Szkolenie Techniki sprzedaży- logika rozmów handlowych

szkolenie zamknięte

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników ze skutecznymi technikami sprzedaży.

PROGRAM SZKOLENIA

SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W SPRZEDAŻY
  • Świadoma budowa wizerunku - Kogo chcę pokazać
  • Przełamywanie barier komunikacyjnych i łamanie stereotypowych zachowań
  • Strategia oparta na Analizie Obszaru Rozmowy: lub Kosmetyczka – doradcą Klienta
SKUTECZNY NEW BUSINESS
  • Strategia poszukiwania nowych Klientów
  • Znaczenie aktywności w poszukiwaniu inwestycji i klientów
  • „Nie” warunkowe i „nie” rozstrzygające. Kiedy Klient odmawia, a kiedy nie jest przekonany? Jak zmienić „nie” warunkowe na „tak”?
STRUKTURA PREZENTACJI HANDLOWEJ
  • Punkt wyjścia: Potrzeba czy produkt?
  • Trzy strategie układu treści w komunikacie do Klienta
  • Prezentacja metodą P-CKMA (potrzeba – cecha – korzyść – mankament – argument)
  • Strategia BBC (3P)
  • Spójność i najważniejsze szczegóły decydujące o sukcesie rozmowy sprzedażowej
  • Techniki radzenia sobie ze stresem i zarządzania konfliktem
  • Dobór postaw prezentacyjnych do sytuacji oraz typu klienta
  • Techniki wpływu społecznego podczas wizyty handlowej
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy
  • Tajniki siły perswazji
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej
PRZYGOTOWANIE I WZBOGACENIE PREZENTACJI HANDLOWEJ
  • Cztery kluczowe pytania prezentacji
  • Zdefiniowanie celu: Informacyjny, perswazyjny czy stymulacyjny?
  • Kluczowe informacje o odbiorcach
  • Wybór treści: Kluczowe elementy
  • Dobór skutecznej argumentacji do typu społecznego odbiorcy
  • Techniki wzbogacania prezentacji: Środki retoryczne, wizualizacja, wykorzystanie zmysłów
  • Czy trudno Ci mówić językiem słuchacza?
  • Sztuka prezentacji handlowej i budowa charyzmy
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji
PREZENTACJA HANDLOWA W PRAKTYCE
  • Postawa i komunikacja niewerbalna
  • Tempo mówienia, natężenie głosu wykorzystywanie pauz
  • Kontakt wzrokowy z audytorium
  • Postawa ciała
  • Gestykulacja
  • Dynamika – ruch
  • Zwracanie się do słuchaczy
  • Pewność wypowiedzi
  • Wygląd i dress code sprzedawcy
NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM
  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
  • Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
  • Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
BUDOWANIE KLIMATU – NAKREŚLENIE SPOSOBÓW BUDOWANIA KLIMATU SRZEDAŻY

KONFLIKT W SPRZEDAŻY JAKO SZANSA NA UZYSKANIE DODATKOWYCH PROFITÓW
  • Style rozwiązywania konfliktów – mini wykład i analiza testów uczestników
  • Przedstawienie możliwych taktyk działania i komunikowania w sytuacji konfliktu
  • Budowanie algorytmów najlepszych rozwiązań dla analizowanych trudnych sytuacji
MAGIA SŁOWA W SPRZEDAŻY
  • Jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie?
  • Jasność, precyzja i płynność wypowiedzi
  • Zachowania językowe i figury retoryczne pozwalające na utrwalenie pozytywnego wizerunku
  • Porozumienie z odbiorcami - stymulowanie aktywnego odbioru wypowiedzi
  • Pytania i odpowiedzi
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami
  • Budowanie wizerunku profesjonalisty a odpowiadanie na pytania na które nie znamy odpowiedzi
  • Jak reagować na: gafy, wpadki, przejęzyczenia?
  • Ćwiczenia bardziej asertywnego stylu wypowiedzi
MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA W PROCESIE SPRZEDAZY I NEGOCJACJI

FINALIZACJA ROZMOWY
  • Standardowe sposoby finalizacji
  • Nieszablonowe strategie finalizacji
  • „Nie” warunkowe i „nie” rozstrzygające. Kiedy Klient odmawia, a kiedy nie jest przekonany? Jak zmienić „nie” warunkowe na „tak”?

TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ OBSŁUGI
  • Rozpoznanie charakterystyki klienta
  • Dopasowanie stylu do typu klienta
  • Wpływ poprzez wartości klienta
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI  (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

"


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?