Szkolenie Wykorzystanie nowych mediów w budowie wizerunku profesjonalnego urzędu
szkolenie zamknięte
Warsztaty mają na celu zwiększenie świadomości czym są dla współczesnych ludzi są media tradycyjne orac social media i jakie mają znaczenie dla budowania profesjonalnego wizerunku urzędu.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
PROGRAM SZKOLENIA: Wykorzystanie nowych mediów w budowie wizerunku profesjonalnego urzędu
Dzień 1 – Public Relations
1. Wizerunek
- Wizerunek urzędu.
- Wizerunek osobisty pracowników jako element składowy wizerunku urzędu – jak budować wiarygodny wizerunek osobisty?
2. Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
- Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
- Media plan – czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów.
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
- Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?
3. Formy kontaktu z mediami (online i offline)
- Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
- Przyczyny odrzucenia materiałów.
- Pisemne formy komunikacji z mediami:
- informacja prasowa, background release, oświadczenie.
- Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
- informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
- Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
- Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:
- język stosowany w Internecie a język urzędowy – różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci (z uwzględnieniem młodego odbiorcy)
- Zasady pisania do publikowania w sieci – tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów w Internecie.
- Jak formułować wyraźne i przejrzyste teksty w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy.
4. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.
- Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
- Wypowiedzi publiczne:
- język mediów
- konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
- rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
- Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
- Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji.
5. Dobre praktyki PR
Dzień 2 - Social media
1. Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.
2. Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.
3. Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.
4. Komunikacja z publicznością za pomocą social media:
- Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
- Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
- Real time marketing w mediach społecznościowych
- Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
- Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
- Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych.
5. Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.
Facebook:
- CONTENT
- Kanały dystrybucji: strona - grupa - wydarzenie.
- Kreatywne prowadzenie fan page.
- Co publikować i o czym mówić - zasady skutecznej komunikacji na Facebooku
- Kiedy i jak często publikować na Facebooku - dobre praktyki.
- Kiedy i dla kogo organizować konkursy?
- Jakie formaty i typy postów stosować do realizacji naszych celów - efektywne wykorzystanie formatów treści i natywnych funkcji Facebooka.
REKLAMA
- Grupa docelowa – kryteria.
- Pomysłowa reklama na facebook (typy reklam, różnice, jak wybrać najlepsze)
- Analiza efektywności działań - jakie dane udostępnia nam Facebook, gdzie je znaleźć i które z nich są dla nas istotne.
Instagram:
- Prowadzenie spójnego wizerunkowo konta na Instagram
- Czym są hashtagi i jak z nich korzystać
- Insta stories
- Współpraca z promotorkami
Komunikacja urzędu z obiorcami przez Linkedln – strategia działań.
6. Narzędzia wspierające działania w social media
- Zewnętrzne narzędzia pomocne w analizie naszych działań (np. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
- Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
- Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
- Planoly, Buffer
- Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?
7. Content marketing plan
- Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.
8. Zarządzanie kryzysowe
- Zarządzanie sytuacja kryzysową
- opracowanie zasad zarządzania kryzysem
- monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
- kryzysy wizerunkowe w internecie
- case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
- strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów
SYLWETKA TRENERA
Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej.
Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją sprzedażową, marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).
Dlaczego szkolę?
Odpowiedzi na to pytanie są przynajmniej dwie. Po pierwsze, uwielbiam pracować z ludźmi i pomagać rozwiązywać ich zawodowe problemy. Dlatego też podczas szkoleń, niezwykle istotny jest dla mnie kontekst zawodowy uczestników i praca na „żywym organizmie”, czyli na produktach/firmach/przykładach z życia uczestników. Zależy mi, aby z każdego szkolenia uczestnik wyszedł z gotowym rozwiązaniem, albo przynajmniej z przepisem, jak to rozwiązanie wypracować w swojej organizacji.
Po drugie, szkolenia pozwalają mi się rozwijać. Każde szkolenie to inni ludzie, a co za tym idzie inne spojrzenia na świat, pracę, inne pomysły, rozwiązania i wreszcie inna energia. Taka praca z grupą mnie inspiruje i pobudza kreatywność, co jest dla mnie ogromnie ważne w codziennej pracy marketera.
Doświadczenie:
Od 12 lat zajmuję się marketingiem i sprzedażą. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z technik sprzedaży, reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce.
Specjalizuję się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów premium.
Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim.
Moją wielką miłością, poza marketingiem jest pisanie. Dlatego też piszę bloga na temat marketingu oraz publikuję w mediach branżowych. Często jestem także zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu.
Doradzałam i szkoliłam m.in.:
Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o.
Klienci
• La Prerie
• Apteki Zdrowit
• AVON Poland Sp. z o.o.
• Bank Spółdzielczy
• Beeline Poland Sp. z o.o.
• Elbest Hotels Sp. z o.o.
• Energa SA
• IBM Polska Sp. z o.o.
• ITI Neovision Sp. z o.o.
• Johnson&Johnson Polska Sp. z o.o.
• LIFEAGE Premium Wellness Club
• Magellan SA
• Medfinance SA
• Ministerstwo Obrony Narodowej
• Mitsubishi Electric Sp. z o.o.
• Orion Pharma Sp. z o.o.
• Panasonic Polska Sp. z o.o.
• PGE SA
• PGNiG SA
• PKP PLK SA
• Polska Grupa Pocztowa SA
• Sąd Najwyższy
• SCA Hygiene Sp. z o.o.
• SCA Packaging Sp. z o.o.
• Telemedycyna Polska SA
• Winarium Marek Kondrat i Syn