Inwestuj w handlowców - oni rozwijają Twoją firmę

Inwestuj w handlowców - oni rozwijają Twoją firmę

Chociaż rozwijające się firmy poszerzają swoje wewnętrzne działy, np. marketingu, czy zakupów, wciąż największy problem mają z dobrymi sprzedawcami. Tymczasem to właśnie oni pracują na ciągły rozwój firmy. Są rozliczani ze sprzedaży nowych projektów, usług i produktów. Handlowiec, który nie sprzedaje, nie dostaje drugiej szansy. Warto się zastanowić, czy problem tkwi w braku umiejętności sprzedażowych, czy też konieczności doszkolenia.


Każdy, kto prowadzi własne przedsiębiorstwo wie, jak bardzo trzeba być elastycznym i otwartym na zmiany. W każdym dziale należy dbać o aktualizację wiedzy – także w dziale sprzedaży. Wciąż powstają nowe techniki rozmowy z klientami. Być może dlatego, że Twoja konkurencja szkoli swoich sprzedawców, Twoi pracownicy nie mają takiej siły przebicia. Warto dać im szansę i zainwestować w szkolenia sprzedażowe organizowane przez SGP – Training&Consulting.

Polecane są w szczególności dla:
•    każdego, kto ma kontakt z klientem
•    wieloletnich sprzedawców, którym skończyły się pomysły
•    osób, które są ciekawe innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych
•    przełożonych, którzy chcą przekazać solidne podstawy merytoryczne swoim pracownikom.

Szkolenie jako nagroda dla najlepszych pracowników


Sprzedawcy to osoby z silną osobowością. Pomyśl, co to za uczucie, gdy kolejny raz ktoś odbiera telefon od Ciebie i krzyczy do ucha, że nie jest zainteresowany. Wprawieni w swój zawód handlowcy, nie biorą do siebie żadnych słów, które padają z drugiej strony słuchawki. Są nakierowani na cel – sprzedaż usługi/ produktu. Czasem jednak każdemu zdarza się gorszy czas, a przegapienie tego momentu może doprowadzić do wypalenia zawodowego.
Szkolenia są ważne z dwóch powodów: po pierwsze dostarczają nowej wiedzy, a po drugie, oczyszczają atmosferę, dodają energii i motywacji do działania.
Często osoby, które wracają z ciekawego szkolenia, czują się zainspirowane, strzelają pomysłami i wdrażają nowo poznane techniki w swoje życie. W ten sposób pozytywnie wpływają na siebie i cały zespół sprzedawców.
Co, jeśli inni, którzy nie pojechali na szkolenie, poczują się poszkodowani? Potraktuj warsztaty jako bonus dla tych, którzy wykazują największe zaangażowanie w swoja pracę. Niech osoby, które uczestniczyły w szkoleniu, przekażą zdobytą wiedzę wewnątrz firmy i tym samym dadzą innym szansę na popis talentu sprzedażowego. Jako pracodawca powinieneś zadbać o dokształcanie swoich pracowników. Możesz jednak robić to na własnych zasadach, czerpiąc ze szkoleń jak najwięcej korzyści dla rozwoju swojej firmy.

Opracowanie strategii sprzedaży i nauka negocjacji


Twoi sprzedawcy mają charyzmę i potrafią przegadać 10 osób? Świetnie! Nie oznacza to jednak, że nie mają już nad czym pracować. Warto pamiętać, że klienci są coraz bardziej świadomi, sięgają po usługi, których naprawdę potrzebują, mają dużo skomplikowanych pytań i … znają realne ceny rynkowe. Z tego względu sprzedawcy stoją przed ogromnym wyzwaniem. Warto, aby nauczyli się właściwie rozplanować strategię sprzedaży oraz poznali techniki negocjacji.
Istnieją szkolenia praktyczne, które sprzedają gotowe rozwiązania. Dzięki znajomości określonych technik, można się poczuć jeszcze pewniej w roli handlowca. Punktem wyjścia zawsze jest znajomość oferty, z którą wychodzi się do klienta. Wiele przedsiębiorców zna jednak historie pracowników, którzy odpowiednią formą przekazu, sprzedali produkty, o których wiedzieli naprawdę niewiele. Sztuka negocjacji oraz siła osobowości sprzedawcy to jedne z najważniejszych cech tych pracowników. Gdyby było inaczej, każdy programista bez problemu sprzedałby swoje usługi. Każdy wie, że chociaż obecnie istnieje wielki popyt na wsparcie programistyczne, mamy do czynienia również z coraz większą podażą. W takiej sytuacji można się wyróżnić wyłącznie jednym – umiejętnością dyskusji.
Szkolenia organizowane przez SGP Training&Consulting pozwolą Twoim handlowcom nauczyć się sztuki komunikacji by zbudować długotrwałe relacje z Klientami, które owocować będą zaufaniem do fimy i sprzedawanych przez nią produktów/usług.

Nie zwlekaj – już dzisiaj zapisz swoich handlowców na szkolenia i zacznij czerpać korzyści z tej decyzji !!!




Udostępnij ten artykuł