Szkolenie Wykorzystanie nowych mediów w budowie wizerunku profesjonalnego urzędu

szkolenie zamknięte

Warsztaty mają na celu zwiększenie świadomości czym są dla współczesnych ludzi są media tradycyjne orac social media i jakie mają znaczenie dla budowania profesjonalnego wizerunku urzędu.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

PROGRAM SZKOLENIA: Wykorzystanie nowych mediów w budowie wizerunku profesjonalnego urzędu

Dzień 1 – Public Relations

1.    Wizerunek

  • Wizerunek urzędu.
  • Wizerunek osobisty pracowników jako element składowy wizerunku urzędu – jak budować wiarygodny wizerunek osobisty?

2.    Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)

  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

3.    Formy kontaktu z mediami (online i offline)

  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
  • informacja prasowa, background release, oświadczenie.
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  • informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  • Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:
  • język stosowany w Internecie a język urzędowy – różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci (z uwzględnieniem młodego odbiorcy)
  • Zasady pisania do publikowania w sieci – tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów w Internecie. 
  • Jak formułować wyraźne i przejrzyste teksty w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy.

4.    Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne:
  • język mediów
  • konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
  • rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
  • Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
  • Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji. 

5.    Dobre praktyki PR

Dzień 2 - Social media

1.    Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.
2.    Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.
3.    Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.
4.    Komunikacja z publicznością za pomocą social media:

  • Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
  • Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
  • Real time marketing w mediach społecznościowych
  • Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
  • Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
  • Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych.

5.    Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.

Facebook:

  • CONTENT
  • Kanały dystrybucji: strona - grupa - wydarzenie.
  • Kreatywne prowadzenie fan page.
  • Co publikować i o czym mówić - zasady skutecznej komunikacji na Facebooku
  • Kiedy i jak często publikować na Facebooku - dobre praktyki.
  • Kiedy i dla kogo organizować konkursy?
  • Jakie formaty i typy postów stosować do realizacji naszych celów - efektywne wykorzystanie formatów treści i natywnych funkcji Facebooka.

REKLAMA

  • Grupa docelowa – kryteria.
  • Pomysłowa reklama na facebook (typy reklam, różnice, jak wybrać najlepsze)
  • Analiza efektywności działań - jakie dane udostępnia nam Facebook,  gdzie je znaleźć i które z nich są dla nas istotne.

Instagram:

  • Prowadzenie spójnego wizerunkowo konta na Instagram
  • Czym są hashtagi i jak z nich korzystać
  • Insta stories
  • Współpraca z promotorkami

Komunikacja urzędu z obiorcami przez Linkedln – strategia działań.

6.    Narzędzia wspierające działania w social media

  • Zewnętrzne narzędzia pomocne w analizie naszych działań (np. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
  • Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
  • Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
  • Planoly, Buffer
  • Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?

7.    Content marketing plan

  • Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.

8.    Zarządzanie kryzysowe

  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • kryzysy wizerunkowe w internecie
  • case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

SYLWETKA TRENERA

Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej.
Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  sprzedażową, marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

Dlaczego szkolę?
Odpowiedzi na to pytanie są przynajmniej dwie. Po pierwsze, uwielbiam pracować z ludźmi i pomagać rozwiązywać ich zawodowe problemy. Dlatego też podczas szkoleń, niezwykle istotny jest dla mnie kontekst zawodowy uczestników i praca na „żywym organizmie”, czyli na produktach/firmach/przykładach z życia uczestników. Zależy mi, aby z każdego szkolenia uczestnik wyszedł z gotowym rozwiązaniem, albo przynajmniej z przepisem, jak to rozwiązanie wypracować w swojej organizacji.
Po drugie, szkolenia pozwalają mi się rozwijać. Każde szkolenie to inni ludzie, a co za tym idzie inne spojrzenia na świat, pracę, inne pomysły, rozwiązania i wreszcie inna energia. Taka praca z grupą mnie inspiruje i pobudza kreatywność, co jest dla mnie ogromnie ważne w codziennej pracy marketera.

Doświadczenie:
Od 12 lat zajmuję się marketingiem i sprzedażą. Od 2007 roku prowadzę szkolenia z technik sprzedaży, reklamy, marketingu, social media i public relations. Moje szkolenia, są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce.

Specjalizuję się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów premium.
Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim.
Moją wielką miłością, poza marketingiem jest pisanie. Dlatego też piszę bloga na temat marketingu oraz publikuję w mediach branżowych. Często jestem także zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu.

Doradzałam i szkoliłam m.in.:
Ministerstwo Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Orion Pharma Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o.

Klienci
•    La Prerie
•    Apteki Zdrowit
•    AVON Poland Sp. z o.o.
•    Bank Spółdzielczy
•    Beeline Poland Sp. z o.o.
•    Elbest Hotels Sp. z o.o.
•    Energa SA
•    IBM Polska Sp. z o.o.
•    ITI Neovision Sp. z o.o.
•    Johnson&Johnson Polska Sp. z o.o.    
•    LIFEAGE Premium Wellness Club
•    Magellan SA
•    Medfinance SA
•    Ministerstwo Obrony Narodowej
•    Mitsubishi Electric Sp. z o.o.
•    Orion Pharma Sp. z o.o.
•    Panasonic Polska Sp. z o.o.    
•    PGE SA
•    PGNiG SA
•    PKP PLK SA
•    Polska Grupa Pocztowa SA
•    Sąd Najwyższy
•    SCA Hygiene Sp. z o.o.
•    SCA Packaging Sp. z o.o.
•    Telemedycyna Polska SA
•    Winarium Marek Kondrat i Syn



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?