Szkolenie Budowanie wizerunku profesjonalnego urzędnika administracji publicznej
szkolenie zamknięte
Warsztaty mają na celu zwiększenie skuteczności budowania swojego wizerunku jako przedstawiciela samorządu. Uczestnicy zajęć dowiedzą się za pomocą jakich narzędzi mogą zwiększyć swoją wiarygodność.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
CEL SZKOLENIA
Szkolenie jest skierowane do urzędników administracji publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne np. radnych. Warsztaty mają na celu zwiększenie skuteczności budowania swojego wizerunku jako przedstawiciela samorządu. Uczestnicy zajęć dowiedzą się za pomocą jakich narzędzi mogą zwiększyć swoją wiarygodność w oczach interesantów/ wyborców. Jak radzić radzenie sobie z trudnymi pytaniami. Zwiększą i przećwiczą swoje umiejętności perswazyjne. Uczestnicy będą ćwiczyć umiejętność publicznego prezentowania swoich poglądów do interesantów wyborców oraz mediów. Znaczącą korzyścią dla uczestników będzie zwiększenie swojej efektywności w oparciu o umiejętność korzystania z technik zarządzania czasem.
PROGRAM SZKOLENIA: Budowanie wizerunku profesjonalnego urzędnika administracji publicznej
KONCEPCJA MISJI ADMINISTRACJI
- Po co kształtujemy wizerunek urzędu?
- Wizja i misja administracji publicznej
- Wpływ urzędnika na wizerunek administracji publicznej
TWORZENIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU INSTYTUCJI
- Tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji (sposoby reakcji na zarzuty, kampanie negatywne, rankingi, sposoby na chwalenie się sukcesami)
- Rola urzędnika w budowaniu prestiżu urzędu i wizerunku administracji publicznej w społeczeństwie
- Kompetentny urzędnik – cechy profesjonalisty
- Urzędnik przyjazny petentowi
- „Otwartość" na interesanta
WŁASNY WIZERUNEK JAKO PODSTAWA KREOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU INSTYTUCJI
- Wpływ urzędnika na wizerunek administracji publicznej
- Co się składa na nasz wizerunek?
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE - AUTOPREZENTACJA I PREZENTACJA
- Jak przygotować się do pytań publiczności
- Kontakt z odbiorcami
- Radzenie sobie z kłopotliwymi słuchaczami
- Podstawowe techniki perswazji
- Kontrola emocji - świadome zarządzanie własnymi emocjami podczas wystąpień publicznych
KOMUNIKACJA Z INTERESANTEM
- Efektywna analiza potrzeb interesanta
- Praca z nieświadomością interesanta – omijanie negatywnego nastawienia
- Efektywne wykorzystywanie narzędzi komunikacji
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI
- Media, jako narzędzie do budowania wizerunku urzędu
- Współpraca z prasą, radiem i telewizją
- Wystąpienia medialne
- Jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
- Jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
- Internet – nowe możliwości public relations
- Techniki perswazyjne
KONTAKT Z PUBLICZNOŚCIĄ (SZKOLENIA- AUTOPREZENTACJA I PREZENTACJA)
- Jak przygotować się do pytań publiczności
- Kontakt z odbiorcami w zależności od: wielkości i typu audytorium oraz okoliczności wystąpienia
- Radzenie sobie z kłopotliwymi słuchaczami
- Podstawowe techniki perswazji, czyli co robić i mówić, by przekonać publiczność
ETYKIETA I SAVOIR VIVRE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
- Zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych
- Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
- Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
DRESS CODE - ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ?
- Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
- Prawidłowy dobór stroju i dodatków
- Fryzura, makijaż, biżuteria
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny
- Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
- Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
- Idealny ubiór do biura oraz na spotkania
- Wskazówki dotyczące doboru stroju
- Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe
POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE – KULTURA DNIA CODZIENNEGO
- Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
- Wizyty oficjalne i nieoficjalne w urzędzie
- Zasady właściwego powitania i pożegnania gościa w urzędzie
- Sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
- Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
- Sposoby prezentacji
- Zasady i wyjątki
- Przechodzenie na „Ty”
- Zasady używania biletów wizytowych
- Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe
KONTROLA EMOCJI
- Świadome zarządzanie własnymi emocjami
- Umiejętne radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
- Metody poskromienia i pozytywnego wykorzystania emocji
- Skargi, uwagi, zażalenia – praca z emocjami
- Wykorzystanie emocji na własną korzyść
STRES A PSYCHOLOGICZNY KOMFORT PRACY
- Czynniki stresogenne
- Techniki antystresowe – radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Pozytywny i negatywny wymiar stresu na pracę
- Psychologia stresu
- Efektywność w interakcjach interpersonalnych
SYLWETKA TRENERA
Peak Performance Ekspert, psycholog biznesu, coach, trener, konsultant, rekruter i aktywny przedsiębiorca. Ponad 10 lat doświadczenia na stanowiskach wyższego szczebla zarządzania (sprzedaż/ marketing) w zagranicznych firmach działających w Polsce, 5 lat praktyki zawodowej w USA (szkolenia, psychologia stosowana - terapia, reklama), 13 lat doświadczenia w tworzeniu i prowadzeniu autorskich programów szkoleniowych w zakresie efektywności osobistej, zespołowej i organizacyjnej oraz konsultingu (rekrutacja personelu, HR management, zarządzanie sprzedażą, systemy motywacyjne) i coachingu (executive/ business/ life). Unikalny, wysoce interaktywny styl pracy z Uczestnikami, doskonałe rozumienie specyfiki potrzeb Klienta i precyzyjne dostosowanie do nich programów. Dodatkowo - inspirowanie do przekraczania własnych ograniczeń z domieszką poczucia humoru, prowokacji i wskazywania na ważność kreatywności w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań i efektywności własnej.
Prywatnie zorientowany na maniakalne wspinanie się po wszelkiego rodzaju górach, ze szczególnym uwzględnieniem tych o charakterze skalistym. Pasjonat fotografii plenerowej i portretowej którego jedną z ambicji jest przygotowanie pełnej płytowej historii rocka progresywnego poczynając od wczesnych eksperymentów muzycznych Roberta Frippa w King Crimson poprzez prog-legendy – ELP, Pink Floyd, Yes i Genesis a kończąc na ostatnich dokonaniach Airbag, Anathema, Porcupine Tree, Dream Theatre, Pendragon i wielu im podobnych. Stawiający na aktywność fizyczną rowerzysta, siatkarz, pływak i tenisista stołowy.
Programowo walczący w codziennej pracy z frazami: „Niemożliwe”/ „Nierealne” i „To się nie może udać”.
LISTA KLIENTÓW ZAWIERA M.IN.:
ABB
PGNiG
NBP
Telekomunikacja Polska S.A (Orange Polska)
Zarząd Lasów Państwowych
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Wojewódzki Urząd Pracy
Nordea Bank Polska S.A.
Kinnarps Polska
Poczta Polska
Philip Morris Poland
Interia.pl
Siemens
Tyco Poland
Huta Zawiercie