowanie
- Mechanizmy dzięki, którym możemy motywować
- Co świadczy o posiadaniu przez kierownika kompetencji motywowania pracowników?
- Motywowania pracowników a efektywność kierowania
- Rodzaje motywacji
POTRZEBY PRACOWNIKÓW A SYSTEM MOTYWACJI
- Potrzeba: fizjologiczna, bezpieczeństwa, afiliacji, szacunku, samorealizacji
- Wykorzystanie teorii potrzeb Maslowa w kształtowaniu nowoczesnych systemów motywacyjnych
SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
- Diagnoza indywidualnych motywatorów
- Automotywacja jako podstawa kształtowania konstruktywnych zachowań
- Zasady motywowania pieniężnego
- Tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników, uwzględniając czynniki finansowe i pozafinansowe
- Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
- Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
- Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne?
- Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
- Motywacyjne porozumiewanie się
- Motywująca krytyka
- Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
- Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
- Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników
MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE
- Od czego zacząć motywowanie pracowników, czyli wszystko o demotywacji
- Walka z demotywatorami
- Pozafinansowe formy motywowania pracowników
- Motywacja a delegowanie
- Motywacja a przywództwo
- Rola ocen pracowniczych i indywidualnego programu rozwoju zawodowego
UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE
- Delegowanie zadań pracownikom
- jak i kiedy delegować zadania?
- przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
- ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
- elementy blokujące delegowanie zadań
- Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
- Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników
ROLA PRZYWÓDZTWA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW
- Kierownik a przywódca
- Rola przywództwa w efektywnym motywowaniu
- Przywództwo a relacje osobiste z pracownikami
- Budowanie wizerunku szefa a motywacja podwładnych
- Autoanaliza – ile w tobie przywódcy?
COACHING – DLACZEGO I PO CO?
- Na czym polega coaching - definicja i geneza fenomenu metody
- Kiedy z niego korzystać i jak to działa
- Co wyróżnia coaching od innych form zarządzania, motywowania i wspomagania rozwoju
- Pracowników
- Coaching w efektywnym zarządzaniu zmianą – strategia sukcesu
KLUCZOWE KOMPETENCJE SKUTECZNEGO TEAM COACHA
- Doskonalenie kompetencji interpersonalnych
- Doskonalenie kompetencji intrapersonalnych
SESJA COACHINGOWA – JEJ SPECYFIKA, CELE, ZAŁOŻENIA I NARZĘDZIA
- Struktura sesji coachingowej
- RAPORT i KONTRAKT
- Przykłady modeli coachingowych
- Narzędzia w praktyce coacha
- Przebieg sesji, etapy i dyscyplina czasowa
- Domykanie sesji i ACTION PLAN
EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO OPARTE NA RELACJI COACHINGOWEJ
- Zarządzanie i administrowanie, a skuteczne wpływanie i oddziaływanie
- Coachingowy styl zarządzania i jego atuty
ROLA I PRESTIŻ LIDERA JAKO PROFESJONALNEGO I SKUTECZNEGO TEAM COACHA
- Planowanie ścieżki dalszego doskonalenia umiejętności coachingowych
- Podejmowanie zobowiązań wobec siebie, organizacji i podległego zespołu pracowników
COACHING JAKO STYL ZARZĄDZANIA
- Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
- Korzyści płynące z coachingu
- Zagrożenia coachingu w pracy
- Kompetencje wymagane w procesie coachingu
- Style i modele coachingu
- Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu
W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE WYNIKAMI (EFEKTAMI) PRACY ZESPOŁU
- Menedżer w roli coacha
- Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
- Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
- Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
- Zarządzanie przez cele
- Zarządzanie wynikami pracy zespołu
- Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
- Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
- Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
- Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
- Mentoring
PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
- Proces efektywnej komunikacji
- Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
- Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
- Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków
- oraz własnych obserwacji
- Bariery w procesie komunikacji
- Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
- Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
- Skuteczna komunikacja hierarchiczna
- Komunikacja interpersonalna jako narzędzie w budowaniu relacji
KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ
- Rola osobowości w zarządzaniu zespołem
- Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera
- Narzędzia psychometryczne w służbie zarządzania
- Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
- Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
- Zarządzanie ludźmi o różnych stylach osobowości
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing
Wybierz termin szkolenia
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?
Szkolenia powiązane