• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych

szkolenie zamknięte

Szkolenie umożliwia zwiększenie efektywności kosztowej w obszarze zakupów, poprawę jakości planowania i skrócenie cyklu realizacji zamówień oraz poprawę poziomu obsługi klienta.

CELE SZKOLENIA:

  • Zapoznanie Uczestników z nowoczesnym rozumieniem funkcji Zakupów i ról jakie ma do wypełnienia w organizacjach handlowych w kontekście "supply chain management",
  • Trening umiejętności negocjacyjnych na użytek procesu Zakupów.
  • Wprowadzenie do 9-etapowego modelu procesu Zakupów oraz modelu Pełnego Kosztu Własności TCO (Total Cost of Ownership) jako podstaw procesu decyzyjnego w obszarze zakupów,
  • Stworzenie przez uczestników podstaw zarządzania efektywnością w obszarze Zakupów (wybór wskaźników, tworzenie scorecards i dashboards dla Działu Zakupów we własnej organizacji),
  • Wdrożenie Uczestników do wykorzystania metod i technik umożliwiających optymalizację zarządzania zapasami.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Budowanie dobrych i trwałych relacji z Dostawcami,
  • Rozwój kompetencji negocjacyjnych
  • Poprawa jakości planowania w obszarze Zakupów,
  • Poprawa efektywności kosztowej (w obszarze Zakupów i Zapasów),
  • Skrócenie cyklów realizacji zleceń i dostaw,
  • Wzrost poziomu satysfakcji i lojalności Klientów,
  • Wypracowanie rozwiązań umożliwiających ciągły wzrost efektywności organizacji poprzez doskonalenie głównych procesów biznesowych.

PROGRAM SZKOLENIA: Proces zakupowy i techniki negocjacji zakupowych


Moduł I - "Nowoczesne Zakupy":

  • Miejsce Zakupów w nowoczesnej organizacji,
  • Zintegrowany łańcuch dostaw Supply Chain - najlepsze praktyki współpracy z Dostawcami,
  • Wykorzystywanie narzędzi e-procurement w procesie Zakupowym,
  • Piramida Skutecznego Partnerstwa we współpracy z Dostawcami – budowa zaufania, zarządzanie oczekiwaniami i honorowanie uzgodnień,
  • Pojęcie Pełnego Kosztu Własności TCO i jego rola w strategii Zakupów,
  • Analiza Pareto w identyfikowaniu obszarów optymalizacji,

Moduł II - "Kształtowanie współpracy z Dostawcami":

  • Rozumienie rynku Dostawców i ich strategii tworzenia cen (suppliers "pricing"),
  • W jaki sposób wypracować długotrwałą politykę zakupową?
  • Tworzenie mechanizmów oporu dla podnoszenia cen przez Dostawców,
  • Pomiar i ocena efektywności dla Dostawców - dobór technik i narzędzi,
  • Wykorzystanie macierzy Kraljic’ a - portfelowa metoda oceny sytuacji zakupowej,
  • Formalizacja współpracy zakupowej – zakupy kontraktowe, zarządzanie kontraktami, Work Breakdown Structure dla kontraktu.

Moduł III - "Techniki ewaluacji ceny":

  • Metody analizy cen,
  • Wytwarzanie mechanizmów konkurencji jako narzędzie obniżki ceny - podział wolumenu Zakupów,
  • Metody analizy kosztów - wyodrębnianie Składników Kosztowych,
  • Analiza typu "powinno kosztować".

Moduł IV - "Negocjacje w procesie Zakupów":

  • Kompetencje negocjacyjne w Dziale Zakupów,
  • Kluczowe czynniki sukcesu w negocjowaniu,
  • Definiowanie celów negocjacyjnych – własnych i Dostawcy,
  • Diagram celów negocjacyjnych i przestrzeń porozumienia ZOPA ("zone of possible agreement"),
  • Najlepsza alternatywa - BATNA ("best alternative to negotiated agreement"),
  • Negocjowanie kontraktu – obszary ryzyka,
  • Przygotowanie negocjacji - główne etapy procesu (10 etapów),
  • Ważność ceny/ ważność innych warunków współpracy
  • Proces negocjowania kontraktu – 10 etapów,
  • Taktyki i kontr taktyki negocjacyjne,
  • Techniki perswazji i wywieranie wpływu,
  • Negocjowanie w zespole,
  • Wybór typu kontraktu, najlepsze praktyki dla ustalenia warunków cenowych,
  • Działania post negocjacyjne – 10 etapów.
 CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni  (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane