Szkolenie Jak zbudować relacje długoterminowe z klientem
szkolenie zamknięte
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie profesjonalnych rozmów z Klientem w sytuacjach trudnych w rzeczywistości przedsiębiorstwa.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
1. Uczestnicy poznają typologię Klientów i dowiedzą się:
- Jak dopasować rozmowę do stanu emocjonalnego oraz typu osobowości rozmówcy?
- Co zrobić by klienci wysłuchali argumentów?
- Jak radzić sobie z obsługą Klienta w sytuacjach konfliktowych?
- Jak radzić sobie ze stresem podczas trudnej rozmowy z Klientem?
- Jak reagować na zarzuty ze strony Klienta?
2. Uczestnik zdobędzie i udoskonali umiejętności:
- skutecznego porozumiewania się w sytuacji konfliktowej
- wpływania na zmianę czyjegoś sposobu postępowania i/lub przekonań,
- otwartego i bezpośredniego komunikowania się z innymi,
- rozumienia zachowań innych ludzi,
- konstruktywnego zachowania się w trudnych sytuacjach interpersonalnych.
STOSOWANE METODY PRACY WARSZTATOWEJ:
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące asertywnych technik komunikacyjnych,
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące zastosowania specyficznych metod pracy z trudnym klientem w konkretnych sytuacjach pracy Urzędu,
- STUDIUM PRZYPADKU – zespołowe rozwiązywanie konkretnych problemów/ sytuacji z firmy w pracy z trudnym klientem,
- Odgrywanie ról przez Uczestników w specyficznych sytuacjach zadaniowych
- „Rozciągacze umysłu” jako ćwiczenia ułatwiające koncentracje i przyswajanie treści warsztatów,
- Dyskusja Uczestników moderowana przez Prowadzącego,
- Krótkie sesje wykładowe Prowadzącego (max. 20% czasu zajęć).
PROGRAM SZKOLENIA: Jak zbudować relacje długoterminowe z klientem
1. Rola emocji i naszego nastawienia w kontakcie z Klientem:
- rola własnego nastawienia do innych – budowanie pozytywnego nastawienia samoświadomość a kontakt z Klientem,
- zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu,
- przekonanie i stereotypy,
- przepis na swój sukces życiowy/zawodowy,
- własne ograniczenia i możliwości,
- zamiana przeszkadzających nawyków.
2. Komunikacja w obsłudze trudnego Klienta:
- bariery komunikacji – dlaczego ludzie mają trudności w porozumiewaniu się, analiza ograniczeń i możliwości SWOT,
- test „MÓJ STYL KOMUNIKACJI”- analiza własnego stylu komunikacyjnego,
- techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę Klienta,
- „SZTUKA ZADAWANIA PYTAŃ” – od ogółu do szczegółu. Technika lejka – zadawanie pytań, zmierzających do celu, czyli uzyskania oczekiwanej odpowiedzi. Pytanie otwarte, zamknięte, sugerujące, hipotetyczne,
- rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta, metoda nurkowania, identyfikacja typu, dążeń i sytuacji klienta,
- procesy decyzyjne klientów – rola wartości, potrzeb i dążeń.
3. Narzędzia komunikacji podczas obiekcji Klienta. Komunikacja w sytuacji konfliktowej:
- zdania, zwroty doceniające i dowartościowujące Klienta
- argumentacja i przekonywanie do swoich racji. Rola argumentów, faktów, konkretnych informacji w sytuacji konfliktowej,
- język korzyści,
- techniki przekonywania: zmiana perspektywy, metoda FBI,
- intonacja głosem,
- techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają,
- słowa, które wyzwalają gniew klienta.
4. Język ciała jako ważny element zwiększania wyrazistości komunikacyjnej i wywierania pozytywnego wpływu na Klienta:
- Najważniejsze elementy składające się na nasz język ciała.
- Elementy języka ciała a budowanie własnej wyrazistości komunikacyjnej.
- Język ciała a wywieranie pozytywnego wpływu na Klienta Urzędu.
- Spójność języka ciała z przekazem werbalnym – wiarygodność komunikacyjna.
5. Wywieranie wpływu i manipulacje ze strony Klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie. Elementy języka perswazji:
- istota manipulacji i perswazji,
- model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację,
- technika „dostrajania” i „prowadzenia”. Moc i magia słowa,
- techniki wywierania wpływu – reguły i techniki wywierania wpływu.
6. Asertywność, czyli umiejętność bronienia swoich praw w kontakcie z Klientami:
- asertywność i jej definicje,
- perswazja i asertywność w odpowiadaniu na niezadowolenie klientów,
- zachowania agresywne i uległe – diagnoza własnego poziomu asertywności,
- rola empatii,
- techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność,
- komunikat Ja,
- wyrażanie osobistych opinii i przekonań,
- umiejętność odmawiania w sposób konstruktywny,
- reagowanie na emocje,
- model reagowania na emocje niezadowolonego i agresywnego klienta,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką klientów,
- stawianie granic „trudnemu” klientowi.
7. Sposoby radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w kontakcie bezpośrednim/telefonicznym z Klientem:
- stres a kontakt z klientami – czyli jak przekształcić trudne sytuacje w pozytywne relacje na przyszłość,
- negatywne emocje – jak sobie z nimi radzić i jak wykorzystywać.
8. Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)