Szkolenie Techniki sprzedaży- logika rozmów handlowych
szkolenie zamknięte
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników ze skutecznymi technikami sprzedaży.
PROGRAM SZKOLENIA: Techniki sprzedaży- logika rozmów handlowych
SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W SPRZEDAŻY
- Świadoma budowa wizerunku - Kogo chcę pokazać.
- Przełamywanie barier komunikacyjnych i łamanie stereotypowych zachowań.
- Strategia oparta na Analizie Obszaru Rozmowy: lub Kosmetyczka – doradcą Klienta.
SKUTECZNY NEW BUSINESS
- Strategia poszukiwania nowych Klientów.
- Znaczenie aktywności w poszukiwaniu inwestycji i klientów.
- „Nie” warunkowe i „nie” rozstrzygające. Kiedy Klient odmawia, a kiedy nie jest przekonany? Jak zmienić „nie” warunkowe na „tak”?
STRUKTURA PREZENTACJI HANDLOWEJ
- Punkt wyjścia: Potrzeba czy produkt?
- Trzy strategie układu treści w komunikacie do Klienta.
- Prezentacja metodą P-CKMA (potrzeba – cecha – korzyść – mankament – argument).
- Strategia BBC (3P).
- Spójność i najważniejsze szczegóły decydujące o sukcesie rozmowy sprzedażowej.
- Techniki radzenia sobie ze stresem i zarządzania konfliktem.
- Dobór postaw prezentacyjnych do sytuacji oraz typu klienta.
- Techniki wpływu społecznego podczas wizyty handlowej.
- Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy.
- Tajniki siły perswazji.
- Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.
PRZYGOTOWANIE I WZBOGACENIE PREZENTACJI HANDLOWEJ
- Cztery kluczowe pytania prezentacji.
- Zdefiniowanie celu: Informacyjny, perswazyjny czy stymulacyjny?
- Kluczowe informacje o odbiorcach.
- Wybór treści: Kluczowe elementy.
- Dobór skutecznej argumentacji do typu społecznego odbiorcy.
- Techniki wzbogacania prezentacji: Środki retoryczne, wizualizacja, wykorzystanie zmysłów.
- Czy trudno Ci mówić językiem słuchacza?
- Sztuka prezentacji handlowej i budowa charyzmy.
- Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.
PREZENTACJA HANDLOWA W PRAKTYCE
- Postawa i komunikacja niewerbalna.
- Tempo mówienia, natężenie głosu wykorzystywanie pauz.
- Kontakt wzrokowy z audytorium.
- Postawa ciała.
- Gestykulacja.
- Dynamika – ruch.
- Zwracanie się do słuchaczy.
- Pewność wypowiedzi.
- Wygląd i dress code sprzedawcy.
NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM
- Znaczenie pierwszego wrażenia.
- Rola indywidualnego podejścia do klienta.
- Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów.
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji.
- Określenie i zrozumienie potrzeb klienta.
BUDOWANIE KLIMATU – NAKREŚLENIE SPOSOBÓW BUDOWANIA KLIMATU SRZEDAŻY
KONFLIKT W SPRZEDAŻY JAKO SZANSA NA UZYSKANIE DODATKOWYCH PROFITÓW
- Style rozwiązywania konfliktów – mini wykład i analiza testów uczestników.
- Przedstawienie możliwych taktyk działania i komunikowania w sytuacji konfliktu.
- Budowanie algorytmów najlepszych rozwiązań dla analizowanych trudnych sytuacji.
MAGIA SŁOWA W SPRZEDAŻY
- Jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie?
- Jasność, precyzja i płynność wypowiedzi.
- Zachowania językowe i figury retoryczne pozwalające na utrwalenie pozytywnego wizerunku.
- Porozumienie z odbiorcami - stymulowanie aktywnego odbioru wypowiedzi
- Pytania i odpowiedzi.
- Radzenie sobie z trudnymi pytaniami.
- Budowanie wizerunku profesjonalisty a odpowiadanie na pytania na które nie znamy odpowiedzi.
- Jak reagować na: gafy, wpadki, przejęzyczenia?
- Ćwiczenia bardziej asertywnego stylu wypowiedzi.
MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA W PROCESIE SPRZEDAZY I NEGOCJACJI
FINALIZACJA ROZMOWY
- Standardowe sposoby finalizacji.
- Nieszablonowe strategie finalizacji.
- „Nie” warunkowe i „nie” rozstrzygające. Kiedy Klient odmawia, a kiedy nie jest przekonany? Jak zmienić „nie” warunkowe na „tak”?
TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ OBSŁUGI
- Rozpoznanie charakterystyki klienta.
- Dopasowanie stylu do typu klienta.
- Wpływ poprzez wartości klienta.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 DNI (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)