• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Techniki sprzedaży- logika rozmów handlowych

szkolenie zamknięte

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników ze skutecznymi technikami sprzedaży.

PROGRAM SZKOLENIA: Techniki sprzedaży- logika rozmów handlowych

SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W SPRZEDAŻY

  • Świadoma budowa wizerunku - Kogo chcę pokazać.
  • Przełamywanie barier komunikacyjnych i łamanie stereotypowych zachowań.
  • Strategia oparta na Analizie Obszaru Rozmowy: lub Kosmetyczka – doradcą Klienta.

SKUTECZNY NEW BUSINESS

  • Strategia poszukiwania nowych Klientów.
  • Znaczenie aktywności w poszukiwaniu inwestycji i klientów.
  • „Nie” warunkowe i „nie” rozstrzygające. Kiedy Klient odmawia, a kiedy nie jest przekonany? Jak zmienić „nie” warunkowe na „tak”?

STRUKTURA PREZENTACJI HANDLOWEJ

  • Punkt wyjścia: Potrzeba czy produkt?
  • Trzy strategie układu treści w komunikacie do Klienta.
  • Prezentacja metodą P-CKMA (potrzeba – cecha – korzyść – mankament – argument).
  • Strategia BBC (3P).
  • Spójność i najważniejsze szczegóły decydujące o sukcesie rozmowy sprzedażowej.
  • Techniki radzenia sobie ze stresem i zarządzania konfliktem.
  • Dobór postaw prezentacyjnych do sytuacji oraz typu klienta.
  • Techniki wpływu społecznego podczas wizyty handlowej.
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy.
  • Tajniki siły perswazji.
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.

PRZYGOTOWANIE I WZBOGACENIE PREZENTACJI HANDLOWEJ

  • Cztery kluczowe pytania prezentacji.
  • Zdefiniowanie celu: Informacyjny, perswazyjny czy stymulacyjny?
  • Kluczowe informacje o odbiorcach.
  • Wybór treści: Kluczowe elementy.
  • Dobór skutecznej argumentacji do typu społecznego odbiorcy.
  • Techniki wzbogacania prezentacji: Środki retoryczne, wizualizacja, wykorzystanie zmysłów.
  • Czy trudno Ci mówić językiem słuchacza?
  • Sztuka prezentacji handlowej i budowa charyzmy.
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.

PREZENTACJA HANDLOWA W PRAKTYCE

  • Postawa i komunikacja niewerbalna.
  • Tempo mówienia, natężenie głosu wykorzystywanie pauz.
  • Kontakt wzrokowy z audytorium.
  • Postawa ciała.
  • Gestykulacja.
  • Dynamika – ruch.
  • Zwracanie się do słuchaczy.
  • Pewność wypowiedzi.
  • Wygląd i dress code sprzedawcy.

NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM

  • Znaczenie pierwszego wrażenia.
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta.
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów.
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji.
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta.

BUDOWANIE KLIMATU – NAKREŚLENIE SPOSOBÓW BUDOWANIA KLIMATU SRZEDAŻY

KONFLIKT W SPRZEDAŻY JAKO SZANSA NA UZYSKANIE DODATKOWYCH PROFITÓW

  • Style rozwiązywania konfliktów – mini wykład i analiza testów uczestników.
  • Przedstawienie możliwych taktyk działania i komunikowania w sytuacji konfliktu.
  • Budowanie algorytmów najlepszych rozwiązań dla analizowanych trudnych sytuacji.

MAGIA SŁOWA W SPRZEDAŻY

  • Jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie?
  • Jasność, precyzja i płynność wypowiedzi.
  • Zachowania językowe i figury retoryczne pozwalające na utrwalenie pozytywnego wizerunku.
  • Porozumienie z odbiorcami - stymulowanie aktywnego odbioru wypowiedzi
  • Pytania i odpowiedzi.
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami.
  • Budowanie wizerunku profesjonalisty a odpowiadanie na pytania na które nie znamy odpowiedzi.
  • Jak reagować na: gafy, wpadki, przejęzyczenia?
  • Ćwiczenia bardziej asertywnego stylu wypowiedzi.

MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA W PROCESIE SPRZEDAZY I NEGOCJACJI

FINALIZACJA ROZMOWY

  • Standardowe sposoby finalizacji.
  • Nieszablonowe strategie finalizacji.
  • „Nie” warunkowe i „nie” rozstrzygające. Kiedy Klient odmawia, a kiedy nie jest przekonany? Jak zmienić „nie” warunkowe na „tak”?

TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ OBSŁUGI

  • Rozpoznanie charakterystyki klienta.
  • Dopasowanie stylu do typu klienta.
  • Wpływ poprzez wartości klienta.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 DNI  (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?